Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har søkt jobb, og et av kravene til denne jobben er at man skal være samfunnsengasjert?

Hva legger DU i dette ordet? Hva tror du de forventer at man skulle kunne? Kom med innspill. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du vet hva som er på nyhetene, leser aviser og er generelt opptatt av andre ting en bare pc spill og siste tilbud fra h&m.

Skrevet

Vil det være en ulempe om man ikke er opptatt av politikk f.ex?

Skrevet
Vil det være en ulempe om man ikke er opptatt av politikk f.ex?

Jeg ser for meg at det er en ulempe ja. Men nå er jo det meste politikk da. Jeg tenker på miljø, integrering, hjelpearbeid etc når jeg tenker sammfunnsengasjert og dette henger jo nært sammen med politikk.

Skrevet

Altså, jeg er ikke så opphengt i hvilket parti som står for hva f.ex, jeg bør kanskje pugge det litt da..

Skrevet (endret)

innsyn i politiske partier, særlig regjeringspartiene og hva som er kampsaker for tiden er bra. Men engasjement strekke seg langt ut over bare kunsnkap. Eksempelvis har jeg vært støttekontakt fordi jeg mener det er viktig å forsøke å integrere de svakerestillte til så stor grad som mulig i det normale livet. Jeg har vært medlem i et frivillighetssenter fordi jeg mener det er nødvendig at man viser omsorg for hverandre i samfunnet, jeg har vært med på politiske demonstrasjoner og innsamlingsaksjoner og dugnader i lokalsamfunnet. Jeg er nok ikke den mest sammfunsengasjerte personen, men hadde brukt dette som eksempel om jeg ble bedt om å fortelle om mitt engasjement om ikke annet.

Ingenting av dette har med spesifikk kunnskap om store politiske saker, men mindre ting i mitt lokalsamfunn som jeg er interessert i. Det krever egentlig bare at man er egnaskjert i noe i samfunnet, og kan ikke reduseres ned til kunnskap man leser seg til desverre. Det handler om å ønske kunnskap om verden og samfunnet man er del av, og at man aktivt gjør dette. Det er der ordet engasjement kommer inn og ikke bare sammfunnskunnskap

Endret av Gyngestol

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...