Gjest MM Skrevet 27. mai 2007 #1 Skrevet 27. mai 2007 Litt rotete innlegg, men håper dere forstår.. Jeg er i begynnelsen av 30-årene og fant for ca. 6 mndr. siden ut at har en svær muskelknute som ligger helt inntil livmoren. Muskelknuten ble påvist ved ultralyd ca. 6 mndr. siden, men jeg er litt usikker på plasseringen. Den målte da 7,5 x 8,5 cm, men nå har den vokst en god del. Jeg skal til gynekolog neste uke og vil forhåpentligvis få noen svar. Jeg har alltid sagt at jeg ikke vil ha flere barn. Jeg har et barn fra før, men hadde fødselsdepresjon til barnet var ca 1 år. Var også alene under svangerskapet, spedbarnstiden og helt til nå. Opplevelsen av å bli forlatt i svangerskapet, og være helt alene med ansvaret for et lite barn, og i tillegg ha fødselsdepresjon, forlatt av venner osv., hadde satt en støkk i meg. Dette ville jeg ikke oppleve igjen, og har derfor aldri tenkt tanken på å få flere barn. Nå er situasjonen totalt forandret. Jeg har aldri før vært i den situasjonen at jeg muligens ikke kan få barn. Nå har det seg slik at jeg har lest en del på nettet ang. muskelknuter og graviditet. Har en oppfating av at det kan være vanskelig å bli gravid da. Har også lest at noen må fjerne hele livmoren dersom de skal fjerne muskelknuten. Dette bekymrer meg så mye at jeg har vanskelig for å sove og spise for tiden. Jeg tror jeg er inne i en liten depresjon. I mitt første svangerskap hadde jeg aldri den "familie- og babylykkefølelsen" som jeg ser mine venner har, noe jeg savner og ønsker å oppleve med min nåværende kjæreste. Han har heller ingen barn fra før, og ønsker å bli pappa en gang i livet. Vi har snakket en del om dette, og han forstår meg veldig godt. Han sier at han er bare glad til at jeg er frisk og rask. Jeg har så utrolig mange tanker rundt dette, og det surrer rundt i hodet mitt hele dagen og gjør meg så uendelig trist. Kanskje er jeg egoistisk? Jeg har jo et barn fra før, og det er mange ufrivillig barnløse som sikkert har det verre enn meg, og som ikke kan få barn i det hele tatt. Jeg føler meg iallefall litt egoistisk... Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget. Kanskje bare lufte tankene litt. Dersom noen har erfaring med dette, vil jeg bli takknemlig for råd, erfaringer o.l.
Kykkelikokos Skrevet 27. mai 2007 #2 Skrevet 27. mai 2007 Synes ikke du er egoistisk i heletatt. Selv om du har et barn fra før av, så kan ønsket ditt om å få flere barn være like sterkt som hos andre. Håper du får svarene du ønsker hos gynekologen. Lykke til!
Gjest MM Skrevet 27. mai 2007 #3 Skrevet 27. mai 2007 Takk Darkness! Nå har jeg venta på svar fra noen helt siden jeg skrev innlegget. Innimellom har jeg googlet og lest. Leser at mange graviditeter med muskelknute ender i aborter. Blir gal av å ikke vite noe om hva, hvordan og hvorfor.... Kjenner at dette går skikkelig inn på meg :cry:
Liljen Skrevet 27. mai 2007 #4 Skrevet 27. mai 2007 (endret) Hei hei. Jeg har selv en muskelknute i livmoren som måler 4x4 cm ca. Vet utrolig godt hvordan du har det nå. Når jeg selv fikk vite det, var det mangen dager med snørr og tårer. Etter mye om og men, dager med tenking, bestillte jeg time på en kvinneklinikk. (fikk henvisning fra legen). Nå viste det sei at min muskelknute ikke lå slik til at den hadde noen særli betydning, og jeg ble faktisk "friskmeldt". Jeg vet etter selv å ha lest her inne mye om akkuratt dette, at det er fullt mulig å bli gravid selv med muskelknute. Det er til og med kvinner med flere muskelknuter som har blitt gravide og fullført svangerskap uten problemer. Dette bekreftet også legen min. Hvis det er noe du lurer på, send meg gjerne en PM. Håper du finner ut av det. Endret 27. mai 2007 av Liljen
Tusenfryd Skrevet 2. juni 2007 #5 Skrevet 2. juni 2007 Tror ikke du skal søke så mye informasjon selv før du får helt håndfaste svar fra gynekologen din. Knuter er forskjellige. jeg har hatt masse, både separate og i klynger, jeg fikk barn. En venninne har hormonelt betingete knuter som vokser ved graviditet - hun kan aldri få barn. Plassering og type har noe med alt å gjøre - dette kan være så mangt. Lykke lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå