Gjest Lund Skrevet 27. mai 2007 #1 Skrevet 27. mai 2007 Jeg skal ha velkomstdrikk,hvilke vin skal jeg ha da?????
Gjest Lund Skrevet 27. mai 2007 #3 Skrevet 27. mai 2007 Champagne! (eller en god musserende) Hvilke? Hva med Martini Asti? må være sprudlende
Bridget Skrevet 27. mai 2007 #4 Skrevet 27. mai 2007 Så tilfeldigvis en test over champagne og musserende i går her: http://www.aftenposten.no/matogvin/article1785761.ece Kanskje du finner noe som passer smak og lommebok der?
Fresi Skrevet 27. mai 2007 #5 Skrevet 27. mai 2007 Jeg synes ikke du skulle gå for Martini Asti. Altfor søt for veldig mange.
Supraspinatus Skrevet 27. mai 2007 #6 Skrevet 27. mai 2007 Champagne er en klassiker, men den er også kostbar. Et alternativ som er litt billigere er å kjøpe musserende vin. Eller denne drinken her: 2cl peach schnapps fyll glasset med musserende vin
Gjest bada Skrevet 27. mai 2007 #7 Skrevet 27. mai 2007 Jeg synes at enten champagne eller en musserende vin, f.eks. Soler Jové passer bra. Hvis du ikke vil ha det, er rosévin, f.eks. Rosa da Ninfa bra.
Rosalie Skrevet 27. mai 2007 #8 Skrevet 27. mai 2007 Kír Royale. Ingen over - ingen ved siden. Martinin Asti er fjortisdrikk, og skal man ha en annen muserende enn champagne, bør den være minst halvtørr, helst tørr. F.eks. en god cava eller Bourgogne.
Gjest bada Skrevet 27. mai 2007 #9 Skrevet 27. mai 2007 Kír Royale. Ingen over - ingen ved siden. Enig i at Kir Royal er en veldig god aperitiff. I de bryllupene jeg har vært hvor det har blitt servert har man kunnet velge mellom Kir Royal og bare musserende/champagne. Så det er kanskje en idé. Martinin Asti er fjortisdrikk, og skal man ha en annen muserende enn champagne, bør den være minst halvtørr, helst tørr. F.eks. en god cava eller Bourgogne. Martini Asti er nok ikke bare en fjortisdrikk - det finnes folk i alle aldere som liker den. Men jeg er enig i at det ikke passer så bra med en søt vin til aperitiff.
Gjest Lund Skrevet 28. mai 2007 #10 Skrevet 28. mai 2007 (endret) Enig i at Kir Royal er en veldig god aperitiff. I de bryllupene jeg har vært hvor det har blitt servert har man kunnet velge mellom Kir Royal og bare musserende/champagne. Så det er kanskje en idé. Martini Asti er nok ikke bare en fjortisdrikk - det finnes folk i alle aldere som liker den. Men jeg er enig i at det ikke passer så bra med en søt vin til aperitiff. Ok,da skal jeg kjøpe en flaske til nestelørdag og smake på kir royal Endret 28. mai 2007 av Lund
Gjest bada Skrevet 28. mai 2007 #11 Skrevet 28. mai 2007 Ok,da skal jeg kjøpe en flaske til nestelørdag og smake på kir royal Kir Royal lager man selv. Det er champagne med litt Crème de cassis (solbærlikør) i.
Gjest Lund Skrevet 28. mai 2007 #12 Skrevet 28. mai 2007 Kir Royal lager man selv. Det er champagne med litt Crème de cassis (solbærlikør) i. Må jeg lage den selv,jeg kjøpe den ferdig
Rosalie Skrevet 28. mai 2007 #13 Skrevet 28. mai 2007 Kir Royal får du ikke kjøpt ferdigmikset, nei. For øvrig er rosa bobler veldig in i år, så rosa champagne/cava kan være et alternativ til velkomstdrink.
Rosenrød Skrevet 28. mai 2007 #14 Skrevet 28. mai 2007 Hehe, jeg er snart 30 og elsker Martini Asti...
Gjest -eline- Skrevet 30. mai 2007 #15 Skrevet 30. mai 2007 Jeg ble anbefalt Marques de Monistrol Cava Gran Reserva Rosé da jeg var innom polet og spurte etter en rimelig og god musserende vin. For min del passet det ikke med den fargen, men til et bryllup så kan det jo være riktig så lekkert
Gjest Lund Skrevet 30. mai 2007 #16 Skrevet 30. mai 2007 Jeg ble anbefalt Marques de Monistrol Cava Gran Reserva Rosé da jeg var innom polet og spurte etter en rimelig og god musserende vin. For min del passet det ikke med den fargen, men til et bryllup så kan det jo være riktig så lekkert Skal prøve den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå