Gå til innhold

Kløe av mosjon

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Marion_*
Skrevet

Jeg er veldig glad i å gå ute i frisk luft, men kan ikke bli med mine fortgående venninner på trimtur. De ler seg skakk når jeg sier at jeg er allergisk mot trim. Men hvis jeg går ute i mer enn 15-20 minutter i rask tempo, begynner det å klø noe helt sinnsykt, hovedsaklig på lårene. Når jeg sakker ned på tempoet eller stanser, går kløen som regel over. Har alltid hatt det slik, uansett om man har bukser på eller er i shorts. De gangene jeg har falt for fristelsen til å klø meg, blir det bare enda verre og man kan klø seg til blods. Det eneste som hjelper da er en kald dusj.

Hva i all verden kan dette komme av? Noen andre med samme problemet? Kan jo nevne at jeg er flink å svømme og kjenner absolutt ingen ubehag, selv etter 1000 m. Dessverre har vi ikke lenger svømmebasseng her jeg bor, og det merkes!

Videoannonse
Annonse
Gjest lilleolsenkrille
Skrevet

Jeg opplever det samme. Men jeg tror det skyldes temperaturendringer. Er det feks kaldt ute, og jeg trimmer og blir varm, så kommer kløen. Jeg prøver å ignorere den. Har samme greia når jeg skal dusje... Dersom jeg har vært ute om vinter/høst/vår og er kald på lår når jeg kommer inn, og hopper så i varm dusj, så får jeg kløe.

Jegtror kanskje du kan lide litt av elveblest. Det kommer ofte av temperaturendringer, eller det kan komme av uvisste årsaker. Kanskje har du en spesiell hudtype som gjør at du er ekstra følsom for varme/kulde overganger.

Gjest lambada
Skrevet

¨

jeg har det og sånn... begynner på lårene å bevger seg til leggene....

greit at jeg må leve med det, men min stakkars samborer som må ligge sammen med meg i senga når jeg klorer føtterne mine til blods..

Skrevet

Hvorfor går ingen av dere til hudlege? Må da være noe man kan gjøre med det! :)

Gjest Gjest_marion_*
Skrevet
Hvorfor går ingen av dere til hudlege? Må da være noe man kan gjøre med det! :)

Skulle gjerne ha gjort det, men jeg er litt pinglete i forhold til dette. Ser for meg latterdøra til legen når jeg påstår at jeg er allergisk mot trim... Spesielt etter at hun har påpekt til meg hvor viktig det er å holde seg i form.

Jeg tenkte å gå minste motstands vei denne gangen og spørre om et "kjerringråd" hos andre som har de samme plager som meg.

Skrevet

Er ikke alltid det enkle er det beste! Bit tenna sammen, og la tvilen komme hudlegen til gode! De har jo utdannet seg for å kunne være til hjelp, ikke for å sitte på sin høye hest!

Jeg vet i hvertfall at stort sett så er det lettere å bli kvitt ting, før det er gått for langt! Men du må jo selvfølgelig velge det som passer for deg!

(RING hudelegen! :lol: )

Lykke til uansett! :klem:

Gjest Hilde K S
Skrevet

Kan det komme av at pulsen øker? At det skjer noe i blodårene rett under huden? At det kjennes veldig godt dersom man trimmer sjelden?

Jeg har ingen idè, altså men det var den første tanken som slo meg.

Skrevet

Tror nok ikke det er trimmen du er allergisk mot. Det er vel andre faktorer.

Klærne? Trener du i spesielle klær? Svetter du der du klør? Er du kald der du klør? Får du eksem andre steder av andre ting? Har du allergier mot andre ting?

Legen vil nok ikke le. Så det skal nok gå bra.

Gjest Gjest_marion_*
Skrevet
Tror nok ikke det er trimmen du er allergisk mot. Det er vel andre faktorer.

Klærne? Trener du i spesielle klær? Svetter du der du klør? Er du kald der du klør? Får du eksem andre steder av andre ting? Har du allergier mot andre ting?

Legen vil nok ikke le. Så det skal nok gå bra.

Jeg aner ikke hva jeg er allergisk mot. Det klør kun når jeg trener utendørs, enten det er sommer eller vinter, med bukser eller med nakne bein og uansett temperatur ute. Jeg merker ingenting i en gymsal/helsestudio eller svømmehall. Jeg er ikke allergisk ut over det normale, men har en ansiktshud som tåler lite. Resten av huden tåler det meste, unntatt mosjon.

Skrevet

Da får du trene innendørs da :P

Evt prøve å snakke med en hudlege

Skrevet

Samme problem her, klør på lår og bryst, men det er verst om vinteren. Jeg tror lilleolsenkrille er inne på noe med temperaturforandringer.. Jeg kjenner lite om sommeren så lenge det ikke er kjølig..

Tips...? Tja, jeg velger å trene inne :) Skjønner om du ikke vil det da.. ;) Si fra om du drar til hudlege og får et godt svar da... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...