Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en jente på 4 år. For tiden er hun inne i en "rampe-periode". Hun finner på veldig mye rart...

For et par uker siden skulle hun gi fiskene mat, og det var ikke bare litt. 2 bokser + en boks malletabeletter. Det er slike tabeletter som løser seg opp. Akvariet så ikke ut, jeg endte opp meg å rett og slett kjøpe helt ny sand og bytte ut alt sammen.

Så tidlig på morgenen på 17 Mai var hun oppe tidlig, og da hadde hun funnet en saks og klippet seg. Panneluggen pinnkort og hakkete, og litt på sidene (enkelte har faktisk kommentert hvor tøff hun er på håret.. Til tross for den hakkede panneluggen..)

Vel, det var liksom riktig dag og da.. sukk

Hun unnskylte seg med at håret var i veien.

Så, i dag tidlig så forer hun jammen fiskene igjen.. ER det mulig sier jeg bare. Så jo ikke ut neddi der. Til tross for at man aldri skal bytte alt vannet så måtte jeg gjøre det i dag. var helt sort neddi der, flere døde fisker var det og. Huff, nei nå skal jeg kjøpe meg en låsbar kiste eller noe å legge alt ulovlig neddi.

Og ja... Frokosten i dag besto av en stor plate stratos og en pose eventyrsjokolade. :slåss:

Videoannonse
Annonse
Gjest Frysepulver
Skrevet
:hoho: Sorry, måtte bare! Er jo fantastisk morsomt å lese da, selv om det sikkert ikke er like morsomt å være jentas mor oppi dette ;)
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har en jente på 4 år. For tiden er hun inne i en "rampe-periode". Hun finner på veldig mye rart...

For et par uker siden skulle hun gi fiskene mat, og det var ikke bare litt. 2 bokser + en boks malletabeletter. Det er slike tabeletter som løser seg opp. Akvariet så ikke ut, jeg endte opp meg å rett og slett kjøpe helt ny sand og bytte ut alt sammen.

Så tidlig på morgenen på 17 Mai var hun oppe tidlig, og da hadde hun funnet en saks og klippet seg. Panneluggen pinnkort og hakkete, og litt på sidene (enkelte har faktisk kommentert hvor tøff hun er på håret.. Til tross for den hakkede panneluggen..)

Så, i dag tidlig så forer hun jammen fiskene igjen.. ER det mulig sier jeg bare. Så jo ikke ut neddi der. Til tross for at man aldri skal bytte alt vannet så måtte jeg gjøre det i dag. var helt sort neddi der, flere døde fisker var det og. Huff, nei nå skal jeg kjøpe meg en låsbar kiste eller noe å legge alt ulovlig neddi.

Og ja... Frokosten i dag besto av en stor plate stratos og en pose eventyrsjokolade. :slåss:

Haha, da har du det nok gående resten av dagen ja. Høres veldig likt ut som min 4-åring, men jeg har ryddet vekk alle sånne ting inkludert godteri for lenge siden:-)

Gjest lillebøll
Skrevet

:ler:

Kjenner meg igjen ja. Utrolig hva de finner på!

Skrevet

He he dette er nettopp grunnen til at vi oppbevarer ting utenfor rekkevidde :) Inkludert godis. Sønnen min på 4 pleier å snike seg ut i stua på morgenen for å lete etter gotteri. Ytrolig hvor mye rart de finner på!

Skrevet (endret)

Jeg ler jo av det i ettertid da. :legrine:

Saken er at det ER ingen plass jeg kan gjemme ting godt nok. Hun er ei klatremus og finner ALT, uansett hvor høyt jeg plasserer det. :sjenert:

Endret av Maxi
Skrevet

Skriv det ned og ta det fram når konfirmasjonstalen skal skrives.

Gjest Gjest
Skrevet

Det forundrer meg at en 4-åring har tilgang til saks - hvordan er det mulig? Alt kunne jo ha skjedd...

Det høres ut som om denne 4-åringen styrer det meste selv? Dere lar henne bare forsyne seg med sjokolade til frokost og lar fiskematen stå fremme slik at hun kan helle den ut om hun vil det?

For meg høres dette ut som om 4-åringen har kontroll og ikke de voksne.

Gjest Gjest_maja_*
Skrevet

Har du en klatremus selv kjære gjest? Det er nemlig utrolig hvor de ikke klarer å finne ting, eller hvor høyt de faktisk klarer å komme. Og en 4-åring på "skattejakt" er stillere enn en mus. Det er faktisk ikke bestandig man holder et øye med ungene heller. Det skal ikke mer enn 2 sekunder til, eller et dobesøk.

Og HI, jeg kjenner meg igjen. Jeg har to! Skriver ned episoder etterhvert, det er artig å ta frem når jeg er sinna for noe annet. Ler bestandig, for i ettertid er det jo bare komisk ;)

Gjest Gjest_Rita_*
Skrevet
Det forundrer meg at en 4-åring har tilgang til saks - hvordan er det mulig? Alt kunne jo ha skjedd...

Det høres ut som om denne 4-åringen styrer det meste selv? Dere lar henne bare forsyne seg med sjokolade til frokost og lar fiskematen stå fremme slik at hun kan helle den ut om hun vil det?

Du har nok sett for mange episonder av nannyhjelpen, lille venn.

Skrevet

:hoho: Det tror jeg også.

Skrevet

Det er ikke alltid lett å ha kontroll på en fireåring som grytidlig på morgenen lister seg rundt i huset fordi h*n vet at nå skal jeg finne på noe fanteri.

Forøvrig drakk jeg meg full på ølskvetter grytidlig en morgen da jeg var fire og mamma og pappa hadde invitert til hyggelig lag kvelden før og tenkt å rydde på plass i 7-8 tiden. Jeg kom dem i forkjøpet og tok alle skvettene. De fant meg sovende under stuebordet.

Jeg var også veldig flink til å liste meg rundt på tå.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er muligens eldre enn deg?

Jeg har aldri sett på Nannyhjelp-program, jeg har kun NRK og ser knapt på den.

Jeg synes oppriktig talt det høres ut som om det er slappe grenser her.

Skrevet

Jada. Og dette klarte du å få ut av ett innlegg... :roll: Tenkt på at ungen har papirsaks tilgjengelig? Og at 4-åringer står opp grytidlig for å gå på godterijakt? Men at fiskematen står fremme var vel kanskje litt idiotisk når 4-åringen allerede har vist hvor flink hun er til å mate fisker....

Skrevet

Jeg ville nok innført mye strengere regler på den frøkna der. Her i huset vet ungene hvilke regler som gjelder. Ingen av mine har fått lov til å stå opp alene på morra`n - før de er store nok til å følge regler. Minstefrøkna har skuvseng - men står ALDRI opp alene. Hun roper på meg - og det var en av betingelsene jeg satte for at hun skulle få stor seng. (hun fikk den da hun var ca 2 1/2 år.)Hun har potte på rommet sitt og går oppigjen i senga etter å ha brukt den.

De eldste står selvsagt opp alene, hvis de vil.

Men de vet hvilke regler vi har. Står det igjen en gotteskål fra lørdagskvelden, får den stå ifred. Den skal spares til neste helg.

Jeg mener regler er viktig og overholdes de ikke - får det konsekvenser.

Selvsagt har det jo skjedd episoder her også....vi er langtifra perfekte, vi... Men de har ikke gjort samme tingene flere ganger, nei... Og gjør de noe galt - feks tømmer ut shampo på badet, må de selv rydde det opp...Da er det plutselig ikke så morro å være rampete lengere.....

Men som andre sier her inne - du ler nok av dette i ettertid... :legrine:

Gjest Gjest
Skrevet

Hehehehehehehehe.... så godt å høre noen hjertesukk fra andre foreldre som ikke mener å være perfekte til enhver tid....

Skrevet

Sorry meg for at jeg faktisk sover om natta og ikke sitter ved senga hennes og overvåker henne når hun for en gangs skyld våkner i 5 tida om morgenen. Godteri og sakser ligger godt gjemt bak kommer over øverste skap på kjøkkenet, men 4 åringe kommer faktisk til overalt om de vil...

Hun FÅR faktisk ikke lov til å ta det, men en gang må vel nyskjerrigheten ta overhånd? Det har sikkert ALDRI skjedd dere...

Jenta er faktisk snill og hører så og si alltid etter. Hun gråter eller trasser seg aldri til NOE. Hun vet at et nei er et nei og godtar det...

Unnskyld at jeg poster et innlegg som jeg trodde skulle være litt morsomt og at andre kanskje skulle kjenne seg litt igjen i.

Jeg er misslykket og dere er perfekte. :sarkasme:

Skrevet
Skriv det ned og ta det fram når konfirmasjonstalen skal skrives.

Jeg har allerede gjort det.. :legrine:

Har du en klatremus selv kjære gjest? Det er nemlig utrolig hvor de ikke klarer å finne ting, eller hvor høyt de faktisk klarer å komme. Og en 4-åring på "skattejakt" er stillere enn en mus. Det er faktisk ikke bestandig man holder et øye med ungene heller. Det skal ikke mer enn 2 sekunder til, eller et dobesøk.

Og HI, jeg kjenner meg igjen. Jeg har to! Skriver ned episoder etterhvert, det er artig å ta frem når jeg er sinna for noe annet. Ler bestandig, for i ettertid er det jo bare komisk ;)

Godt at det er fler enn meg som ikke er perfekte. :)

:hoho: Det tror jeg også.

Det er ikke alltid lett å ha kontroll på en fireåring som grytidlig på morgenen lister seg rundt i huset fordi h*n vet at nå skal jeg finne på noe fanteri.

Forøvrig drakk jeg meg full på ølskvetter grytidlig en morgen da jeg var fire og mamma og pappa hadde invitert til hyggelig lag kvelden før og tenkt å rydde på plass i 7-8 tiden. Jeg kom dem i forkjøpet og tok alle skvettene. De fant meg sovende under stuebordet.

Jeg var også veldig flink til å liste meg rundt på tå.

Ikke sant, hvilken 4 åring er ikke flink til å liste seg rundt? Jeg har selv hørt historier om meg selv, som den gangen jeg helte mel, suker, sirup og diverse pålegg over bikkja 2-3 år gammel før alle andre i huset hadde våknet...

Hehehehehehehehe.... så godt å høre noen hjertesukk fra andre foreldre som ikke mener å være perfekte til enhver tid....

Nei, at jeg er perfekt har jeg aldri påstått, det vet jeg at jeg ikke er. :)

Takk alle som innrømmer at de ikke er perfekte heller. :)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Sorry meg for at jeg faktisk sover om natta og ikke sitter ved senga hennes og overvåker henne når hun for en gangs skyld våkner i 5 tida om morgenen. Godteri og sakser ligger godt gjemt bak kommer over øverste skap på kjøkkenet, men 4 åringe kommer faktisk til overalt om de vil...

Hun FÅR faktisk ikke lov til å ta det, men en gang må vel nyskjerrigheten ta overhånd? Det har sikkert ALDRI skjedd dere...

Jenta er faktisk snill og hører så og si alltid etter. Hun gråter eller trasser seg aldri til NOE. Hun vet at et nei er et nei og godtar det...

Unnskyld at jeg poster et innlegg som jeg trodde skulle være litt morsomt og at andre kanskje skulle kjenne seg litt igjen i.

Jeg er misslykket og dere er perfekte. :sarkasme:

Du må jo tåle at folk svarer deg her. Når du spør om råd - må du tåle sannheten.

På meg virker det også som jenta har det altfor fritt. Du sier hun er snill og hører så og si etter - med hvorfor gjør hun alt dette ulovlige da?

Hvis du syntes dette hun holder på med bare er så gøy...hvorfor be om råd da? Da kan hun jo bare holde på...

Men tenk på hva jenta kan finne på når hun er 14 år - og alt hun har funnet på før har vært såååå gøy.....

Skrevet
Du må jo tåle at folk svarer deg her. Når du spør om råd - må du tåle sannheten.

På meg virker det også som jenta har det altfor fritt. Du sier hun er snill og hører så og si etter - med hvorfor gjør hun alt dette ulovlige da?

Hvis du syntes dette hun holder på med bare er så gøy...hvorfor be om råd da? Da kan hun jo bare holde på...

Men tenk på hva jenta kan finne på når hun er 14 år - og alt hun har funnet på før har vært såååå gøy.....

:roll: Jada, ei rampete og nysgjerrig jente på 4 år blir naturligvis en rampete 14-åring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...