Gjest lekkasjen Skrevet 28. mai 2007 #1 Skrevet 28. mai 2007 Det siste året har jeg opplevd at jeg lekker urin når jeg har mensen. Jeg bruker tamponger, blør ganske lite. Når jeg våkner opp om morgenen så er trusa helt våt av urin, men det kommer aldri så mye at senga også blir våt. Av og til kan det skje om dagen også, men jeg merker ikke at noe lekker ut, bare at trusa blir våt. Er dette vanlig da? Jeg er rundt 30 år.
ToveM Skrevet 28. mai 2007 #2 Skrevet 28. mai 2007 Tror faktisk ikke det er unormalt, Prøv knipe øvelser, det skal kunne hjelpe. Hvis ikke nevn det for legen. Har en venninne jeg som ble operert for lekkasje, etter 3 fødsler
Gjest bente85 Skrevet 28. mai 2007 #3 Skrevet 28. mai 2007 Som det har blitt nevnt ovenfor her, prøv knipeøvelser. For mer info om slik trening, sjekk ut tena.no Der finner du masse om slik trening og mye mer. Lykke til.
Gjest bente85 Skrevet 28. mai 2007 #4 Skrevet 28. mai 2007 Forresten, tisser du før du legger deg? Det kan kanskje være lurt. :-) Og husk å ikke drikke for mye før du skal legge deg, så får du se om det også kan hjelpe.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 28. mai 2007 #5 Skrevet 28. mai 2007 Takk for svar! Jeg har prøvd litt med knipeøvelser, har til og med kjøpt sånne Smartballs for å trene opp muskulaturen men jeg synes ikke de hjalp noe, i og med at jeg ikke behøver å knipe for at de skal holde seg på plass. Men jeg kan jo trene knipeøvelser likevel. Skal prøve på det. Jeg synes også det er rart at lekkasjen bare skjer når jeg har mensen. Jeg har ikke født barn.
Gjest bente85 Skrevet 28. mai 2007 #6 Skrevet 28. mai 2007 Ja, det er jo litt rart da. Har ikke hørt om at dette har skjedd hos andre kvinner før. Men under mensen, så er det jo med væske i kroppen, og kanskje du å har det? Så kan det jo ha med det å gjøre.
honey21 Skrevet 28. mai 2007 #7 Skrevet 28. mai 2007 Jeg opplever noe av det samme når jeg har mensen. Hvis jeg bøyer meg fremover eller trener hardt kan det komme litt urin, men ikke så veldig mye. Har ikke hatt noen barn. Det hjelper sikkert hvis man gjør knipeøvelser som noen sa her.
Gjest En gjest Skrevet 28. mai 2007 #8 Skrevet 28. mai 2007 Jeg har en teori om at det er tampongen som presser på urinblæren. Har ikke hatt uhell selv, men legger merke til at jeg ikke klarer å holde meg så lenge hvis jeg må. Har heller ingen barn.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 29. mai 2007 #9 Skrevet 29. mai 2007 Jeg har en teori om at det er tampongen som presser på urinblæren. Har ikke hatt uhell selv, men legger merke til at jeg ikke klarer å holde meg så lenge hvis jeg må. Har heller ingen barn. Dette høres ut som en god teori, synes jeg. Det høres veldig logisk ut, i og med at jeg aldri har lekkasjeproblemer utenom mensperioden. Jeg kan jo prøve med bind en natt, jeg blør jo ganske lite om natta så jeg tror at jeg skal klare å se om det er noe forskjell. Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå