Gå til innhold

Hundeforum

Anbefalte innlegg

Gjest Camillo
Skrevet

Finnes det noe seriøst forum om hund, utenom Canis?

Jeg var en gang på Hundesonen, men det hadde en smule fjortispreg synes jeg. Andre alternativer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bodillen
Skrevet

På Dyrenett.no er det eget hundeforum. Dette forumet er nok også litt preget av fjortiser, men det balanserer greit.

Skrevet
fuglehunder.no

Meget seriøst og bra hundeforum synes jeg, kanskje bare ikke fullt så interessant for de med andre type hunder...?

Gjest Elastica
Skrevet
Meget seriøst og bra hundeforum synes jeg, kanskje bare ikke fullt så interessant for de med andre type hunder...?

Det er sikkert riktig, men fuglehunder er også hunder, og noen hundeeiere er også fuglehundeiere :)

Gjest Camillo
Skrevet

Hehe, ja, jeg driver ikke med fuglehund, men takk for tips. :)

Skrevet
Her er det en link til ett forum for terrier-eiere. Terrierprat heter det.
Gjest Camillo
Skrevet

Oki, takk.

Men jeg er ute etter et generelt forum, eventuelt et for belgere eller schæfere (evnt gjeterhundtyper, ikke bruksgjetere).

Skrevet

Dyresonen.no (gamle hundesonen) er i alle fall bedre enn canis sitt forum i utformingen, og det er mange av de samme deltagerne på disse forumene. Endel fjortispreg tror jeg man må regne med på slike forum da det er ganske mange ungjenter som er aktive med hund.

Skrevet
Det er sikkert riktig, men fuglehunder er også hunder, og noen hundeeiere er også fuglehundeiere :)

Deriblandt meg! Nettopp derfor synes jeg siden er bra, men tenkte den kanskje ikke er så bra for andre hundeeiere som ikke har fulgehunder (det aller meste på den siden er jo jaktrelatert).

:)

Gjest Bodillen
Skrevet
Finnes det noe seriøst forum om hund, utenom Canis?

Jeg var en gang på Hundesonen, men det hadde en smule fjortispreg synes jeg. Andre alternativer?

Kan jeg spørre hvorfor Canis er uaktuelt?

Ville bare vært artig å vite om andre har samme oppfatning av det forumet som meg.

• 5 måneder senere...
  • 1 år senere...
Skrevet
Kan jeg spørre hvorfor Canis er uaktuelt?

Ville bare vært artig å vite om andre har samme oppfatning av det forumet som meg.

Canis er hvertfall uaktuellt for meg pga alle kjærringene som veit så utrolig mye bedre enn degselv ;)

www.snute.net er bra :)

Skrevet

Ville sjekket ut hundesonen en gang til jeg- selv om det ved første blikk kan virke litt fjortis-aktig- så sitter det utrolig mange folk med masse kunnskap bak skjermene der :) Vi har folk som har hund som familiehund, endel unge som er helt i startfasen, mange som konkurrerer på høyt nivå i bruks, lydighet, agility og IPO, noen som driver med jakthund, og noen som driver med avl. Det bør være litt for enhver smak der ... Dessverre har det blitt noe kjedelig der i det siste, lite nystartede diskusjoner, men da kan det jo være flott med friskt blod!

Skrevet
www.snute.net er bra :)

Enig med du! www.snute.net er et veldig koselig forum med mange "emigranter" fra andre dyrefora som har pådratt seg fjortismajoritet.

:)

• 4 uker senere...
Gjest Bikkjebeinet
Skrevet

Vi holder på med ett nytt forum nå, valpeforum.no er ikke helt lansert ennå, men hadde vært koselig om dere registrerte dere.

Vi kommer til å ha en rekke avstemninger, kåringer, fotokonkurranser og andre spennende aktiviteter som det vil være helt gratis og delta på. Våre sponsorer sørger selvsagt for flotte premier til konkurransene.

Med dyrlege funksjon: still dyrlegen spørsmål om din hund.

etc etc.

Alt er ikke på plass ennå, men som sagt i startfasen.

Din støtte tas imot med stor takknemmelighet.

Ta en titt på www.valpeforum.no

Skrevet

Jeg er ikke registrert bruker av Hundesonen selv, men jeg leser en god del der inne. Synes forumet er bra, jeg. :)

Jeg kikker ofte innom Brukshundforumet. Der har jeg en profil også.

Canis synes jeg er som andre sier mye preget av bedrevitere, noe som kan ødelegge et hvilket som helst forum.

Etter hvert har det dukket opp flere fine hundeforum, noen av dem nevnes i denne tråden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...