Gå til innhold

Hjelp til hva jeg kan lage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har masse kyllingfilet i fryseren, så jeg tenkte å diske opp med det til middag i morgen.

Jeg har Crème Fraiche i kjøleskapet som går ut på dato i løpet av uka, så den bør brukes.

Er det noen som kan hjelpe meg med en god oppskrift?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er godt og lettvint:

Skjær opp kyllingen i biter og stek den sammen med noen skiver pepperoni. Hiv oppi opphakket paprika, sopp og purre. Stek litt til. Blant inn Creme Fraice og en kyllingbuljong og la det surre noen minutter. Salt og pepper til slutt. Serveres med pasta og brød.

Skrevet

Hmm, det hørtes godt ut, men jeg har ikke peperoni, så det må droppes.

Gjest Sabia
Skrevet

Legg kyllingfilet i en form. Bland creme fraiche, litt buljongpulver, en god neve revet jarlsberg og gjerne litt hvitløk, hell dette over kyllingen. Stekes ca en time på 200 grader. Serveres med ris og noe grønt til. :sikle:

Skrevet

Kok pasta. Stek kyllingfiletene på vanlig måte, ta ut av panna. . Stek masse champignon i skiver (stekes godt) i margarin med godt med salt og pepper, hiv oppi litt paprikabiter når de er ferdige, la surre litt, ha oppi purreløk helt mot slutten. Hell over et beger Creme Fraiche, salte og pepre, la småputre 30 sek eller noe. Vend inn pastaen i sopp/sausblandingen og server med en kyllingfilet på toppen, gjærne skråskåret. Dryss over et par ringer purreløk som pynt evt. revet permesan. NAM. Godt og kjempeenkelt.

Skrevet

Jeg har blandet litt av de tipsa dere kom med. Jeg tok en kyllingbuljongterning blandet den med Crème Fraiche og litt melk for å få litt mer saus. Så stekte jeg kyllingbiter sammen med sopp. Tok mais og litt purre i sausen, krydret med litt paprikapulver og hadde i kyllingen til slutt. Det smakte nydelig. :sikle:

Jeg bare brunet kyllingbitene og satte dem på høy effekt i microen ca halvannet minutt. Da blir ikke kyllingfiletene så tørre.

Gjest silkesvarten
Skrevet

en nydelig middag med kyllingfile i en form.....

oppkutta potetskiver( to lag i bunn)

oppkutta gulerot

oppkutta paprika

oppkutta purre

noen brokkolibuketter

kyllingfile på toppen

og lag til 2 poser med kylling saus ( med fløte i stedet for melk)

hell oppå toppen....

sett i stekeovn i midten ca 200 grader i nesten 2 timer

nam nam

Skrevet

En superenkel oppskrift med kyllingfilet og creme fraiche er å brune kylling i strimler, og ha i en pose asiatiske wok-grønnsaker. Så blander du et beger creme fraiche med et glass tacosaus (gjerne hot) og har i som saus. Utrolig godt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...