Gjest Hvitveis Skrevet 8. mars 2003 #1 Del Skrevet 8. mars 2003 Åhh, vi har andre visningshelga nå; i dag kom det tre stykker. Og i morgen kommer vel bare alle som er på søndagstur Vi har allerede kjøpt drømmehuset, og NÅ MÅ det bli fortgang i salget av vårt eget hus. Det er ikke BARE det økonomiske, men også det at vi lever i et vakum og evig-skinnende-rent-hus i tilfelle det skulle dukke opp noen som har dårlig tid (dream on!). Og så skulle jeg så gjerne ha kommet gang med glassteinveggen i det nye huset Til alle som ikke har oppdaget det ennå: Skal du kjøpe hus er det kjøpers marked! Det er veldig stille på boligmarkedet nå. (Please, ikke ta fra meg alt håpet ved å fortelle meg at dere solgte på mandag ... etter én visning ... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2003 #2 Del Skrevet 9. mars 2003 Ingen tvil om at selger må smøre seg med litt tolmodighet i dagens boligmarked! Og mens du venter, kan du kanskje se på denne siden, og se om du finner noen tips du kan ta med deg allerede i dag når du har visning :-) http://www.channel4.com/life/microsites/0-...ling/index.html På TvNorge går det en britisk serie på tirsdager kl 20 med tips for å få solgt boligen - linken hører til dette programmet. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2003 #3 Del Skrevet 9. mars 2003 Du skal tenke somm kjøperen. Huset må være av en slik forfatning at det er bebodd og hjemmekoselig. har du mye møbler kan det kanskje være en ide å flytte noen i garagen eller lignende. De tar opp mye romfølelse, slik at rommene virker små, men husk at det bør se ut som om noen bor der. Har du "spesielle" ønsker med farger og innredning, tenk på at kjøperen kanskje ikke har det, mal da i nøytrale farger. Steik vafler en time før visning, ikke for å servere, men for å få lukta. Ikke "heng deg på" de som kommer å ser på huset, la de få prospektet, for så å få gå i fred rundt å se seg om. Når de spør, vær ærlig. Ikke "skryt" for mye, og ikke lyg om det du synes er negativt med boligen, si det som det er, det er allerede fratrukket i taksten likevel. Lykke til :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brum Skrevet 9. mars 2003 #4 Del Skrevet 9. mars 2003 Markedet er nok litt tregt nå med det blir solgt. Vi har akkurat solgt en leilighet og fikk tilogmed det vi ville ha. Ta det med ro den rette kjøperen dukker opp,-man trenger jo bare en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvitveis Skrevet 9. mars 2003 #5 Del Skrevet 9. mars 2003 Takk for råd og ønskelykkeønskninger. Men her sitter jeg igjen, seine natta og får ikke sove Her syntes alle lister, og store - og små! - møbler er flyttet til det nye huset ... vi har bakt kaker for duft og vi har smurt litt geraniumolje på gardinene der vi har det, og den vakre peisovnen vår ble tent og Mozart spilte stille i bakgrunnen. Vi har valgt ikke å være tilstede, men la megler ta seg av det. Men angrer (teit, I know). Vi får se til uka om det kommer noen bud. For det er sant nok, brum, vi trenger bare én ny eier 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2003 #6 Del Skrevet 10. mars 2003 IKKE la megler være alene i leiligheten!! Megler vil ikke selge, de vil ha visninger, det er min erfaring. De kjenner heller ikke boligen som du gjør. Vær tilstede selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Montezuma Skrevet 11. mars 2003 #7 Del Skrevet 11. mars 2003 Høres ut som om dere har gjort mye riktig, jo!!! :D Vi solgte faktisk på mandag - etter en visning! (Men ikke denne mandagen, det var i jan/feb.) Vi klarte tilogmed å presse prisen opp til det vi ville ha, med bare en budgiver!! Det vi gjorde før visning, var å male nesten alle rommene i hvite nyanser! Samt at det var ekstremt ryddig, og vi lot være å henge opp en del ting etter å ha malt (klessnor, noen simple knagger mm). Når alt var hvitmalt, ble det så lyst og fint at vi hadde nesten lyst til å bli værende der............ Og det ga et førsteinntrykk som gjord at kjøper ikke "så" løse lister, et sår i laminaten, og det faktum at det var spor etter en tidligere vegg på overommet.....! Min venninne er megler, så vi ga oppdraget til henne. Og det var hennes meglerassistent som hadde visningen. Vi var ikke hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ringblomst-ikke innlogget Skrevet 11. mars 2003 #8 Del Skrevet 11. mars 2003 Kjenner meg igjen litt her ja. Vi har hatt en visningsrunde for to helger siden, da var det som kjent vinterferie, så "alle" barnefamiliene som kunne vært interessert i et rekkehus, var på fjellet. Men som megler sa: man får solgt til slutt, selv sier hun også at hun tar det veldig med ro mht salget, da det er forholdsvis "lett" å