Gå til innhold

Tyggeben til hunder..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte gir dere hunden deres tyggeben?

Kan det slite på tennene hvis de får det ofte eller er det bare bra for tennene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bra for tennene. Det fjerner tannstein og er et kjekt tidsfordriv for hunden. Hvis jeg gir min hund for mange, så går hun bare lei og lar dem ligge lenge før hun gidder tygge igjen.

Gjennomsnittelig vil jeg tro jeg gir Vinnie tyggebein 1-2 ganger i uka. (Noen ganger flere dager på rad, andre ganger uker mellom hver gang).

Skrevet
Det er bra for tennene. Det fjerner tannstein og er et kjekt tidsfordriv for hunden. Hvis jeg gir min hund for mange, så går hun bare lei og lar dem ligge lenge før hun gidder tygge igjen.

Gjennomsnittelig vil jeg tro jeg gir Vinnie tyggebein 1-2 ganger i uka. (Noen ganger flere dager på rad, andre ganger uker mellom hver gang).

Det var det jeg trodde...Bare samboeren min som spurte meg om det og da ble jeg litt usikker! Takk for svar :)

Skrevet

I butikken har de noe som heter Dental-et-eller-annet. Er et tyggebein det også, men jeg innbiller meg at det er enda bedre enn vanlige tyggebein.

Jeg har sett hunder som kun har spist våtfor hele livet, ikke tørrfor eller tyggebein, og de har stygge tenner og må ofte trekke.

Skrevet

Min hund har alltid et tyggeben tilgjengelig, er ikke alltid han tygger på de, men da har han de ihvertfall tilgjengelig når han føler for det! Varierer hva slags ben han får, men de "dentalia benene" man får synes jeg ikke virker så bra de er altfor myke og gir ikke noe ordentlig motstand. En ting han er veldig glad i er et slikt margben man får kjøpt som er fylt med diverse saker, når han hadde spist opp innholdet så fyllte jeg det bare med annet f.eks våtfor slik at han må jobbe litt med det og får skrapt tennene på benet (er umulig å spise opp, er altfor hardt).

Var hos veterinæren sist uke for tannsjekk og der sa de at han hadde veldig bra tenner for å være 8 år, så noe må vi jo gjøre rett (han får veldig sjelden våtfor også).

Gjest lolle
Skrevet

Min har også flere tilgjengelige.Hun har en kasse med leker og ben som hun går og forsyner seg av når hun har lyst

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...