Gjest Gjest_snufsa_* Skrevet 28. mai 2007 #1 Skrevet 28. mai 2007 jeg å kjæresten min.. eller muligens x kjæresten min nå da.. har vert sammen i 5 år.. frem å tilbake. men vi finner alltid tilbake til hverandre..han begynte å røyke litt hasj for et par år siden..vi bodde sammen på det tidspunktet og forholdet gikk i dass.. mye pga dette. jeg har alltid vert imot alt av narkotika å er og ser vel ut som en ordentlig jente som ikke driver med sånn. etter en stund kom han tilbake å ville vi skulle prøve igjen.. jeg var skeptisk.. han hadde drevet med litt av hvert annet mens det var slutt men var ikke interessert i og fortsette med det, og jeg brukte lang tid på å ta han tilbake pga dette.. jeg ville ikke at det verken skulle bli slutt igjen eller at det skulle ende med at han satt hjemme og røyket hasj og sånn som sist vi var sammen. vi har nå vert sammen siden jula 2006 og han begynte i februar og røyke litt igjen.. det begynte i det små men han har blitt mer avhengi enn noen gang.. det endte med at forholdet vårt ble ødelagt igjen og vi bestemte oss for en pause.. vi har bodd fra hverandre i ca en mnd og det har gått opp å ned, han sier av å til han vil slutta og av å til at han ikke vil eller ikke klarer. det har ført til at jeg vil selge leiligheten han bor i nå som er min, og igår avtalte vi å rydde å vaske ned sammen men når jeg ringte idag var han helt rusa.. huska ikke at vi hadde avtalt å han skjelte meg ut og alt var min feil osv... det endte vel med at jeg gjorde det slutt... men har skrevet meld at jeg er der for han om han vil slutte eller trenger hjelp... jeg vet at det var rusen som snakket idag, det var ikke han. men det er så grusomt.. kjenner han ikke igjen. hva skal man gjøre??? tør ikke snakke med noen om det nesten for jeg vil ikke de skal vite om han og problemene.. så er bare noen ytterst få som vet om dette. andre tror bare vi har vanlige problemer og at han bare er usikker på følelsene sine for meg... hva kan jeg gjøre?? jeg vil så gjerne hjelpe han til å slutte.. han ønsker nok å slutte å ikke leve sånn.. og jeg vet at det ikke er det at han ikke vil ha meg, men han klarer ikke å utsette meg for det heller.. noen med erfaring her?
Gjest Piper Skrevet 28. mai 2007 #2 Skrevet 28. mai 2007 Du kan ikke gjøre noe, før han selv ønsker å gjøre noe. Trekk deg unna, og si at du er der den dagen han søker hjelp. Det kan være han er for avhengig til at han klarer dette alene, og det er umulig for deg å hjelpe han til å slutte. Beklageligvis er rusen viktigere enn kjærligheten, når de først er ruset. Men det kan være han velger kjærligheten om du er sterk og setter krav. Be han søke hjelp, og uten det så vil ikek du ha noe mer med han å gjøre. Tøft, men det beste for begge to i lengden. Du ødelegger deg selv ved å gå slik som dette, og det er han ikke verdt.
Gjest Gjest_snufsa_* Skrevet 28. mai 2007 #3 Skrevet 28. mai 2007 ok.. jeg skjønner.. vet bare ikke hva som virkelig hjelper. det å sette ned foten å virkelig si at jeg vil ikke ha noe med deg å gjøre hvis du ikke prøver å slutte.. eller om man skal være støttende og være der for han uansett..
Gjest Piper Skrevet 28. mai 2007 #4 Skrevet 28. mai 2007 Jeg ville ikke vært der for han, om han fortsatte. Hvorfor skal han slutte, når han har deg likevel? Og velger han narkotikaen, så er den viktigere for han enn deg. Men jeg har ikke tro på at det hjelper å støtte en person når han ruser seg, men heller velge å støtte den dagen han velger å slutte.
CeeCee Skrevet 28. mai 2007 #5 Skrevet 28. mai 2007 ok.. jeg skjønner.. vet bare ikke hva som virkelig hjelper. det å sette ned foten å virkelig si at jeg vil ikke ha noe med deg å gjøre hvis du ikke prøver å slutte.. eller om man skal være støttende og være der for han uansett.. Vær sterk og sett foten ned! Dersom du tar ham tilbake hver gang han sier at han har slutta, men begynner på'an igjen hver gang dere har blitt sammen igjen, vil det fortsette slik i det uendelige... Du er nødt til å vise at du mener det du sier. Tomme trusler vil bare gjøre ting verre. Si at du vil støtte ham når han har oppsøkt hjelp, men at dere ikke kan være sammen før han har bevist at han kan være 100% rusfri. Du kan også legge til at dersom han begynner med rus igjen vil forhold være over for godt da du ikke kan stole på ham mer og mister respekten for ham. Lykke til!
Gjest Gjest_snufsa_* Skrevet 28. mai 2007 #6 Skrevet 28. mai 2007 okei.. jeg får prøve på det. har ikke hørt noe fra han på noen timer å jeg sa at jeg skulle gi han space.. så da får vi bare se. jeg kommer til å leve mitt liv å ikke ta noe kontakt. grunnen til at jeg har måttet kontakte han idag å ringt å ringt er fordi han bor i min leilighet som jeg mÅ ha tilbake å få ryddet i pga vi skal selge den..
CeeCee Skrevet 28. mai 2007 #7 Skrevet 28. mai 2007 okei.. jeg får prøve på det. har ikke hørt noe fra han på noen timer å jeg sa at jeg skulle gi han space.. så da får vi bare se. jeg kommer til å leve mitt liv å ikke ta noe kontakt. grunnen til at jeg har måttet kontakte han idag å ringt å ringt er fordi han bor i min leilighet som jeg mÅ ha tilbake å få ryddet i pga vi skal selge den.. Dersom du ikke får tak i ham, kan du sette deg ned å formulere et brev. Siden det er din leilighet kan du gi du han en skriftlig "oppsigelse" med frist til å flytte ut og overlevere nøkler, og hold deg til denne. Skriv at dersom han ikke har flyttet ut til avtalt dato, vil du anse det slik at han ikke er interessert i tingene sine og at du vil derfor rydde dem unna og lagre dem. Hvis du ikke har plass så skriv at du vil kaste dem. Dersom han ikke leverer nøklene og bare "forsvinner" skifter du lås dagen utflyttingen skulle ha funnet sted. Høres kanskje litt brutalt ut, men det virker ikke som om han har noe særlig respekt for deg og ditt. Da må man sette hardt mot hardt.
Gjest Gjest_snufsa_* Skrevet 28. mai 2007 #8 Skrevet 28. mai 2007 han ringte etter noen timer.. han hadde vert helt vekke.. hevet i seg noe tabeletter å greier.. men han skal flytte ut imorgen. å vi gjorde det slutt.. fant ut sammen at vi ikke kan være sammen mens han holder på med det.. å han klarer ikke å slutte mens han er i et forhold.. hvorfor må det være så vanskelig.. jeg må ha vert ond i mitt forje liv så mye som jeg blir såret..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå