Gjest Camillo Skrevet 28. mai 2007 #1 Skrevet 28. mai 2007 Hei. Jeg skal kanskje flytte ut av byen i 1-2 år, i forbindelse med skolegang, og kunne tenke meg å ha hund mens jeg bor der. Jeg har hatt hund en periode tidligere, men vil ikke skaffe meg en egen nå, før jeg har et mer stabilt liv mtp leilighet og hvor(dan) jeg skal bo i fremtiden. Hva er mulighetene? Forvert kalles det vel kanskje når man har en avlshund, og leverer den fra seg til avl, men har den som sin egen ellers? Er det mulig å ha denne bare i ett eller to år? Hører gjerne om andres erfaringer med dette.
Gjest Bodillen Skrevet 28. mai 2007 #2 Skrevet 28. mai 2007 (endret) Hei. Jeg skal kanskje flytte ut av byen i 1-2 år, i forbindelse med skolegang, og kunne tenke meg å ha hund mens jeg bor der. Jeg har hatt hund en periode tidligere, men vil ikke skaffe meg en egen nå, før jeg har et mer stabilt liv mtp leilighet og hvor(dan) jeg skal bo i fremtiden. Hva er mulighetene? Forvert kalles det vel kanskje når man har en avlshund, og leverer den fra seg til avl, men har den som sin egen ellers? Er det mulig å ha denne bare i ett eller to år? Hører gjerne om andres erfaringer med dette. Det vansligste er vel at man overtar hunden fullt og helt når forvertavtalen er oppfylt. Men det kan godt være at du kan få til en mer fleksibel avtale. Du kan jo kontakte en oppdretter og forhøre deg?. Endret 28. mai 2007 av Bodillen
Skravla Skrevet 28. mai 2007 #3 Skrevet 28. mai 2007 Hva med forvert for blindeforbundets hundeskole? Det er vel 1-2 år tror jeg.
Ugla Skrevet 28. mai 2007 #4 Skrevet 28. mai 2007 Det vansligste er vel at man overtar hunden fullt og helt når forvertavtalen er oppfylt. Ja, på den måten fikk jeg min hund. Hva med forvert for blindeforbundets hundeskole? Det er vel 1-2 år tror jeg. Tror jeg også. Starter med en hvalp, og har den til den er 1 - 2 år (JEG kunne ikke ha tenkt meg en sånn avtale. Må jo bli trist å gi den ifra seg igjen... ).
la Flaca Skrevet 29. mai 2007 #5 Skrevet 29. mai 2007 Min første tanke var at jeg umulig kunne gitt fra meg hunden etter 1-2 år. Hvordan skal man greie å "bonde" 100% på slike premisser? Joda, vet noen gjør det, men det høres vanskelig ut. Hvis jeg ønsket hund i livet mitt i en kort periode hadde jeg heller meldt meg som midlertidig fosterhjem tilknyttet en omplasseringsinstitusjon. Da gjør man en god gjerning i tillegg.
Gjest Eir Skrevet 29. mai 2007 #6 Skrevet 29. mai 2007 Hva med forvert for blindeforbundets hundeskole? Det er vel 1-2 år tror jeg. Men hvis hunden viser seg å være uegnet som førerhund vil man også få overta de hundene. En annen mulighet er å være vertshjem for dyrebeskyttelsen. Da har man hunden boende hos seg, til de finner en ny eier, og dette er noe det er veldig stort behov for.
Gjest NIOE73 Skrevet 29. juni 2009 #7 Skrevet 29. juni 2009 Det vansligste er vel at man overtar hunden fullt og helt når forvertavtalen er oppfylt. Men det kan godt være at du kan få til en mer fleksibel avtale. Du kan jo kontakte en oppdretter og forhøre deg?.
Frey Skrevet 29. juni 2009 #9 Skrevet 29. juni 2009 Hei, Jeg tror jeg kan hjelpe deg! Siden det er to år siden ts lurte på dette så er det ikke sikkert det er så veldig aktuelt lenger..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå