mamma_mia Skrevet 27. mai 2007 #1 Skrevet 27. mai 2007 Er 175 fra før, så er jo ganske høy.. Bruker sjelden høye hæler, kun når jeg må. Føler meg så høy når jeg har på brudeskoene! Jeg målte dem, og fant ut at hælen var ca 7 cm. Altså blir jeg 182 med dem på Trodde ikke de var så høye.. Dette høres sikkert dumt ut, men jeg liker ikke å "rage i terrenget", og er redd folk bare skal tenke: "så høy hun er da" i brylluppet.. Uff altså Når jeg har på høye hæler ellers (som i selskaper, på 17.mai osv) føler jeg meg ofte ukomfortabel. I tillegg så er forloveren min bitteliten, kun 157-158.. Andre jeg snakker med sier det ikke er fint med for lave sko igjen til brudekjole, og det er jeg forsåvidt enig i.. Syteinnlegg dette her
mamma_mia Skrevet 27. mai 2007 Forfatter #2 Skrevet 27. mai 2007 Har fått endel kommentarer for høyden min opp igjennom kan du si.. Både positive og mer tankeløse. Så er litt hårsår der.
kathrine79 Skrevet 27. mai 2007 #3 Skrevet 27. mai 2007 Er 175 fra før, så er jo ganske høy.. Bruker sjelden høye hæler, kun når jeg må. Føler meg så høy når jeg har på brudeskoene! Jeg målte dem, og fant ut at hælen var ca 7 cm. Altså blir jeg 182 med dem på Trodde ikke de var så høye.. Dette høres sikkert dumt ut, men jeg liker ikke å "rage i terrenget", og er redd folk bare skal tenke: "så høy hun er da" i brylluppet.. Uff altså Når jeg har på høye hæler ellers (som i selskaper, på 17.mai osv) føler jeg meg ofte ukomfortabel. I tillegg så er forloveren min bitteliten, kun 157-158.. Andre jeg snakker med sier det ikke er fint med for lave sko igjen til brudekjole, og det er jeg forsåvidt enig i.. Syteinnlegg dette her Med mindre du er høyere enn brudgommen ville jeg ikke bekymret meg for det! Jeg er "hælemenneske" og er 1.73, føler meg ikke spesielt mye høyere enn andre. Høye hæler gir også bedre holdning, hvis du klarer å gå på dem da vel å merke:)
Latee Skrevet 27. mai 2007 #4 Skrevet 27. mai 2007 Synes det er flott og elegant å være høy! Er 170 selv, men kunne godt tenke meg en ekstra 5 cm.. Men det er jo ikke meningen at du skal føle deg ukomfortabel på bryllupsdagen heller, så om det er veldig ille kan du jo se etter noe med mindre hæl. Men personlig synes jeg det er flott (og er litt misunnelig )
mamma_mia Skrevet 27. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 27. mai 2007 Det er jo typisk at de som er høye vil være litt lavere, og de som ikke er så høye vil være høyere
naley Skrevet 27. mai 2007 #6 Skrevet 27. mai 2007 vist du ikke liker det, så velg noen lave sko! Det kan vist være fint, og for det 2 ser man veldig ofte ikke skoene. kommer litt an på kjolen din!
mamma_mia Skrevet 27. mai 2007 Forfatter #7 Skrevet 27. mai 2007 Skoene vises selv om jeg har kjolen på.. Mannen er forresten 1.87-1.88 så han er høyere uansett
Rosalie Skrevet 27. mai 2007 #8 Skrevet 27. mai 2007 Med mindre du er høyere enn brudgommen ville jeg ikke bekymret meg for det! Jeg er "hælemenneske" og er 1.73, føler meg ikke spesielt mye høyere enn andre. Høye hæler gir også bedre holdning, hvis du klarer å gå på dem da vel å merke:) Jeg blir høyere enn samboeren min bare jeg tar på meg et par joggesko, jeg. Til TS: Dersom det plager deg så, så prøv å finne et par sko med bare et par cm hæl. De par cm utgjør mye på holdningen din! For øvrig kan jeg ikke huske å noensinne sett skoene til bruden i bryllup - hun har jo subbesid kjole, jo!
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 27. mai 2007 #9 Skrevet 27. mai 2007 Med mindre du er høyere enn brudgommen ville jeg ikke bekymret meg for det! Hva er galt med det da?? Jeg er nesten 10 cm høyere enn kjære fra før, og skal da selvsagt gå med høyehæler på bryllupsdagen min Ser ikke helt problemet.
kathrine79 Skrevet 27. mai 2007 #11 Skrevet 27. mai 2007 Hva er galt med det da?? Jeg er nesten 10 cm høyere enn kjære fra før, og skal da selvsagt gå med høyehæler på bryllupsdagen min Ser ikke helt problemet. Jeg sier ikke at det er noe galt i å ha en mann som er lavere enn seg, for all del. Jeg mener bare det er unødvendig å gjøre seg høyere enn mannen om man ikke er det. Naturen er vel sånn at de fleste menn er høyere enn kvinner...
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 27. mai 2007 #12 Skrevet 27. mai 2007 Jeg sier ikke at det er noe galt i å ha en mann som er lavere enn seg, for all del. Jeg mener bare det er unødvendig å gjøre seg høyere enn mannen om man ikke er det. Naturen er vel sånn at de fleste menn er høyere enn kvinner... Skjønner bare ikke helt poenget med jeg da Ser ikke noe galt i å være høyere enn mannen jeg da...
