Gå til innhold

sjekker jenter

Gjest Gjest_Devin_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Devin_*

Hadde en diskusjon her forleden med noen kompiser. Vi var en 10 gutter som koste oss med øl og røverhistorier, og tema begynte å dreie seg om sjekkemarkedets mekanismer. Utseendemessig vil jeg vel karakterisere som normalt kjekke karer. 2-3 er over gjennomsnittet pene. Så jeg spurte om det har hendt at de har blitt bevisst sjekket opp av en jente.

Kun 1 kunne bekrefte dette. Så når jeg tenker tilbake, så sitter jeg med en følelse at damer generelt sett har det enkelt ute på 'kjøttmarkedet'. De trenger ikke å sjekke, for de får drøssevis med tilbud i løpet av en lørdagskveld.

Så på mange måter sitter dere med alle de gode kortene. Så jeg lurer egentlig på om:

1. Er dere klar over den enorme makten dere har der ute?

2. Sjekker dere aktivt? Hvor ofte? Noen spesielle typer? kjent eller ukjent?

3. Hva er det som irriterrer dere mest på 'kjøttmarkedet'?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest StockDama

Aldri involvert meg inn i kjøttmarkedet.

Blir jeg sjekka opp så later jeg som ingenting og bare har en vanlig samtale med vedkommende, for jeg har ingen interesse i de som sjekker opp folk på byen.

Var forresten jeg som sjekka opp han jeg er sammen med nå =p ikke på byen dåg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Var forresten jeg som sjekka opp han jeg er sammen med nå =p ikke på byen dåg.

Fortell fortell ! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Titt
Så på mange måter sitter dere med alle de gode kortene. Så jeg lurer egentlig på om:

1: Det har jeg ikke tenkt over.

2: Jeg har sjekket opp en ukjent person èn gang. Jeg var kjempe nervøs. Ellers har jeg ikke noe problem med å sjekke hvis jeg kjenner personen litt nei. Hvor ofte... Ikke særlig ofte. Jeg er kresen og gidder ikke å sjekke opp hva som helst.

Jeg sjekket opp min nåværende kjæreste da.

3: Kjøttmarkedet, hehe.. Det som irriterer meg mest er drita fulle gutter i dress med kebabsaus rennende nedover haka i mens de sier: "hei shnuppa".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka en fyr en gang - på et skikkelig sjekkested - ved å si til han: "Kom, vi går herfra, dette er bare et gedigent sjekkested". Og han ble med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka en fyr en gang - på et skikkelig sjekkested - ved å si til han: "Kom, vi går herfra, dette er bare et gedigent sjekkested". Og han ble med!

Blir fortsatt litt satt ut hver gang jeg ser damer som skryter av å ha sjekket opp en random fyr på byen. Hadde blitt mer imponert om han hadde faktisk hadde sagt nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Hadde en diskusjon her forleden med noen kompiser. Vi var en 10 gutter som koste oss med øl og røverhistorier, og tema begynte å dreie seg om sjekkemarkedets mekanismer. Utseendemessig vil jeg vel karakterisere som normalt kjekke karer. 2-3 er over gjennomsnittet pene. Så jeg spurte om det har hendt at de har blitt bevisst sjekket opp av en jente.

Kun 1 kunne bekrefte dette. Så når jeg tenker tilbake, så sitter jeg med en følelse at damer generelt sett har det enkelt ute på 'kjøttmarkedet'. De trenger ikke å sjekke, for de får drøssevis med tilbud i løpet av en lørdagskveld.

Klart jenter vet det. Det er mer skremmende når gutter ikke forstår det.

1) Ja.

2) Ja og nei: det er en uting emd desperate og pågående jenter. Vi forventer at gutta klarer å oppføre seg som menn.

3) At noen kaller det for kjøttmarked. En ekte mann ville ikke ha kalt det for noe så stygt og ufint.

Ærlig talt, menn må finne seg i at de er sjekkerne. Stille og tafatte menn er kjedelig, med dem skjer det aldri noe bortsett fra å stirre inn i fjellveggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Devin_*
Klart jenter vet det. Det er mer skremmende når gutter ikke forstår det.

1) Ja.

2) Ja og nei: det er en uting emd desperate og pågående jenter. Vi forventer at gutta klarer å oppføre seg som menn.

3) At noen kaller det for kjøttmarked. En ekte mann ville ikke ha kalt det for noe så stygt og ufint.

Ærlig talt, menn må finne seg i at de er sjekkerne. Stille og tafatte menn er kjedelig, med dem skjer det aldri noe bortsett fra å stirre inn i fjellveggen.

:ler:

Ja, det skal ikke være lett. Jeg får trøste meg med at jeg ihvertfall slipper fulle, ekle dresskledde gutter med kebabsaus i kjeften kl.0305..

Forøvrig er det aldri noen uting med jenter som sjekker, så lenge hun

har klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BesteGjest

Er mann og har blitt sjekket opp flere enn en gang. Dessuten liker jeg jenter som gjør det. Norske jenter forventer nesten at det er mannen skal ta initiativ hele veien.

Har ingen erfaring med jenter fra andre land, men jeg inbiller meg at jenter som ikke er fra norge er mer åpne og tøffere i sjekkingen. Spesielt kanskje jenter fra sørlige strøk. Litt sånn fransk, spansk, flamencojenter. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Devin_*
Har opplevd å bli sjekket opp på byen opptil flere ganger, så jeg kjenner meg ikke så veldig godt igjen i situasjonsbeskrivelsen. Enkelte ganger har jeg takket høflig nei, andre ganger har det endt med lakengymnastikk. Jeg går egentlig aldri ut på byen for å få meg noe, men det hender faktisk av og til at det er ei og annen dame som får meg til å skifte mening. Hvem som sjekker opp hvem spiller i grunnen ingen rolle, men det at damene kan være like mye frempå som enkelte gutter har jeg jo absolutt merket meg.

Så bra! kanskje det er håp for flere av oss.. hehe!

Har dette vært helt ukjente jenter eller noen du har kjent før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Er mann og har blitt sjekket opp flere enn en gang. Dessuten liker jeg jenter som gjør det. Norske jenter forventer nesten at det er mannen skal ta initiativ hele veien.

Har ingen erfaring med jenter fra andre land, men jeg inbiller meg at jenter som ikke er fra norge er mer åpne og tøffere i sjekkingen. Spesielt kanskje jenter fra sørlige strøk. Litt sånn fransk, spansk, flamencojenter. :sjarmor:

Selvsagt liker du jenter som tar initiativ: du er en lat mambo.

Det er ikke bare norske jenter som foretrekker at mannen tar initiativene, jenter og kvinner stort sett over hele verden forventer og ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser argumentet med at kvinner skal ha så masse makt i en sjekkesituasjon, men jeg tviler på at de føler seg særlig beæret over å bli antastet av 15 fulle menn hver eneste kveld de er på byen. Jeg skjønner godt at de er selektive og til tider brutale i sine avvisninger med det utvalget de har.

Dessuten har de ikke mer makt enn man gir de, heldigvis.

"Blir fortsatt litt satt ut hver gang jeg ser damer som skryter av å ha sjekket opp en random fyr på byen. Hadde blitt mer imponert om han hadde faktisk hadde sagt nei."

Enig. Det er forresten forferdelig trist.

"Ærlig talt, menn må finne seg i at de er sjekkerne. Stille og tafatte menn er kjedelig, med dem skjer det aldri noe bortsett fra å stirre inn i fjellveggen."

Forsåvidt enig, selv om jeg har veldig lyst til å replisere med at kvinner må finne seg i å være forsørgere og husmødre. Jeg skal ikke gjøre det, men så lenge kvinner anerkjenner at det finnes kjønnsroller, må de også være villige til å akseptere at noen av de kanskje går på tvers av dere egne ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest_Devin_*
Jeg ser argumentet med at kvinner skal ha så masse makt i en sjekkesituasjon, men jeg tviler på at de føler seg særlig beæret over å bli antastet av 15 fulle menn hver eneste kveld de er på byen. Jeg skjønner godt at de er selektive og til tider brutale i sine avvisninger med det utvalget de har.

Dessuten har de ikke mer makt enn man gir de, heldigvis.

"Blir fortsatt litt satt ut hver gang jeg ser damer som skryter av å ha sjekket opp en random fyr på byen. Hadde blitt mer imponert om han hadde faktisk hadde sagt nei."

"Ærlig talt, menn må finne seg i at de er sjekkerne. Stille og tafatte menn er kjedelig, med dem skjer det aldri noe bortsett fra å stirre inn i fjellveggen."

Forsåvidt enig, selv om jeg har veldig lyst til å replisere med at kvinner må finne seg i å være forsørgere og husmødre. Jeg skal ikke gjøre det, men så lenge kvinner anerkjenner at det finnes kjønnsroller, må de også være villige til å akseptere at noen av de kanskje går på tvers av dere egne ønsker.

Ser ikke noe galt i å repliserere med det. I begge tilfeller er det kjønnsroller som er det sentrale. Hvorfor skal det ene være mer legitimt enn det andre?

El patron,

tror det er fordi de skryter av det. Kanskje jeg bør være litt mer på vakt, mulig jeg har blitt sjekket opp, men ikke skjønt tegninga..? :kaffe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? Fordi de er jenter, fordi de skryter av det eller fordi de har sjekket opp en random fyr på byen?

Litt tvetydig kanskje - det er trist at man blir mer imponert om mannen faktisk sier nei.

Ser ikke noe galt i å repliserere med det. I begge tilfeller er det kjønnsroller som er det sentrale. Hvorfor skal det ene være mer legitimt enn det andre?

Jeg vet virkelig ikke, men jeg har en følelse av at det ikke kommer til å bli tatt imot med åpne hender :)

Endret av W. Wallace
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tolker dette dithen at det er så enkelt å få et ja at å skryte av det bare vitner om at de er naive. Kan godt hende det. Og ja, da er jeg vel på en måte enig. Jenter (mange av de jeg kjenner i alle fall) er så uvante med å være i sjekker-posisjonen at de kunne komme til å "skryte" av det (fortelle om det er vel riktigere ord). Jeg kunne veldig lett komme til å gjøre det! Overfor mine venninner vel å merke. Men det er fordi jeg er så vant til "å stå å vente på" å bli sjekket at jeg går glipp av de jeg har aller mest lyst til å få kontakt med. Så jeg jobber faktisk med saken nå.. Jeg har lyst til å tørre å være den som tar kontakt, "sjekker" om dere vil en gang i blandt. Ellers må jeg jo bare håpe på flaks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Devin_*
Jeg tolker dette dithen at det er så enkelt å få et ja at å skryte av det bare vitner om at de er naive. Kan godt hende det. Og ja, da er jeg vel på en måte enig. Jenter (mange av de jeg kjenner i alle fall) er så uvante med å være i sjekker-posisjonen at de kunne komme til å "skryte" av det (fortelle om det er vel riktigere ord). Jeg kunne veldig lett komme til å gjøre det! Overfor mine venninner vel å merke. Men det er fordi jeg er så vant til "å stå å vente på" å bli sjekket at jeg går glipp av de jeg har aller mest lyst til å få kontakt med. Så jeg jobber faktisk med saken nå.. Jeg har lyst til å tørre å være den som tar kontakt, "sjekker" om dere vil en gang i blandt. Ellers må jeg jo bare håpe på flaks.

I tillegg så slipper du jo alle disse slibrige, fulle tullingene også.

For meg er det faktisk helt uforståelige hvorfor jenter ikke er mer aktive.

Sånn som ting er, tjener jo dere mye mer på å være aktive.

Er det noe vi gutta er unisont enige om, er at det er veldig greit, og hyggelig om dere av og til kunne komme bort og si "hei". Kanskje klaffer det ikke alltid, men dere har jo alt å vinne.

Men for all del, ikke bli helt drita heller. Usjarmerende med fulle jenter.

* heier på siebaeo* :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...