Gjest Gjest_marion_* Skrevet 28. mai 2007 #1 Skrevet 28. mai 2007 Hvor mange bruker sex som hjelpemiddel for å få ting til å gå smidigere i hjemmet? Det er jo allmennkjent at gubben får en runde i senga hvis han vasker gulvene og legger ungene til kvelds. Eller at man tar sexen i forkant, med det resultat at gubben deltar i husarbeidet helt frivillig og med godt humør til og med! :-D Har du aldri godsnakket med ham etter en hyrdestund, utnyttet hans gode humør og derpå fått viljen sin i ting som han har vært negativ til ellers? Har du aldri bragt julegaver o.l på banen i armkroken hans mens du småpusker på hans hårete bryst, etter en deilig omgang. Ja damer, nå utfordrer jeg dere til å svare.
hypergirl Skrevet 28. mai 2007 #2 Skrevet 28. mai 2007 Hvor mange bruker sex som hjelpemiddel for å få ting til å gå smidigere i hjemmet? Det er jo allmennkjent at gubben får en runde i senga hvis han vasker gulvene og legger ungene til kvelds. Eller at man tar sexen i forkant, med det resultat at gubben deltar i husarbeidet helt frivillig og med godt humør til og med! :-D Har du aldri godsnakket med ham etter en hyrdestund, utnyttet hans gode humør og derpå fått viljen sin i ting som han har vært negativ til ellers? Har du aldri bragt julegaver o.l på banen i armkroken hans mens du småpusker på hans hårete bryst, etter en deilig omgang. Ja damer, nå utfordrer jeg dere til å svare. Helt ærlit? Nei! Både fordi jeg synes det blir litt feil, og fordi jeg vet han ville luktet lunta og blitt svært provosert. Jeg synes også det burde være unødvendig å lokke med sex for å få en mann til å gjøre sin del av jobben i heimen. Skal han lokke meg med nye klær etc for at jeg skal gjøre min del da? Nei, det blir for min del helt feil. Gubben får gjøre sin del i heimen uten å forvente mer klapp og ros enn det jeg får.
Gjest Gjestff Skrevet 28. mai 2007 #3 Skrevet 28. mai 2007 Jeg har inntrykk av at det motsatte er mer vanlig. Sexnekt for å straffe. Det synes jeg er veldig feil. Og de fleste klarer ikke innrømme at de gjør det heller. De unnskylder seg med at "de ikke har lyst på sex" fordi mannen ikke har gjort som han skal.
gompen Skrevet 28. mai 2007 #4 Skrevet 28. mai 2007 Nei absolutt ikke. Min kjæreste trenger ikke lokkemidler. Han gjør sin del hjemme, akkurat som meg. Skulle jeg straffet ham med sexnekt ville jeg bare ha lidd under det selv.
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2007 #6 Skrevet 28. mai 2007 fy fan! Kvinns altså! Dere er avslørt som korrupte. Typisk kvinnelist det der tror jeg. Ikke at det gjør noe... Regner forresten at det er en mer så ca 40-års ting å gjøre, at kvinnen i huset må lokke med sex istedenfor å si ting direkte?
Gjest Mirina Skrevet 28. mai 2007 #7 Skrevet 28. mai 2007 Det er noe jeg med hånden på hjertet kan si at jeg aldri har gjort. Dvs, det har blitt gjort på tull et par ganger, men da har både jeg og partneren min vært klar over at det er tull hele tiden.
Gjest Pjusk Skrevet 28. mai 2007 #8 Skrevet 28. mai 2007 Hvor mange bruker sex som hjelpemiddel for å få ting til å gå smidigere i hjemmet? Det er jo allmennkjent at gubben får en runde i senga hvis han vasker gulvene og legger ungene til kvelds. Hvis min mann hadde vasket gulv for å "få en runde i senga", så tror jeg ikke jeg kunne tenkt meg noe mer avtennende. Jeg har nemlig opplevd akkurat det der, og det er bare teit. Smørblid mann som smyger seg rundt med skurekluten... Og sex som hjelpemiddel? Jeg hadde blitt skikkelig lei meg hvis min mann hadde sex med meg som en del av en større plan - at han ville oppnå noe, overtale meg til noe osv. Og jeg har heller aldri gjort det selv. Altså hatt sex som et hjelpemiddel for å få viljen min. Har du aldri godsnakket med ham etter en hyrdestund, utnyttet hans gode humør og derpå fått viljen sin i ting som han har vært negativ til ellers? Er usikker her, men det kan kanskje hende. Men det tror jeg i tilfelle har vært mer ubevisst og det har blitt slik som en følge av god stemning generellt. Jeg har aldri lagt meg til rette og hintet om julegaver med innsmigrende stemme. på generell basis synes jeg det er rart noen gjør dette her. Bruker sex på den måten bevisst i et fast forhold, altså. Jeg skjønner heller ikke dette med sexnekt. Jeg kan skjønne at man ikke ønsker sex hvis man føler forholdet ikke fungerer(!!), men jeg kan ikke skjønne at man bruker det som "straff" på den måten som det blir omtalt her.
Gjest Bellatrix Skrevet 28. mai 2007 #9 Skrevet 28. mai 2007 Det er noe jeg med hånden på hjertet kan si at jeg aldri har gjort. Dvs, det har blitt gjort på tull et par ganger, men da har både jeg og partneren min vært klar over at det er tull hele tiden. Det hender her også, men som du sier så kommer det klert fram at det er tull. Er usikker her, men det kan kanskje hende. Men det tror jeg i tilfelle har vært mer ubevisst og det har blitt slik som en følge av god stemning generellt. Jeg har aldri lagt meg til rette og hintet om julegaver med innsmigrende stemme. på generell basis synes jeg det er rart noen gjør dette her. Bruker sex på den måten bevisst i et fast forhold, altså. Jeg skjønner heller ikke dette med sexnekt. Jeg kan skjønne at man ikke ønsker sex hvis man føler forholdet ikke fungerer(!!), men jeg kan ikke skjønne at man bruker det som "straff" på den måten som det blir omtalt her. Enig der. Det kan godt hende jeg snakker om julegaver, feriereiser eller annet etter sex, men jeg har ikke sex for å prate om julegaver. Kunne aldri falle meg inn å ha sex eller nekte sex som belønning eller straff. Men sexlysten er større hvis jeg er i godt humør og mindre hvis jeg er veldig sliten. Sånn sett så hjelper det jo at ikke jeg må ta alt husarbeid for eksempel.
Gjest Pjusk Skrevet 28. mai 2007 #10 Skrevet 28. mai 2007 Men sexlysten er større hvis jeg er i godt humør og mindre hvis jeg er veldig sliten. Sånn sett så hjelper det jo at ikke jeg må ta alt husarbeid for eksempel. Ja, enig. Men ikke hvis du vanligvis har hele byrden med husarbeid, og så plutselig på lørdagskvelden blir mannen smørblid og huselig. Ikke sant?
Gjest Pjusk Skrevet 28. mai 2007 #11 Skrevet 28. mai 2007 Det er noe jeg med hånden på hjertet kan si at jeg aldri har gjort. Dvs, det har blitt gjort på tull et par ganger, men da har både jeg og partneren min vært klar over at det er tull hele tiden. Ja, det har sikkert skjedd her også.
Gjest Tweek Skrevet 28. mai 2007 #12 Skrevet 28. mai 2007 Nei absolutt ikke. Min kjæreste trenger ikke lokkemidler. Han gjør sin del hjemme, akkurat som meg. Skulle jeg straffet ham med sexnekt ville jeg bare ha lidd under det selv. Enig.
Gjest Mysticgirl Skrevet 28. mai 2007 #13 Skrevet 28. mai 2007 Jeg gjør alt husarbeidet og steller for min mann, men tror du at jeg får mer sex fordet?
Gjest Bellatrix Skrevet 28. mai 2007 #14 Skrevet 28. mai 2007 Men ikke hvis du vanligvis har hele byrden med husarbeid, og så plutselig på lørdagskvelden blir mannen smørblid og huselig. Ikke sant? Høres ikke bra ut. Hvis mannen får ryddeånden over seg så er det fordi han er lei av rot eller at han er rastløs og gjør husarbeid for å ha noe å gjøre.
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2007 #16 Skrevet 28. mai 2007 Ja damer, nå utfordrer jeg dere til å svare. Det virker på meg som om du går ut i fra at det er mannen som ønske å ha mest sex. Vel, det stemmer overhodet ikke her. Jeg har større sexlyst enn min mann. Jeg bryr meg ikke om dyre gaver. Jeg flislegger selv, legger gulv, rydder, vasker, snekrer, maler, ja,-jeg gjør faktisk alt, bortsett fra å handle.Jeg behøver ikke smøre han med løfte om sex, det er han som burde smøre meg med løfte om sex! Jeg jobber 300% hele uken og har sexlyst så det holder, men mannen min greier seg fint med en gang i uken. Synes hele problemstillingen her er veldig rar. Er sex noe man gjør seg fortjent til??
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2007 #17 Skrevet 28. mai 2007 Ingen av oss bruker sex som smøring. Begge tar vår del av husarbeidet uten å mukke noe særlig over det. Føler jeg at det er på tide å vaske badet så gjør jeg, føler han at det er på tide å tømme skittentøyskurven for klær så gjør han det. Nekt av sex skjer vel litt ubevisst.... Hvis jeg er sur for et eller annet, har jeg bare ikke lyst på sex, og det samme med han, begge har vendt hverandre ryggen i sengen om kvelden. Ikke for å straffe den andre, men ingen av oss gidder å tvinge oss selv til å ha sex for å føye den andre. Det er ikke alle menn som vil ha sex hele tiden uansett, som det virker som ts mener.
meta2 Skrevet 29. mai 2007 #19 Skrevet 29. mai 2007 Trenger ikke det. Sex livet blomstrer som bare det. Spesielt nå.
Gjest Miss Guided Skrevet 29. mai 2007 #20 Skrevet 29. mai 2007 Nei, jeg har sex fordi jeg har lyst, ikke fordi jeg vil at mannen min skal vaske gulvet. Men samtidig har jo mannen forstått at jeg får bedre overskudd til sex hvis vi deler på husarbeidet. Men vi smører ikke hverandre med sex for å oppnå noe, han kan godt gå på fotballkamp uten gi meg en runde i sengen først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå