Gå til innhold

Alkohol i bryllupet

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Dere som ikke drikker alkohol av forskjellige grunner, hvordan gjør dere det med alkohol i bryllupet?

Og med drikke til maten o.l.?

Endret av Latee
Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg drikker ikke alkohol, bare i veldig små mengder, men jeg ville ikke nekte hverken mannen min eller gjestene å drikke alkohol så vi hadde vanlig alkoholservering til maten og åpen bare hvor folk kunne kjøpe det de ville etterpå.

Skrevet

Vi skal ikke ha alkohol i bryllupet i det hele tatt!

Gjest Gjest-Brud
Skrevet

Verken jeg eller min kommende mann drikker alkohol, ei heller familiene våre, og ja, dette vet vi om familien vår... Derfor blir det ingen alkohol i bryllupet vårt.

Vi har sagt dette til de vennene vi kommer til å be til kaffe senere, og noen av hans kamerater er veldig vant med alkohol og hadde nok 'forventet' det, men de synes det var helt ok at vi valgte å ikke ha det, vi har ikke fått noen negative kommentarer på det....

Skrevet

Vi drikker ikke noe spesielt mye selv, men er langt fra avholds. Uansett om vi hadde vært det så hadde vi sett på det som en selvfølge å unne gjestene god vin til maten, og avec til kaffen. Om ingen i familien var avholds hadde det vel ikke vært noe issue.

Skrevet

Finnes mange av venner og familie som drikker hos oss.

Men vi skal ikke servere. Pga hos oss er vår tro i sentrum (Ja kan fint ta meg et glass vin til mat selv, men ikke den dagen. Vi har mange bran og unge i vår fest. så er en fin familie fest.

Blir for mange mer komf lignende (de er ofte uten alkohol og koldtbord)

Skrevet

Vi gifter oss pga vi elsker hverandre, ikke pga vår tro :)

Skrevet
Vi gifter oss pga vi elsker hverandre, ikke pga vår tro :)

? Nå sa ikke jeg noe annet da!

Vi lar vår tro være i sentrum den dagen, og ikke bare oss selv. Men den pakten vi som ektepar inngår med Gud som vitne.

Vil festen skal være koselig for liten og stor, men det blir den fint uten alkohol. (Og folk er klar over det)

Skrevet

En fest kan være moro for mange uten alkohol, men ikke for alle som sliter med å være sosial med ukjente mennesker. Derfor ville vi som sagt uansett hatt alkohol i vårt selskap.

Dog respekterer jeg at noen velger å ha selskap uten alkohol fordi ingen i familien drikker uansett. Det sier seg jo selv at det ikke er nødvendig å ha noe alkohol da.

Men jeg skjønner ikke hvorfor man ikke kan ha fokus på kjærlighet og tro selv om man serverer vin til maten.

Skrevet
En fest kan være moro for mange uten alkohol, men ikke for alle som sliter med å være sosial med ukjente mennesker. Derfor ville vi som sagt uansett hatt alkohol i vårt selskap.

Dog respekterer jeg at noen velger å ha selskap uten alkohol fordi ingen i familien drikker uansett. Det sier seg jo selv at det ikke er nødvendig å ha noe alkohol da.

Men jeg skjønner ikke hvorfor man ikke kan ha fokus på kjærlighet og tro selv om man serverer vin til maten.

1 til 2 /4 av selskapet er kristne. (Ja de kan drikke, ikke slikt)

Men når vi er ca 100 gjester og 35-40 er under 18 så er det naturlig å ikke ha alkohol. Familien møtes jo ofte i jula og lignende uten at de serverer alkohol, en av grunnene er jo at det er masse barn.

Og ikke minst, tenk alle de pengene man sparer :legrine:

Men ikke misforstå meg, ikke noe i mot at alkohol serveres. Vi har bare selv valgt å ikke ha det denne dagen. Kan fint ta meg et glass vin eller to selv. Og vet at det er veldig naturlig å ha i bryllup. Men vi har koldtbord også enda en ting som ikke er så "bryllupete" vist man kan kalle det det!

Skrevet

Tror vi hadde spart rundt 500kr pr. person hvis vi kuttet ut alkoholen :sjenert: Såklart er det også greit å ikke servere alkohol om man ikke ønsker det av diverse grunner. Det jeg derimot synes er litt rart, er å ikke servere alkohol kun fordi man selv ikke drikker (Nå sikter jeg ikke til deg dimmine). Jeg ønsker at gjestene mine skal kose seg i vårt bryllup.

Skrevet

jeg mener et bryllup kan være helt greit uten alkohol, jeg drikker ikke selv, men hadde nok valgt å servert vin/øl til maten i alle fall

Gjest Gjest
Skrevet (endret)
? Nå sa ikke jeg noe annet da!

Vi lar vår tro være i sentrum den dagen, og ikke bare oss selv. Men den pakten vi som ektepar inngår med Gud som vitne.

Vil festen skal være koselig for liten og stor, men det blir den fint uten alkohol. (Og folk er klar over det)

Jeg drikker selv godt som aldri, men vi kommer til å ha både vin til maten og fri bar etterpå.

Innlegg endret.

vimse-mod

Endret av vimse
Skrevet (endret)

vi skal ikke ha fri bar, men vi vil ha muligheten til og by våre gjester på champagne når de kommer, vin til maten og kaffe avec til kakene :)

vi er bare 22 stk, så det blir ikke så mye utgifter på det, bare noen av gjestene drikker alkohol..

Endret av ^me^
Gjest Gjest_Kitsune_*
Skrevet

For noen merkelige responser, da! Jeg skjønner hva du sier dimmine. Og da synes jeg det er rart at man serverer alkohol for at det skal være lettere for gjestene å være sosiale. Jaha? Skal man ikke da heller ta hensyn til de som ikke klarer å styre alkoholinntaket?

Her må det samme som sies ellers på dette forumet: Det er faktisk brudeparet som bestemmer hva som serveres og om det blir alkohol.

Og sammen har vi bestemt at det blir alkoholservering, men det kommer NEPPE til å bli noe fyllakalas!

Gjest Gjest
Skrevet
Og sammen har vi bestemt at det blir alkoholservering, men det kommer NEPPE til å bli noe fyllakalas!

Jeg har aldri skjønt hvorfor bryllup skal kunne bli fyllekalas. Et bryllup er da et høytidlig selskap ikke noen typisk nyttårsfest med venner.

Derfor ser jeg ikke at det ikke er naturlig å servere alkohol i det minste til maten for de av gjestene som ønsker dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...