Gjest Emera Skrevet 28. mai 2007 #1 Skrevet 28. mai 2007 Jeg skal pakke ut gaver i bryllup i sommer. Det har jeg ikke gjort før, så hva er vitkig i den forbindelse? Vet jo at det dreier seg om å merke gavene/føre lister over hvem som har gitt hva. Men hvordan gjøres dette mest praktisk? Når i løpet av dagen skal jeg pakke ut? Hva gjør jeg med pengegaver? Og sikkert mye mer...
Gjest Blondie65 Skrevet 28. mai 2007 #2 Skrevet 28. mai 2007 Den enkleste måten er å skrive gaven i kortet som fulgte med. Pengegaver bør du gjøre en avtale med brudepar om hva som skal gjøres med. Det er vanlig at en av de nærmeste har fått i oppgave å ta vare på disse.
Kykkelikokos Skrevet 28. mai 2007 #3 Skrevet 28. mai 2007 Vi har kjøpt inn en liten bok med marg og linjer i, pluss små hvite lapper til å klistre på gavene. I boken skriver vi nummer i margen, og hvem det er fra, og hva det er. Lappene klistres på gavene/kortene med tilsvarende nummer som i boken. Pengene kommer til å bli tatt ut av konvoluttene og samlet et sted. Beløpet noteres i boken. Vi skal ha to gaveutpakkere.
090607 Skrevet 28. mai 2007 #4 Skrevet 28. mai 2007 Vi har kjøpt inn en liten bok med marg og linjer i, pluss små hvite lapper til å klistre på gavene. I boken skriver vi nummer i margen, og hvem det er fra, og hva det er. Lappene klistres på gavene/kortene med tilsvarende nummer som i boken. Pengene kommer til å bli tatt ut av konvoluttene og samlet et sted. Beløpet noteres i boken. Vi skal ha to gaveutpakkere. Vi har akkurat samme opplegg! :-) Det er viktig å merke absolutt alt! Selv om f.eks. de 6 glassene står sammen på gavebordet, kommer ting bort fra hverandre når det pakkes ned igjen. Jeg hørte om et brudepar som måtte ringe rundt dagen etter å høre om noen hadde gitt dem det og det fordi ting ikke var merket godt nok!
Gjest Emera Skrevet 28. mai 2007 #5 Skrevet 28. mai 2007 Takk for svar! Men, når er det vanlig å pakke opp gaver? Et bryllup har jo tett program.
pusla Skrevet 28. mai 2007 #6 Skrevet 28. mai 2007 Jeg pakket ut gaver i et bryllup i fjor sommer, og da gjorde vi det mellom kirken og middagen (mens brudeparet ble fotografert og de fleste gjestene bare hang rundt uansett). Vi gjorde det på samme måte som darkness beskriver.
Kykkelikokos Skrevet 28. mai 2007 #7 Skrevet 28. mai 2007 Tror det er vanlig å ta det mellom kirke og middag
Maja_83 Skrevet 28. mai 2007 #8 Skrevet 28. mai 2007 Jeg synes det hadde vært koselig å pakke ut gavene med mannen min jeg. Vi vet det er en tendens å bli mange gaver og at det derfor tar så lang tid at brudeparet ikke gjør det selv, men ettersom vi ikke ønsker oss så mye ting, men bidrag til bryllupsreisen, så ser jeg for meg at vi kan få det inn i bryllupsprogrammet Vi skal ha med oss en laptop til musikk, så vi tenker bruke den til å plotte inn alle gaver også.
Gjest Emera Skrevet 28. mai 2007 #9 Skrevet 28. mai 2007 Ja, selvfølgelig blir det tid mellom vielse og middag! Tenkte ikke på det i farten... En stund siden jeg giftet meg, det får være unnskyldningen. Takk skal dere ha!
monja Skrevet 28. mai 2007 #10 Skrevet 28. mai 2007 Vi har kjøpt inn en liten bok med marg og linjer i, pluss små hvite lapper til å klistre på gavene. I boken skriver vi nummer i margen, og hvem det er fra, og hva det er. Lappene klistres på gavene/kortene med tilsvarende nummer som i boken. Pengene kommer til å bli tatt ut av konvoluttene og samlet et sted. Beløpet noteres i boken. Vi skal ha to gaveutpakkere. Sånn gjorde vi og det. Våre gaveutpakkere begynte å pakke opp gavene med en gang de ankom lokalet etter å ha vært i kirken.
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2007 #11 Skrevet 29. mai 2007 Vi har kjøpt inn en liten bok med marg og linjer i, pluss små hvite lapper til å klistre på gavene. I boken skriver vi nummer i margen, og hvem det er fra, og hva det er. Lappene klistres på gavene/kortene med tilsvarende nummer som i boken. Pengene kommer til å bli tatt ut av konvoluttene og samlet et sted. Beløpet noteres i boken. Vi skal ha to gaveutpakkere. Dette er den mest idiotsikre måten, vi skal også bruke denne. Et vennepar giftet seg i fjor, da skrev de i kortene, det ble bare kluss og de vet ikke hvem de har fått noe som helst av...
Gjest HB Skrevet 29. mai 2007 #12 Skrevet 29. mai 2007 Det kan være lurt å nummerere eskene som større ting kommer i også slik at det blir lettere å pakke ned etterpå. Det kan faktisk være nødvendig å være tre på en slik jobb. En som pakker opp, en som noterer og en som håndterer søppel. Det er viktig at utpakker og skriver jobber parallelt for på et tidspunkt kommer de andre gjestene og begynner å plukke på gavene og da blir det bare rot ved at kort forsvinner fra gaven. Husk å ha saks til gjenstridige pakkebånd og en taperull kan være kjekt å ha. Hilsen Lille meg
Malama Skrevet 29. mai 2007 #13 Skrevet 29. mai 2007 Dobbelt sett med nummererte lapper (en til gave og en til kort) og bok med numererte linjer er ganske standard. Skriv selvsagt opp HVOR MANGE av ting som det er flere av. (og ikke bare "6 glass" men om det er rødvin eller hvitvinsglass f.eks...) Det vanligste er å gjøre det mellom kirken og middagen ja, mens brudeparet er hos fotografen. I vårt bryllup blir det litt annerledes, all den tid vi har fotografering FØR vielsen, og derfor er det rett fra kirka til lokalet for velkomstdrink og middag, lite tid til gaveåpning der ja... Angående pengegaver, hør med brudeparet (det vanligste er at man skriver enten beløpet eller "penger" i kortet, og at pengene samles i en konvolutt/pengeskrin) som en eller annen sentral person får (gjerne bruden eller brudgommens far (eller mor om hun mot formodning har sto veske, menn har somregel dress med innerlomme på jakka...), og avklar dette med "når" også med dem, de har oversikten over sin tidsplan for bryllupet.
pusla Skrevet 29. mai 2007 #14 Skrevet 29. mai 2007 Masse søppelposer, tape og saks er nyttig å ha, ja. Vi hadde også et ekstra sett med unummererte klistrelapper, sånn at vi kunne lime på flere av samme nummer dersom det var mange deler på gaven. Vi klistret også på emballasjen i noen tilfeller. Pengegaver noterte vi på kort og i boka, og ga pengene til brudens far.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå