Gjest Frøken Meg Skrevet 27. mai 2007 #1 Skrevet 27. mai 2007 Vi har planer om bilferie i Lofoten i August og vil gjerne gifte oss i en kirke der - bare han, jeg, presten og med kirketjener og organist som vitner. Blar gjennom diverse nettsider for å finne det ultimate stedet for både vielse, bryllupsmiddag og bryllupsnatt. Noen tips??? Ps. Tar gjerne bryllupsnatta i telt på campingplass om den bare er romantisk og idyllisk nok.
liv Skrevet 27. mai 2007 #2 Skrevet 27. mai 2007 Høres koselig ut! Men husk å få forloverattester og sånt da!
Saeria Skrevet 27. mai 2007 #3 Skrevet 27. mai 2007 (endret) Hva med Røst? Ytterst i havgapet i lofoten. Det er nydelig der, med rorbu hvor en kan overnatte, nydelig natur en kan ta bilder i (som f.eks. ved kirkeruinene nær kirkegården). Folkene der er kjempetrivelige. Les mer her: http://www.rost.kommune.no/PortalPublisher...LSiteName=/Rost Endret 27. mai 2007 av Saeria
Gjest Frøken Meg Skrevet 27. mai 2007 #4 Skrevet 27. mai 2007 Høres koselig ut! Men husk å få forloverattester og sånt da! Jada - de er i boks. Vi ville i utganspunktet vielsen skulle være hemmelig til vi kom hjem (inviterer familie og venner til uhøytidelig fest da), men så var det disse forloverattestene da. Håper bare de to kan holde på hemmeligheten..
Gjest Frøken Meg Skrevet 27. mai 2007 #6 Skrevet 27. mai 2007 Hva med Røst? Ytterst i havgapet i lofoten. Det er nydelig der, med rorbu hvor en kan overnatte, nydelig natur en kan ta bilder i (som f.eks. ved kirkeruinene nær kirkegården). Folkene der er kjempetrivelige. Les mer her: http://www.rost.kommune.no/PortalPublisher...LSiteName=/Rost Takke takk for tipset Vi sitter her med noe godt i glasset og leser om Røst. Kjempefint det der med kirkeruiner. Kunne godt tenke oss et utendørsbryllup, men med prest, og nye regler tillater ikke prester å vie hvor som helst. Men kirkeruiner skulle vel være ok.
Saeria Skrevet 27. mai 2007 #7 Skrevet 27. mai 2007 Tror presten de har der ute ikke er så konservativ av seg og kirkeruiner er jo greit. Fra ruinene ser en rett ut i havet. Folk der ute er åpne og uhøytidlige av natur. Veldig snille og greie. Har ikke selv vokst opp der, men har en stefar som er derfra og jeg har mange utrolig flotte sommerminner der fra. Turer til fuglefjell med båt (reis med lokalkjent, det er bare å spørre noen, da det er helt nødvendig å være lokalkjent pga. småskjær, synlige og usynlige). Tur til skomvær fyr, fisking, bading... Ta kontakt med kommunen, så kan sikkert noen henvende dere til kirkekontoret. Det er nok ikke kø for å gifte seg der, da det tross alt ikke er så mange folk der ute, men det er alltid greit å evt. få booket tid. Serveringssted har de også, dersom dere kunne tenkt dere å spise. Folk fra stedet tar seg gjerne en skål i deres ære dersom de ser dere.
Gjest Gjest_Gjesten_* Skrevet 28. mai 2007 #8 Skrevet 28. mai 2007 Må anbefale kirken i Flakstad kommune. Den er liten og intim, og aldeles nydelig. Den ligger ca 3 mil fra ytterspissen Å. Det går en ferge fra Bodø til Moskenes, derfra kan dere kjøre inn til Ramberg. Ramberg Gjestegård har kjempefine hytter som det går an å overnatte i, og kjøkkenet er berømt for sitt gode kjøkken. Har vært i bryllupp der oppe før hvor de har levert mat (sjømat til buffet), og det var helt fantastisk. Det går også fly til Leknes hvor det går an å leie bil og kjøre utover. Fra Ramberg til kirken jeg anbefaler tar det 5-10 minutter å kjøre. Utsikten er høye Lofotfjell på den ene siden og havet med hvite sandstrender på den andre.
Gjest Frøken Meg Skrevet 28. mai 2007 #9 Skrevet 28. mai 2007 Må anbefale kirken i Flakstad kommune. Den er liten og intim, og aldeles nydelig. Den ligger ca 3 mil fra ytterspissen Å. Det går en ferge fra Bodø til Moskenes, derfra kan dere kjøre inn til Ramberg. Ramberg Gjestegård har kjempefine hytter som det går an å overnatte i, og kjøkkenet er berømt for sitt gode kjøkken. Har vært i bryllupp der oppe før hvor de har levert mat (sjømat til buffet), og det var helt fantastisk. Det går også fly til Leknes hvor det går an å leie bil og kjøre utover. Fra Ramberg til kirken jeg anbefaler tar det 5-10 minutter å kjøre. Utsikten er høye Lofotfjell på den ene siden og havet med hvite sandstrender på den andre. Ja, vi har faktisk sittet her og lest om både Flakstad kirke og Ramberg - og sjømat fra et så godt kjøkken frister veldig, ja. Aldeles nydelig der, så det er absolutt et alternativ. Må si jeg er kjempeglad og takknemlig for innspill fra folk som har vært der og opplevd. Gleder meg som en unge og skjønner at vielsen uansett vil få noen fantastiske rammer. Det er bare dette med å velge. Tusen takk for innspillet
FrøkenEnnå Skrevet 28. mai 2007 #10 Skrevet 28. mai 2007 Kan bare underskrive på at Flakstad kirke er veldig fin og med nydelig beliggenhet. Stranden på Ramberg er helt fantastisk!!Mye flottere enn noen sydenstrand jeg har vært på.Vi har faktisk badet der også, men det var en kjølig fornøyelse! Har feriert i Lofoten flere ganger.Mine foreldre har feriehus der. Nusfjord er et sted dere må besøke!Veldig koselig fiskevær.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 29. mai 2007 #11 Skrevet 29. mai 2007 Det finnes mange flotte kirker i Lofoten. De mest kjente er nok kirka i Svolvær og "lofotkatedralen" i Kabelvåg, som forøvrig er Nord-Europas største trebygg. Fantastisk kirke! Overnatte kan dere gjøre både i rorbuer, på hoteller og på campingplasser. Men husk at det meste er fullbooket om sommeren. De fleste turister kjører automatisk vestover i Lofoten, men det er ufattelig mange flotte perler i den østre delen også, og kanskje spesielt på yttersida der en har full utsikt over havet og midnattsola. Dersom dere skal kjøre litt rundt omkring vil jeg anbefale dere å få med dere litt av kulturlandskap Nordland. En spesiell skulptur er plassert i hver av kommunene, også i Lofoten. Nei, nå fikk jeg jammen hjemlengsel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå