Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Gro_*
Skrevet

Hei.

Jeg er ei 22 år gammel jente, lykkelig gift i 3 år. Jeg var utro mot min kjære nylig og har fått et utslett rundt munnen!

(ja, jeg tok den i munnen...)

Nå står utro tatovert i ansiktet mitt, og typen kommer snart hjem på perm.

Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Tja, munnsår er jo ikke ensbetydende med utroskap. Så hva du bør gjøre tror jeg virkelig du må finne ut av selv. Vil du innrømme det? Orker du å leve videre med det på samvittigheten? Har du noen anelse om hvordan han kommer til å ta det?

Gjest yoletta
Skrevet
Hei.

Jeg er ei 22 år gammel jente, lykkelig gift i 3 år. Jeg var utro mot min kjære nylig og har fått et utslett rundt munnen!

Hva skal jeg gjøre?

Hvordan kan du være lykkelig gift, og samtidig være utro?

Skrevet

Jeg har i ukevis spurt meg selv om det samme. Jeg var ensom, så jeg drakk...

Det klør nedentil også. Men det rundt munnen lyser som et fyrtårn og blør litt. Det blìr det første han legger merke til når vi gjenforenes.

Skrevet

Synes du burde fortelle din mann det. Siden dere er "lykkelig gift" tilgir han deg heeeelt sikkert :eeeh:

Hvorfor kaller du han for "typen" når dere har vært gift i 3 år?

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg regner med at du ikke har lyst til å smitte han så da får du vel fortelle det.

Skrevet

Ta en rimelig kjapp tur til legen? Og fortell typen om det så han ikke blir smittet og.

Gjest bente85
Skrevet

Ta deg en tur til legen så fort som mulig, også synes jeg du burde fortelle sannheten til han du er gift med.

Det er bedre, selv om det vil være vanskelig.

Skrevet

Hva er best...fortelle han det nå og dermed hjelpe han så han ikke blir smittet, eller vente til han blir smittet og deretter måtte fortelle det uansett??

Gjest Gjest
Skrevet

Ikke si noe føre du har vært hos legen.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Ikke si noe føre du har vært hos legen.

Nei, for all del. Smitt han først. :eeeh:

Gjest =tentacle=
Skrevet
Hei.

Hva skal jeg gjøre?

Du skal gå til legen og få tatt prøver av sårene, for å se hvilket herpesvirus det er. Du skal også få resept på medisiner som du kan ta hvis kløen nedentil blomstrer i hissige blemmer og sår om noen strakser, for det kan bli svært vondt. I tillegg skal du få tatt prøver mot klamydia, og kanskje også mot blodsmittesykdommene. Når du har fått herpes, betyr det at hudbarrieren ikke er like god som ellers. Har han herpes, smitter slikt lettere. Dette skal du gjøre for å ta vare på din egen helse.

I tillegg skal du beskytte ham mot smitte. Dvs å ikke utsette ham for ufrisk hud, og bruke kondomer under sex/munnsex. Han skal også vite at du har smitten i deg. Det krever ikke nødvendigvis at du innrømmer utroskap. Er du heldig, er det munnsårviruset du har, og ikke det som først og fremst gir sår i underlivet. Munnsårviruset er svært vanlig, uten seksuell smitte.

Hvis du har respekt for mannen din, innrømmer du at du har risikert helsen og forholdet på denne måten. Det er umulig å holde ham helt trygg uten å si noe, fordi en hiv-test ikke er trygg før om flere måneder. Å holde munn for å beskytte deg selv er å utsette ham for risiko. Han fortjener at du tar ansvar for dette.

Skrevet (endret)
Du skal gå til legen og få tatt prøver av sårene, for å se hvilket herpesvirus det er. Du skal også få resept på medisiner som du kan ta hvis kløen nedentil blomstrer i hissige blemmer og sår om noen strakser, for det kan bli svært vondt. I tillegg skal du få tatt prøver mot klamydia, og kanskje også mot blodsmittesykdommene. Når du har fått herpes, betyr det at hudbarrieren ikke er like god som ellers. Har han herpes, smitter slikt lettere. Dette skal du gjøre for å ta vare på din egen helse.

I tillegg skal du beskytte ham mot smitte. Dvs å ikke utsette ham for ufrisk hud, og bruke kondomer under sex/munnsex. Han skal også vite at du har smitten i deg. Det krever ikke nødvendigvis at du innrømmer utroskap. Er du heldig, er det munnsårviruset du har, og ikke det som først og fremst gir sår i underlivet. Munnsårviruset er svært vanlig, uten seksuell smitte.

Hvis du har respekt for mannen din, innrømmer du at du har risikert helsen og forholdet på denne måten. Det er umulig å holde ham helt trygg uten å si noe, fordi en hiv-test ikke er trygg før om flere måneder. Å holde munn for å beskytte deg selv er å utsette ham for risiko. Han fortjener at du tar ansvar for dette.

Jeg er helt enig,hun får ta ansvar! Når man ikke har brukt hodet,så får man bruke hode nå....jeg hadde nok gjort det slutt :riste::fy_fy:

Endret av Lund
Gjest Gjest
Skrevet

Helt enig med deg! Dette var et glimrende eksempel på hvordan man kan svare på et innlegg til unge mennesker. Oppklarende og direkte. Bravo!

Skrevet
Hvordan kan du være lykkelig gift, og samtidig være utro?

Det lurer jeg også på :riste:

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Dette er bare tull og tøys

For det første, herpes type 1 eller munnsår om du vil smittes ikke av sex.

Herpes type 2 er kjønnsykdommen og denne smittes uten untak på kjønnsorganene.

Herpes type 1 kan også gi sår på penis\vagina etc men er ikke fremdeles ikke en kjønnsykdom

Gjest =tentacle=
Skrevet (endret)
Dette er bare tull og tøys

For det første, herpes type 1 eller munnsår om du vil smittes ikke av sex.

Herpes type 2 er kjønnsykdommen og denne smittes uten untak på kjønnsorganene.

Herpes type 1 kan også gi sår på penis\vagina etc men er ikke fremdeles ikke en kjønnsykdom

Du må snarest oppdatere

disse om dine kunnskaper, så de ikke sprer desinformasjon om at herpes 2 også kan gi utbrudd på munnen ;)

Om man kaller det kjønnssykdom eller ikke er et fett, sår smitter.

Endret av =tentacle=
Gjest Gjest
Skrevet

Dessuten Herpes type 1 er vanligst blant barn. Men har du først fått det sp ligger viruset i ryggmarken. Når imunforsvaret blir svakt så kan det bryte ut igjen.

Derfor er det vanlig at mange får type 1 nå og da gjennom hele livet.

Så her har du i allefall ikke noe å frykte, herpes på munnen kan du ha selv om du er jomfru jenta mi :)

Gjest =tentacle=
Skrevet
Dessuten Herpes type 1 er vanligst blant barn. Men har du først fått det sp ligger viruset i ryggmarken. Når imunforsvaret blir svakt så kan det bryte ut igjen.

Derfor er det vanlig at mange får type 1 nå og da gjennom hele livet.

Så her har du i allefall ikke noe å frykte, herpes på munnen kan du ha selv om du er jomfru jenta mi :)

Han kan ha både det ene og det andre å frykte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...