Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har Ad- Aware på dataen. Men tenkte på å laste ned AVG Anti-Spyware.

Er disse de samme (altså like, ikke vits i å ha begge på dataen?).

Ad Awaren min tar ikke alt og nå popper det opp på dataen: mangler antivirus

og er uten beskyttelse.

Videoannonse
Annonse
Gjest Agathe
Skrevet (endret)

Når det gjelder anti-spyware, så kan du kjøre så mange forskjellige du vil, det gjør ingen verdens ting. Det er antivirus man bare skal ha ett av.

Jeg går ut fra at du har antivirus?

Endret av Agathe
Skrevet

jeg kjører adaware og Spybot - Search & Destroy samtidig, ofte finner den ene noe den andre ikke finner.

men du må jo ha antivirus og da

Skrevet

Det virker ikke som du har ett antivirus program. Det finnes mange gratisversjoner bruker selv Avast og er fornøyd

Skrevet

Jeg har Ad- Aware som jeg har brukt hele tiden. Dataen min klikka seg litt og sider la seg ned uten grunn. Ad- Awaren tok ikke dette selv om jeg kjørte den hele tiden for å få rensa. Så da lastet jeg ned AVG Antivirus i går. Den plukket opp noen Trojanske hester som hadde lagt seg på dataen. Skal laste ned Spywaren til AVG også for å bli helt sikker.

Gjest Vampyra
Skrevet

Jeg tror nok du har misforstått litt. Ad-aware er IKKE et antivirusprogram.

men.... Min er faring er at antivirusprogrammer aldri gjør jobben sin, så jeg sverger heller til en skikkelig brannmur, og bruker adaware til å rydde opp spyware. Av ren latskap har jeg ikke hatt annen brannmur enn XPs siden september og har aldri fått noe drit på maskinen som ikke adaware har fjernet.

Skrevet

" men.... Min er faring er at antivirusprogrammer aldri gjør jobben sin, så jeg sverger heller til en skikkelig brannmur, og bruker adaware til å rydde opp spyware. Av ren latskap har jeg ikke hatt annen brannmur enn XPs siden september og har aldri fått noe drit på maskinen som ikke adaware har fjernet. "

Jeg har prøvd brannmuren til Windows XP, men den blokka ut nesten alle sider og funksjoner jeg ville inn på. Så kutta ut den!

Nå prøvde jeg å laste ned Spybot i tillegg, men det poppa opp en melding om at den kunne "destroy original settings" mens den rengjorde! Om det er noen som kan lære meg om Spybot og hvordan jeg skal instille den på dataen? Virker litt for komplisert til å skjønne nå i begynnelsen?

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har prøvd brannmuren til Windows XP, men den blokka ut nesten alle sider og funksjoner jeg ville inn på. Så kutta ut den!

Kan du nevne en webside xps brannmur hindrer deg å gå inn på ? Tror det er andre ting som blokker, egentlig, men jeg kan nå teste.

Har aldri hatt store problemer med den brannmuren..

Skrevet

Kan du nevne en webside xps brannmur hindrer deg å gå inn på ? Tror det er andre ting som blokker, egentlig, men jeg kan nå teste.

Husker ikke for det er flere år siden. Men jeg kan prøve å sette den opp på nytt og se om det samme skjer igjen?

Skrevet
jeg kjører adaware og Spybot - Search & Destroy samtidig, ofte finner den ene noe den andre ikke finner.

men du må jo ha antivirus og da

samme her men jeg har AVG antivirus i tillegg... null problemer her :)

Skrevet
samme her men jeg har AVG antivirus i tillegg... null problemer her :)

jeg og, betaler 250kr pr år for et utrolig bra antivirusprogram. mye bedre enn norton og de kara, bruker mye mindre systemresurser osv. er utrolig fornøyd.

vet du også får avg antivirus gratis, men da ikke med alle funksjonene

Gjest Gjest
Skrevet
jeg og, betaler 250kr pr år for et utrolig bra antivirusprogram. mye bedre enn norton og de kara, bruker mye mindre systemresurser osv. er utrolig fornøyd.

Ska vedde på det er Panda..

..eller NOD32 ?

Skrevet
Ska vedde på det er Panda..

..eller NOD32 ?

avg!

Gjest Gjest
Skrevet

Husker ikke for det er flere år siden. Men jeg kan prøve å sette den opp på nytt og se om det samme skjer igjen?

Sette den opp ?? Den pleier da å være påslått pr. default (ihvertfall med servicepack 2 som de fleste har nåtildags).. Sikker på det ikke er en annen brannmur du mener ?

..den heter "Windows-brannmur" i kontrollpanel. :)

Skrevet

jeg har kun gratisversjonen, har testet både norton og norman men de gikk kjapt ut igjen for å si det sånn ;)

AVG har oppført seg eksemplarisk det halvannet året jeg har hatt den og flere jeg kjenner som har hatt virustrøbbel har fått fikset opp med denne, noe norton og norman ikke klarte.

Gjest Vampyra
Skrevet

Jeg tviler på at det er WinXP brannmuren som hindrer deg i å besøke nettsider. Gå inn på internet options og velg security i internet explorer. Der kan du senke sikkerhetsnivået. XPs brannmur har aldri hindret meg i å gå inn på en eneste side.

Gjest Vampyra
Skrevet
jeg har kun gratisversjonen, har testet både norton og norman men de gikk kjapt ut igjen for å si det sånn ;)

AVG har oppført seg eksemplarisk det halvannet året jeg har hatt den og flere jeg kjenner som har hatt virustrøbbel har fått fikset opp med denne, noe norton og norman ikke klarte.

Jeg har aldri testet avg, men har mye større tro på det enn møkkaprogrammene norton og norman. Samtlige av de maskinene jeg fikser med virusinfeksjoner har en av de to innstallert :forvirret:

Gjest Nedfall
Skrevet
Jeg har aldri testet avg, men har mye større tro på det enn møkkaprogrammene norton og norman. Samtlige av de maskinene jeg fikser med virusinfeksjoner har en av de to innstallert :forvirret:

Det der er skikkelig skuffende, når man tenker på at Norman faktisk er norsk.. Trodde de kunne sakene sine her i landet ??

Var også Norman som fikk skylda for virusproblemene hos DNB, så de er i hardt vær om dagen..

Sandbox løsningen deres fortjener bedre ettermæle enn dette !

Får jeg spørre om hvordan du fikser de der infiserte PCene ?

Gjest Vampyra
Skrevet
Det der er skikkelig skuffende, når man tenker på at Norman faktisk er norsk.. Trodde de kunne sakene sine her i landet ??

Var også Norman som fikk skylda for virusproblemene hos DNB, så de er i hardt vær om dagen..

Sandbox løsningen deres fortjener bedre ettermæle enn dette !

Får jeg spørre om hvordan du fikser de der infiserte PCene ?

Stort sett: den enkle måten ;) (formatering)

Men ellers går det mye i google hvis vi finner hvilket virus det er snakk om. Det gjør vi uansett veldig sjeldent, for vi kan ikke garantere at vi klarer å fjerne det helt. (men innimellom gjør vi et forsøk eller to ;) )

Skrevet
. Samtlige av de maskinene jeg fikser med virusinfeksjoner har en av de to innstallert :forvirret:

ditto.... hun ene som hadde norton slet særlig med at noe grums kom seg inn så nettleverandøren stengte mailmuligheten pga masseutsendelser av spam, norton kvitret og pep om at aaalt var helt fint men AVG fant problemet med en gang.

det verste er vel at nettleverandøren anbefalte norton til å fikse problemet, det faktum at hun sa at norton ikke fant noe problem hadde visst ikke noe å si :riste:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...