Gå til innhold

Lei av og ikke bli kjent med nye kvinner.

Anbefalte innlegg

Gjest Herdis
Skrevet

Jeg er så lei og har nå blitt så kritisk til kvinner generelt.

Opp igjennom årene har så mange jenter nemlig vært så kritisk til meg. jeg følte for en selvranskelse.

er det meg det er noe galt med siden veldig mange jenter ikke liker meg?

jenter behøver ikke en gang å bli kjent med meg før jeg er forhåndsdømt.

ting jeg har tenkt over ved meg selv som kan være at de ikke liker meg er at enten ser jeg veldig overlegen ut. noe jeg gjør.

jeg prøver derfor å være mer åpen, smile mer å snakke mer selv om jeg er ganske sjenert.

det ser ikke ut til å fungere.

er jeg en bitch eller noe siden de ikke liker meg? nei. jeg er egentlig veldig snill og lojal. av de få venninnene jeg har så kommer dem alltid til meg med sine problemer fordi de vet jeg støtter dem i tunge stunder og fordi dem vet at jeg holder tett.

dette kan jo ikke fremmede vite så klart men hvorfor skal kvinner dømme meg eller mislike meg når de bare har utvekslet et par ord med meg?

ikke er jeg dum heller. det vet jeg, og jeg kommer veldig godt overens med gutter.

jeg syns det er veldig trist for jeg har fått meg en kjæreste.

venninnene hans er krasse mot meg og er ikke interessert i å bli bedre kjent med meg. de himler nesten med øynene over meg.

jeg er ganske jålete. nei da. jeg bruker ikke ti tonn sminke, men liker godt å pynte meg ved festlige anledninger.

er det det som er galt?

jeg skulle ønske flere jenter ga meg en sjangse før de kappet hodet av meg. og jeg skulle ønske de ikke så på meg med hovmodige øyne.

jeg lurte på om det var klesstilen min eller stilen min i det hele tatt som kunne sende ut "feil" signaler. men jeg kler meg ikke vulgært sånn sett og OM jeg hadde gjort det så måtte jeg vel fått lov til det.

hvorfor er kvinner sånn?

det hender ofte med meg og jeg har virkelig lurt på om det er meg det er noe galt med, men jeg får jo veldig lett kontakt med gutter.

her om dagen begynte jeg å gråte på i en grillfest da venninnen tril kjæresten min satt og slang spydigheter til meg.

jeg gråt ikke foran henne men sammen med samboeren min inne på toalettet. begeret rant over rett og slett.

jeg får gi opp tenker jeg. ingen vits å prøve å bli kjent med dem lenger. de "hater" meg uten at de kjenner meg så det får vel være det samme.

Videoannonse
Annonse
Gjest kkaskakks
Skrevet

Jeg tror de er sjalu på deg, rett og slett. Du har stjelt oppmerksomheten til kjæresten din. De er ikke lenger hans viktigste jentevenner, men du er hans viktigste kvinne nå når du har blitt hans dame;) Dette er rent misunneligsoppførsel

Gjest Frøken Titt
Skrevet
Jeg tror de er sjalu på deg, rett og slett. Du har stjelt oppmerksomheten til kjæresten din. De er ikke lenger hans viktigste jentevenner, men du er hans viktigste kvinne nå når du har blitt hans dame;) Dette er rent misunneligsoppførsel

Det tror jeg og.

De har mistet en kompis.

Ta det som en kompliment. Lettere sagt enn gjort, siden du blir såpass nedfor av dette, noe som er veldig forståelig.

Gjest Herdis
Skrevet

Jeg vet ikke. Og om det er sånn, er det noe jeg kunne gjort for at de ikke var sjalu? hvis dem er det da.

men hva skal man vel med slike folk som ikke kan tenke lenger enn som så.

jeg forstår heller ikke helt hvorfor de skulle vært sjalu, for han har ikke så mye kontakt med dem heller. ikke før jeg kom inn i bildet mener jeg. han har like mye kontakt med dem nå som før har jeg fått inntrykk av.

Gjest Herdis
Skrevet
Det tror jeg og.

De har mistet en kompis.

Ta det som en kompliment. Lettere sagt enn gjort, siden du blir såpass nedfor av dette, noe som er veldig forståelig.

kompliment. ja kanskje.

tusen takk for støttende innlegg av deg og kkaskakks

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tenker det nok har med at du har blitt litt restriktiv ovenfor kvinner og at de klarer lese av kroppspråket ditt at du er litt tilbakeholden/skeptisk etc. Dersom man forventer at noen ikke skal like en vil det ende opp med akkurat dette. Forskning har vist dette.

Det enkleste man kan gjøre for at noen skal like en er å smile og stille spørsmål om dem. Da får de mulighet til å snakke om seg selv, og du slipper snakke så mye. Dette er også vist at det leder til bedre intrykk.

Som du sier kan skjenerte folk også bli oppfattet som arogante, fordi det virker som om de ikke er interessert i kontakt. Dette er jo klart helt feil, men den andre vet jo ikke grunnen til at man er tilbakeholden.

Du kan trene på disse tingene, som du sa være mer åpen, snakke og smile mer, men det er viktig å ikke snakke for mye men åpne for at heller de kan snakke litt mer.

Jeg prøver også å være litt tilbakeholden når jeg møtet folk de første gangen, jeg har en litt sær humor og er litt for åpen og ærlig. Jeg vet dette kan skremme en del dersom de ikke kjenner meg, men at når de har blitt kjennt med meg setter pris på disse sidene mine også.

Jeg sier ikke at det er din skyld, eller at det er noe galt med deg. Men når man møter mennesker man ikke kjenner er det så mange enkle mekasnimer som styrer førsteintrykket og er man bevisst på disse er det lettere å danne et positivt førsteintrykk slik at man får muligeht til å danne flere itnrykk senere også.

Skrevet

Jeg vet nøyaktig hva du mener, og jeg er ikke innbilsk i det hele tatt, tvert i mot, har jeg ikke akkurat masse selvtillitt, pga jenter som har mobbet og trakassert meg i alle år. Har alltid gått mye bedre overens med gutta og det liker ikke andre jenter. I dag driter jeg i det, for jeg har fått mange koselige venninner, men det er fremdeles vanskelig å bli kjent med jenter.

Gjest Gjest
Skrevet

Kvinner er kvinner verst! Mange pene damer som får lide for det..

Skrevet (endret)

Hvis du jekker nesa di et par hakk ned mot bakken skal du se at de blir blidere i forhold til deg. Sjenerthet og innesluttethet, kan også lett forveksles med overlegenhet. Så dersom du ser bra ut, er litt for rak i ryggen og ikke oppsøker de du ikke kjenner fra før, kan du lett bli sett på som overlegen. Når man er ny, blir det den som må ta initiativ til å innlede nye vennskap.

For øvrig syns jeg det er helt utrolig at kjæresten din lar de drive på sånn uten å si ifra.

Endret av Wadjet
Gjest Gjest
Skrevet

Det jeg bet meg merke i er som personen over - hvordan i all verden kan kjæresten din akseptere at de holder på sånn? Han skulle jo ha forsvart deg og satt ned foten hvis han var noe til mann. Når han ikke sier Stopp så fortsetter jo disse jentene.

Skrevet

Det der er bare sjalusi.

Ingen av jentevennene til de jeg har vært sammen med har godtatt meg, men kameratene deres derimot har jeg ikke hatt noe problem med.

Jeg antar at du er ganske pen, og pene jenter må som regel jobbe litt hardere for å bli likt av andre jenter. Utrolig tåpelig, men sånn har det alltid vært.

Skrevet

Tråden er ryddet

Mvh. Colargol -moderator

Skrevet (endret)

Synes det er mye over en kam her....jeg er en pen jente(ja det kan jeg si....:)) Har masse gode venninner, og masse pene venninner som har masse venninner(!) Har ingen problemer med å skli inn i mengden, kommer godt overens med de fleste.

Jeg er jenta med den perfekte sminken, de perfekte neglene, de perfekte klærne...masse stæsj som øredobber og armbånd. Høyhælte pumps og støvletter....Rak i ryggen, og fokusert når jeg går....men blir ikke oppfattet som en bitch...jeg er imøtekommende, hyggelig, lite selvhøytidelig og tar ting med en klype salt.

Om en blir likt eller ikke har lite med utseende å gjøre; Det har med personlighet og utstråling å gjøre. Det har med hvordan mennesker oppfatter deg og ser deg.

Men en gang i tiden var jeg jenta som ikke andre jenter likte...Jeg gikk inn i meg selv og prøvde å se hva jeg gjorde galt.

Min første feil var rett og slett at jeg dømte folk før de fikk dømt meg, og da var skaden gjort....jeg var opprinnelig den som tenkte at folk sikkert var slik og slik, og det ble en ond sirkel...Og siden jenter ikke likte meg, så ble jeg mer og mer skeptisk....

Kom deg ut av det! Folk dømmer deg faktisk ikke så fort som du tror....Møt dem med et smil:) Ta dem i hånden og hils på dem, vær interessert i dem.

Trust me doll; Det funker, og du vil faktisk oppleve en ny side av deg selv;)

Endret av Mystiq

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...