Kykkelikokos Skrevet 27. mai 2007 #13 Skrevet 27. mai 2007 Litt dumt siden du allerede har kjøpt sko da, men du trenger ikke å ha så høye hæler som 7cm for å ha "høye hæler" da. Du kan sikkert finne sko som har litt lavere hæl. Men jeg er overbevist om at du kommer til å se dritlekker ut!
Gjest brud070707 Skrevet 27. mai 2007 #14 Skrevet 27. mai 2007 Hva er galt med det da?? Jeg er nesten 10 cm høyere enn kjære fra før, og skal da selvsagt gå med høyehæler på bryllupsdagen min Ser ikke helt problemet. Oj. Hvor høye er dere? Er det du som er høy, eller kanskje han som er lav? Ikke misforstå. Har ikke noe imot at jenta er høyere enn gutten. Synes man skal være stolt av høyden sin, uansett om man er 150 eller 180. Ble bare litt nysgjerrig på høyden deres...
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 27. mai 2007 #15 Skrevet 27. mai 2007 Oj. Hvor høye er dere? Er det du som er høy, eller kanskje han som er lav? Ikke misforstå. Har ikke noe imot at jenta er høyere enn gutten. Synes man skal være stolt av høyden sin, uansett om man er 150 eller 180. Ble bare litt nysgjerrig på høyden deres... Han er ca 165 og jeg er ca 175, så det er vel litt av begge deler
kathrine79 Skrevet 27. mai 2007 #16 Skrevet 27. mai 2007 (endret) Hvis jeg for eksempel var 5 cm kortere enn min mann ville jeg valg hæler som gjorde at jeg ikke ble lenger enn han, jeg synes det ville vært unaturlig å gjøre meg selv lenger enn han. Jeg sier IKKE - som sagt tidligere - at mannen må være lenger en kvinnen. Endret 28. mai 2007 av vimse
Saeria Skrevet 27. mai 2007 #17 Skrevet 27. mai 2007 Er du ukomfortabel med 7cm hæl, så kan du jo se etter noen med litt mindre. Tidligere var jeg ganske så misunnelig på høye jenter. "Alle" jenter var jo høyere enn meg med mine 160cm. Bortsett fra min søster, men det teltes jo ikke når en var tenåring. Nå har det seg slik at jeg går som ei gås i høye hæler, får vondt og kan kun bruke hæler med litt høyde på dersom de er brede, så jeg har i grunnen slått meg til ro med at jeg er lav og det er greit det også. Men mange høye jenter er flotte og elegante å se på.
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2007 #18 Skrevet 27. mai 2007 (endret) Er 175 fra før, så er jo ganske høy.. Bruker sjelden høye hæler, kun når jeg må. Føler meg så høy når jeg har på brudeskoene! Jeg målte dem, og fant ut at hælen var ca 7 cm. Altså blir jeg 182 med dem på Trodde ikke de var så høye.. Dette høres sikkert dumt ut, men jeg liker ikke å "rage i terrenget", og er redd folk bare skal tenke: "så høy hun er da" i brylluppet.. Uff altså Når jeg har på høye hæler ellers (som i selskaper, på 17.mai osv) føler jeg meg ofte ukomfortabel. I tillegg så er forloveren min bitteliten, kun 157-158.. Andre jeg snakker med sier det ikke er fint med for lave sko igjen til brudekjole, og det er jeg forsåvidt enig i.. Syteinnlegg dette her Hvofor i hele verden skal du sko som er 7 cm høye hvis du føler deg så høy?? Det er da ingen som ser annet enn fargen man har på skoene under en brudekjole. Endret 28. mai 2007 av vimse
FrøkenEnnå Skrevet 27. mai 2007 #19 Skrevet 27. mai 2007 (endret) Til bruden: Skjønner akkurat hvordan du føler i forhold til høyden din. Jeg er også 175 og er stort sett veldig fornøyd med det. Jeg føler at jeg rager over folk hvis jeg går med høye heler, og gjør det derfor ytterst sjelden. Min samboer er 174 og jeg ønsker ikke å rage over han på bryllupsdagen. Jeg har valgt sko som er helt lave, kun tuppen av skoene synes under brudekjolen jeg har valgt. Så dersom det føles galt så hadde jeg sett meg om etter andre sko! På bryllupsdagen er det viktig å føle seg vell fra topp til tå! Endret 28. mai 2007 av vimse
Gjest Illi Skrevet 27. mai 2007 #20 Skrevet 27. mai 2007 (endret) Enig med Kathrine79 at jeg ikke ville hatt så høye hæler at jeg ble høyere enn mannen min. Vet at kjæresten liker å være høyere enn jenter (tror han føler seg litt ekstra mann da), og jeg synes også det ser penere ut på bilder hvis jeg kan se opp på ham. Er nok ikke alene om denne tanken (jf. Tom Cruise og Katie Holmes "triksing" med deres bryllupsbilder så han ser høyere ut) Hadde kjæresten vært lavere enn meg, så skulle vi nok klart det også, er ikke det at der er så big deal,- poenget mitt er bare at man må da kunne få uttale seg her uten at man skal bli angrepet. Endret 28. mai 2007 av vimse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå