Gå til innhold

Nattmat

Fremhevede innlegg

Gjest Pesto
Skrevet

Vi har funnet ut at vi dropper nattmaten når vi må ut av lokalet til 02:00 og middagen starter i 17 tiden. Tror ikke vi rekker det rett og slett. Men det hadde vært fint å hatt noe på hotellet som gjestene og vi skal sove på. Folk blir sikkert sultne når de har pakket sammen ting, kommet seg ut av lokalet og ned på hotellet. Da kan klokken plutselig ha blitt 3 om natten, noe å tenke på :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ha ertersuppe til nattmat. Baren stenger kl 03, men jeg går ut i fra at det ikke er krise om ikke alle er ute av spiserommet kl 03. Vi skal ha festen på et hotell, og 90% av gjestene overnatter til dagen etter. Slettes ikke umulig at folk har nachspiel på et av rommene i ettertid ;)

Skrevet

Vi starter også middagen ca. kl.17.00 og må avslutte festen klokka 02.00 da vi ikke får ha lokalet lenger enn det.Ligger midt i boligområde i oslo.

Vi dropper nattmaten, satser på fest.Tipper de fleste er gode og mette til festen er over.

Skrevet

Vi dropper nattmat da lokalet stenger kl.02. Gjestene får heller ordne seg noe på nachspielet.

Gjest midtsommers brud
Skrevet

Vi skal ha winerpølser og lompe til nattmat når alkohol serveringen og musikken slutter kl 02. Halvparten av våre gjester skal overnatte på stedet så vi vil unngå at disse skal gå sultne til sengs.

Vi har 2 retters middag kl 17, håper virkelig at det ikke blir mer enn 2-3 timer til bords. Musikk og brudetango begynner 2030-21. Kakene regner vi med at vi tar kl 22.

Litt usikker på hvor mye vi skal beregne til nattmat, alle blir jo sikkert ikke til 02 men de som blir er sikkert sultne.

Vi skal ha 70 gjester og har tenkt å ha 100 pølser, tror dere dette er passe??

Skrevet

Tror i hvert fall at jeg ville beregnet to pølser på hver person.

Gjest Gjest
Skrevet
Vi spurte hvordan det var med nattmat der vi skal ha selskapet.

Hovmesteren sa at det vil det nesten ikke bli tid til, og det er jeg forsåvidt enig i.

Selskapet begynner kl 18.00 og vi vil trolig sitte til bords til ca 22.00. Så er det klargjøring av salen til vals, kakeskjæring og dans. Klokka blir vel fort 24.00 før dansen setter i gang, og selskaper avsluttes kl 02.00.

På de to timene ser jeg ikke for meg at noen i det hele tatt rekker å bli sultne, eller tenker på mere mat. Eller hva tror dere?

Vi starter også middagen kl 18, men har mulighet til å avslutte seinere og kjører pølse og brød i 2 tida.

Gjest Midtsommers brud
Skrevet
Tror i hvert fall at jeg ville beregnet to pølser på hver person.

Er vel kanskje bedre å ha for mye, har ikke lyst til å kaste mat men kan jo sikkert få serveringspersonalet til å varme dem i et par omganger slik at vi ikke sitter igjen med mye å kaste.

Til TS, tror de fleste setter pris på å få litt i magen.

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Vi serverte nattmat på nachspielet ca. kl. 02.15. De som ville på nachspiel ble fraktet med buss fra selskapslokalet til nachspiellokalet (10 min) da selskapslokalet stengte kl. to. Anbefales virkelig, det var en kjempesuksess! 45 av 70 gjester ble med, og vi festet helt til den lyse morgen :)

Skrevet (endret)
Vi serverte nattmat på nachspielet ca. kl. 02.15. De som ville på nachspiel ble fraktet med buss fra selskapslokalet til nachspiellokalet (10 min) da selskapslokalet stengte kl. to. Anbefales virkelig, det var en kjempesuksess! 45 av 70 gjester ble med, og vi festet helt til den lyse morgen :)

Så gøy!

Kan jeg spørre hva slags lokale?

Hadde dere kjøpt inn drikke til alle, eller hadde gjestene medbragt?

Endret av kathrine79
Skrevet

Hei

Vi skal ha koldtbord med noen varmretter i bryllupet, det blir derfor også dette til nattmat.

Regner med å servere dette ved 02- 02.30 tiden.

Er ganske mange som bruker å holde på ut over natten i bryllup og andre festligheter, så regner med at det er godt å få i seg litt utpå.

Skulle festen endt 02.00 ville jeg derimot heller hatt litt snacks , nøtter og etc i baren.

Lykke til

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet
Så gøy!

Kan jeg spørre hva slags lokale?

Hadde dere kjøpt inn drikke til alle, eller hadde gjestene medbragt?

Vi hadde nachspielet hjemme hos foreldrene mine. Hadde kjøpt inn mat og drikke på forhånd, og to venninner av mamma sto klar med varme pølser da vi kom. Utgiftene til nachspielet kom på ca. 2500 kr.

• 2 uker senere...
Gjest mimni82
Skrevet

vi spiser middag kl 17 tror jeg, men det blir en varm buffet, men vi velger likevel å ha nattmat til de som måtte ønske det. Vi gjør det likevel enkelt, kommer til å lage en masse små greske kjøttboller (kjempegodt) i god tid i forveien, disse fryser vi bare ned og får servitørene til å varme på kvelden. så servierer vi en god salat, godt brød og hjemmelaget tatziki til. så kan de som ønsker litt mat forsyne seg av det uten at det blir noen fast bordsetting av den grunn......

Skrevet

I vår "bryllups-pakke" er det med nattmat. Nystekt brød med godt pålegg. Nam nam

Jeg vet ikke hvordan de gjør serveringen, men jeg skal spørre om de bare kan sette det frem, så folk kan forsyne seg selv. Altså ingen ny bordsetting.

Dessuten er vel festen så godt i gang, at hvis det blir ny bordsetting blir det kanskje litt festbrems....Vil at festen skal være litt mer uformell :)

Skrevet

Vi leier festlokalene hele helgen, så vi kan feste til solen gryr :ler: Derfor velger vi å servere pølser utpå natta.

Skrevet

Med middag fra kl 18 og avslutning på festen kl 02 hadde ikke jeg giddi å stresse med nattmat. Med stor middag etterfulgt av kaker - hvem rekker å bli sulten igjen da?

Skrevet

Det er godt med litt salt etter alle kakene da :)

Gjest Gjest
Skrevet

Suppe, snitter, pølser eller pizza er vanlig som nattmat :)

Gjest Gjest_Bente_*
Skrevet

Vi serverte nattmat, og alt gikk med. Husk at festen gjerne varer til langt på natt å da blir man fysne på noe mat - gjerne noe salt eller litt sterkt noe.

Vi hadde kjøttsuppe med baguetter til (både hvitløksbaguett og vanlig)

Gjest Gjest_Mina_*
Skrevet
Vi serverte nattmat, og alt gikk med. Husk at festen gjerne varer til langt på natt å da blir man fysne på noe mat - gjerne noe salt eller litt sterkt noe.

Dette mener jeg også, men det kommer ann på hvor lenge festen varer da....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...