få solgt vårt hus. Mindre leiligheter skal heller ikke være noe problem. Men som kjent er tid penger, så vi håper selvfølgelig å få solgt fort til takst. Når det gjelder stå på visning selv eller ikke, mener jeg etter selv å ha vært på visninger, at det er positivt med både megler og huseier. Men det kommer også an på husstørrelsen. En 1-roms blir litt trangt med begge, mens et hus med flere etasjer kan ha fordel med megler nede og huseier oppe for eksempel. Er heller ikke alle som kommer på visning som nødvendigvis har rent mel i posen mht å se i skap ol. Lykke til med boligsalget! rinblomst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Junebug Skrevet 12. mars 2003 #9 Del Skrevet 12. mars 2003 En liten oppmuntring: En venninne av meg solgte leiligheten sin til takst mandag for en uke siden. Så det er fortsatt mulig å få solgt leiligheten. Selv solgte jeg min leilighet for ca et år siden. Da var det lettere å få solgt og jeg ble fornøyd med prisen jeg fikk. Jeg hadde en visningshelg og var tilstede i leiligheten med visningsassistenten. Jeg vil absolutt anbefale deg å gjøre det samme. Visningsassistenten har ofte flere leiligheter samme dag og har ingen mulighet til å vite ALT om leiligheten. Hvis du velger å være med på visningen neste gang, la for all del de som kommer for å se leiligheten få gå rundt i fred. De kommer til deg dersom de har noen spørsmål. Jeg syntes det var litt uvant i begynnelsen, men det gikk helt greit. Min leilighet var nyoppusset - malt i antikkhvit med nyslipete gulv. Jeg hadde veldig få møbler i leiligheten og selvfølgelig en stor bukett tulipaner. Alt dette tror jeg hjalp til med å få solgt leiligheten. Men ikke overdriv - stearinlys i alle rom midt på lyse dagen, bollebakst og røkelse blir ihvertfall for mye for meg da jeg gikk på visninger selv. Kjæresten min slet virkelig for å få solgt leiligheten sin - jeg tror han hadde FEM visningshelger. Men selv han fikk solgt til slutt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2003 #10 Del Skrevet 22. mars 2003 Og jeg husker fra jeg var kjøper at når det står på musikk i bakgrunne så tenker man uatomatisk at "er her trafikkstøy som de vil skjule?!" Lykke til det går bra... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 28. mars 2003 #11 Del Skrevet 28. mars 2003 Solgte leilighet i høst. her er noen av mine "knep" for opphetet budrunde: Fjern så mye møbler du kan (skal allikevel se bebodd ut). vi gjorde det og fikk høre "å, denne leiligheten virker så mye større enn de andre (klin like) vi har sett på". Gjerne også lån av venner/familie hvis de har noe bra (møbler/plante/bilde/etc). Rydd vekk alt "stash", nips og dill dall. Pynt må velges med omhu og med forsiktighet. (less is more!!) Begrens familieportrettene og de private ferieminnene /diplomene på veggen! Planter/blomster er viktig! Poenget er at de skal forelske seg i nettopp ditt objekt, at de skal få lyst til å flytte rett inn. Det nytter ikke med bilde av din svigermor på veggen... God lukt (det evindelige brød-bake-trikset er ikke så dumt..) og skikkelig utluftet.. (men det og at det er rent/ryddig er jo en selvfølge..) Vel, dette funket svært bra for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl Skrevet 28. mars 2003 #12 Del Skrevet 28. mars 2003 Hvitveis, hvordan gikk det da?? Ble leiligheten solg eller?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvitveis Skrevet 28. mars 2003 #13 Del Skrevet 28. mars 2003 Takk for omtanken, Pearl! Ja, heldigvis. Etter tredje visning og under takst (men med hue og rygg inntakt) så ble det et veldig hyggelig par som kjøpte den. Så selv om vi ikke fikk så mye penger som vi ønsket oss (når gjør man egentlig dét?) så fikk vi i hvert fall mennesker vi ønsket skulle flytte inn Men det er trøgt der ute nå. Eiendomsmeglerne vil ikke at man sier høyt, men det er det. NÅ kan livet i hvert fall fortsette for oss - phu. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl Skrevet 28. mars 2003 #14 Del Skrevet 28. mars 2003 Det var bra at det gikk greit. LYKKE TIL I NYTT HUS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Junebug Skrevet 28. mars 2003 #15 Del Skrevet 28. mars 2003 Gratulerer med salget! Har tenkt en del på hvordan det gikk med salget! Lykke til i nytt hus! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2003 #16 Del Skrevet 29. mars 2003 Det finnes bare en safe måte å selge hus på. Sørge for at huset har riktig beliggenhet. Når prisene stiger er det vanligvis lett å selge ting i alle områder til en god pris. I nedgangstider er det svært viktig at huset har riktig beliggenhet. Sånn har det vært de siste 20 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå