kathrine79 Skrevet 28. mai 2007 #1 Skrevet 28. mai 2007 Vi spurte hvordan det var med nattmat der vi skal ha selskapet. Hovmesteren sa at det vil det nesten ikke bli tid til, og det er jeg forsåvidt enig i. Selskapet begynner kl 18.00 og vi vil trolig sitte til bords til ca 22.00. Så er det klargjøring av salen til vals, kakeskjæring og dans. Klokka blir vel fort 24.00 før dansen setter i gang, og selskaper avsluttes kl 02.00. På de to timene ser jeg ikke for meg at noen i det hele tatt rekker å bli sultne, eller tenker på mere mat. Eller hva tror dere?
Frey Skrevet 28. mai 2007 #2 Skrevet 28. mai 2007 Vi setter oss også til bords ca kl 18, og jeg har ikke engang vurdert å ha nattmat.
Sympatia Skrevet 28. mai 2007 #3 Skrevet 28. mai 2007 (endret) Vi tenker på å ha nattmat, og jeg stemmer for sodd.... Vi skal ha middag klokken 16 eller 17. Så nattmat blir vel etter midnatt en gang.... Endret 28. mai 2007 av Sympatia
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2007 #4 Skrevet 28. mai 2007 Tror jeg ville droppet nattmat. Kjekt å ha litt fest også, ikke bare spising
Merneith Skrevet 28. mai 2007 #5 Skrevet 28. mai 2007 Selv om jeg elsker konseptet nattmat, så er jeg vel nesten enig med hovmesteren jeg også. Men skal dere sitte til bords i 3+ timer..?
kathrine79 Skrevet 28. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 28. mai 2007 Selv om jeg elsker konseptet nattmat, så er jeg vel nesten enig med hovmesteren jeg også. Men skal dere sitte til bords i 3+ timer..? Jeg vet ærlig talt ikke, men tror ikke vi er tilbords 18.00 prikk, og vet at det blir en del taler, (forhåpentligvis ikke så lange alle sammen, hehe). Hovmesteren anslo 3-3,5 timer, men er ikke så god på sånt jeg, har ikke giftet meg før Men å begynne med nattmat ved midnatt blir uansett litt tett på vil jeg tro....
Frey Skrevet 28. mai 2007 #7 Skrevet 28. mai 2007 (endret) Men skal dere sitte til bords i 3+ timer..? Det regnes normalt 4-5 timer på en treretters bryllupsmiddag inkl tisse og røykepauser.. Fire taler på 5-10 min hver pluss introduksjon og annet støy tar jo en time. Edit: vi skal ha bare to retter og regner likevel ikke med å kunne sette fram kakebordet før kl 21-21.30. Endret 28. mai 2007 av Frey
Merneith Skrevet 28. mai 2007 #8 Skrevet 28. mai 2007 (endret) Jeg vet ærlig talt ikke, men tror ikke vi er tilbords 18.00 prikk, og vet at det blir en del taler, (forhåpentligvis ikke så lange alle sammen, hehe). Hovmesteren anslo 3-3,5 timer, men er ikke så god på sånt jeg, har ikke giftet meg før Men å begynne med nattmat ved midnatt blir uansett litt tett på vil jeg tro.... Blir nok litt tett på ja. Med mindre du har noe enkelt, som feks spekeskinke-buffet. Veldig godt til øl Du kjenner jo din familie best, men min familie hadde krepert om de måtte sitte til bords så lenge. Mange danseglade i min familie. Edit; 4-5 timer?? Oj.. Det har jeg (heldigvis) aldri opplevd. Endret 28. mai 2007 av Merneith
Brura2007 Skrevet 28. mai 2007 #9 Skrevet 28. mai 2007 Vi spurte hvordan det var med nattmat der vi skal ha selskapet. Hovmesteren sa at det vil det nesten ikke bli tid til, og det er jeg forsåvidt enig i. Selskapet begynner kl 18.00 og vi vil trolig sitte til bords til ca 22.00. Så er det klargjøring av salen til vals, kakeskjæring og dans. Klokka blir vel fort 24.00 før dansen setter i gang, og selskaper avsluttes kl 02.00. På de to timene ser jeg ikke for meg at noen i det hele tatt rekker å bli sultne, eller tenker på mere mat. Eller hva tror dere? Vi skal også ha maten kl 18, og renger med å være ferdig i 21 tiden. Etter det er det jo kaffe og kaker - det er ikke nødvendig med nattmat synes jeg.
Sympatia Skrevet 28. mai 2007 #10 Skrevet 28. mai 2007 Nattmat er vel iallefall i min familie noe som er vanlig blant den eldre garde i bryllup og andre selskap som varer seint utover de nattes timer. Tror det er noe de eldre forventer. Meg spiller det ikke noen rolle, pappa får styre med det der.....
mamma_mia Skrevet 28. mai 2007 #11 Skrevet 28. mai 2007 Vi skal ikke ha nattmat.. synes det holder med middag, dessert og kaker. Setter heller frem litt snacks senere på kvelden, kan jo bli saltsyk etter masse kaker.
ToveM Skrevet 28. mai 2007 #12 Skrevet 28. mai 2007 Det ssite bryllupet vi var i, fikk vi ikke servert nattmat, men de hadde litt ost og kjeks på kakebordet
panda Skrevet 28. mai 2007 #13 Skrevet 28. mai 2007 I det siste bryllupet jeg var i, var det først servering av frukt og champagne mens vi ventet på brudeparet. Så var det tre-retters middag, hvor vi satt til bords i 4 timer. Deretter var det et enormt kakebord. Så var det dans i to timer og så ble det nattmat. Tror ikke det var mange som spiste nattmaten, folk var fortsatt stappmette. Så dropp nattmaten du, tror det er en unødvendig utgift.
Arkana Skrevet 28. mai 2007 #14 Skrevet 28. mai 2007 Vi har naturlig nok ubegrenset med tid til festen etterpå så selv om middagen begynner kl 18 og det skal være kaker etterpå kan det bli aktuelt med nattmat likevel, om ikke annet så for å få smaken på noe salt etter alt det søte. Tenkte jeg skulle gjøre klart noe enkelt som evt kan fryses etterpå hvis det ikke blir spist, tror det blir en kjøttsuppe i noen form. Med tanke på at dere bare har lokale så kort tid ville jeg droppet nattmat, da bør man heller bruke tid på andre ting enn bare spising og så er det jo begrenset hvor fort sultne folk blir etter middag og kaker.
flickan Skrevet 28. mai 2007 #15 Skrevet 28. mai 2007 Vi skal ha middag kl 1700 og avslutter kl 0200, så det blir ingen nattmat her.. men litt salt snacks og kjeks utover kvelden..
-Alvildebrud- Skrevet 28. mai 2007 #16 Skrevet 28. mai 2007 Vi setter oss ved bordet ved 1715 og kommer til å servere nattmat ved 0200 - 0230 til de som er våkne... Regner faktisk med at en del blir sultne selv middagen varer i tre timer. Man danser, skravler og bruker massevis av energi på fest. Alkoholen gjør en også sulten. Jeg vet at vi savnet nattmat i et bryllup vi var i, i fjor sommer. Da hadde vi spist bare fire timer tidligere.
Mirabella83 Skrevet 28. mai 2007 #17 Skrevet 28. mai 2007 Vi skal ha nattmat. Men det blir spekematbuffet, så det blir ingen ny runde med å "sette seg ned og spise igjen". Tror gjestene vil sette pris på det, selv om de har spist middag og kaker. Det er godt med skikkelig mat og ikke bare kaker og potetgull. Riktignok har vi lokalet så lenge vi vil.
-Alvildebrud- Skrevet 28. mai 2007 #19 Skrevet 28. mai 2007 Vi skal ha nattmat. Men det blir spekematbuffet, så det blir ingen ny runde med å "sette seg ned og spise igjen". Tror gjestene vil sette pris på det, selv om de har spist middag og kaker. Det er godt med skikkelig mat og ikke bare kaker og potetgull. Riktignok har vi lokalet så lenge vi vil. Vi skal bare ha vanlige pølser.. Så nattmat og nattmat.. Enkelt og greit liksom. Ingen bordplassering igjen
ToveM Skrevet 28. mai 2007 #20 Skrevet 28. mai 2007 Vi skal ha pølse og brød/ lompe til nattmat! Ikke dumt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå