Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2007 #21 Skrevet 27. mai 2007 (endret) Så du mener at alle tjener 500.000 i året. Den summen kom ihvertfall ikke fram i innlegget ditt hvor du kalte folkene som gav gaver til 250 kr pr person for gniene. Fint å komme med flere opplysninger i etterkant! For øvrig har jeg aldri hørt skikken om å dekke kuvertprisen før jeg var her inne på KG. I såfall bør man jo gi gaver til minst 1000 kr pr person. Jeg SA at det ikke finnes noe fasit! Deretter kom jeg med et eksempel som jeg kjenner til og som jeg synes var ginent, jeg trenger da ikke legge ut alle opplysninger for å verifisere at det var ginent bare for å gjøre deg til lags? De fleste har faktisk råd til å gi gave til mer enn 250kr pr pers. Tror ikke den vanlige kuvertprisen ligger på 1000 kr. Endret 27. mai 2007 av vimse
Rosalie Skrevet 27. mai 2007 #22 Skrevet 27. mai 2007 (endret) Jeg SA at det ikke finnes noe fasit! Deretter kom jeg med et eksempel som jeg kjenner til og som jeg synes var ginent, jeg trenger da ikke legge ut alle opplysninger for å verifisere at det var ginent bare for å gjøre deg til lags? De fleste har faktisk råd til å gi gave til mer enn 250kr pr pers. Tror ikke den vanlige kuvertprisen ligger på 1000 kr. Ja, for alt jeg vet, kunne jo disse vennene vært studenter på studielån. Vanlig kuvertpris nærmer seg nok mer 1000 kr enn 500 kr, ja. Endret 27. mai 2007 av vimse
Frey Skrevet 27. mai 2007 #23 Skrevet 27. mai 2007 Kan ikke bare alle lese denne tråden så slipper vi å gjenta denne diskusjonen her og gå tilbake til topic?
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2007 #24 Skrevet 27. mai 2007 Vanlig kuvertpris nærmer seg nok mer 1000 kr enn 500 kr, ja. Da må du nok belage deg på å grave dypere i lommen. PS jeg har studielån, men sparte penger slik at jeg kunne kjøpe gave for 1000 kr når jeg var i bryllup i sommer!
Rosalie Skrevet 27. mai 2007 #25 Skrevet 27. mai 2007 Da må du nok belage deg på å grave dypere i lommen. PS jeg har studielån, men sparte penger slik at jeg kunne kjøpe gave for 1000 kr når jeg var i bryllup i sommer! Jasså, så fordi brudeparet velger å bruke mye penger pr kuvert (deres valg) i stedet for å arrangere tradisjonelt bryllup med sodd og hjemmebrygget øl, skal jeg måtte bruke masse penger på gave. Logisk, gitt... Gaver er forøvrig fryktelig overflatisk og noe jeg bruker minst mulig penger på. Da vil jeg heller ta med budeparet på en opplevelse i etterkant av bryllupet. Bærekraftig utvikling, vettu!
rusketulla Skrevet 27. mai 2007 #26 Skrevet 27. mai 2007 Jeg synes man gir det man synes man har mulighet til å gi, men ikke voldsomme summer. Synes mer enn 1000,- er veldig mye! Jeg synes heller ikke man trenger å gi en dyrere gave fordi man er forlover, men har da ikke bedre råd av den grunn Vi har mange gjester som må reise for å få komme til bryllupet vårt, og jeg mener helt ærlig at de ikke behøver å kjøpe gave til oss. Jeg vet at folk flest ønsker å kjøpe gave til bryllup, men vi vil ikke tenke på om noen ikke gjør det.
Kosemose Skrevet 27. mai 2007 Forfatter #27 Skrevet 27. mai 2007 Kan ikke bare alle lese denne tråden så slipper vi å gjenta denne diskusjonen her og gå tilbake til topic? aha, i den tråden får jeg svar på det jeg lurte på! Takk!
Frey Skrevet 27. mai 2007 #28 Skrevet 27. mai 2007 aha, i den tråden får jeg svar på det jeg lurte på! Takk! Bare hyggelig, men den kommentaren var mest ment til kranglefantene slik at du bare kunne få svar på spørsmålet ditt og diskusjonen holdes utenfor. Er nemlig ikke sikker på at du blir så mye klokere der heller siden det også der ble kranglet bort fra topic hehe.
Rosalie Skrevet 27. mai 2007 #29 Skrevet 27. mai 2007 Bare hyggelig, men den kommentaren var mest ment til kranglefantene slik at du bare kunne få svar på spørsmålet ditt og diskusjonen holdes utenfor. Er nemlig ikke sikker på at du blir så mye klokere der heller siden det også der ble kranglet bort fra topic hehe. Tror det blir slik fordi man har vokst opp i ulike miljøer, med ulike normer. Derfor vil man ikke kunne finne noe fasittsvar, og man blir sjokkert over hverandres normer på dette punktet.
Kosemose Skrevet 27. mai 2007 Forfatter #30 Skrevet 27. mai 2007 (endret) Bare hyggelig, men den kommentaren var mest ment til kranglefantene slik at du bare kunne få svar på spørsmålet ditt og diskusjonen holdes utenfor. Er nemlig ikke sikker på at du blir så mye klokere der heller siden det også der ble kranglet bort fra topic hehe. Åh. Jaja, tråden du linket til så lovende ut på side 1 i allefall Og jeg har uansett fått noen ok svar på spørsmålet mitt. Endret 31. desember 2007 av Kosemose
Frey Skrevet 27. mai 2007 #31 Skrevet 27. mai 2007 Tror det blir slik fordi man har vokst opp i ulike miljøer, med ulike normer. Derfor vil man ikke kunne finne noe fasittsvar, og man blir sjokkert over hverandres normer på dette punktet. Sant nok det og det er jo morsomt med en frisk debatt Men det hadde kanskje vært greit å starte en egen tråd istedenfor å ta den debatten inne i en tråd der det stilles spørsmål. Jeg konkluderer med at det er ok å gi gave for +/- 1000 fra et par. Hvis man skal gi pengegave, er det da ok å gi fra 700-1500 ettersom hvor nær man er og i forhold til om man er vanlig gjest eller forlover? Ja, sånn omtrent. Noen skiller på om man er invitert til middag eller som kaffegjester også. Som du ser ut i fra mitt første svar så strekker vi oss litt lenger men det er jo ut i fra vår økonomiske situasjon. Egentlig stusser jeg litt over at forlovere skal gi så mye dyrere gave. Forlovere gjør jo gjerne en del "jobb" og bidrar på mange måter. Men jeg skjønner jo at det er vanlig at de gir dyrere gave. Kanskje fordi forloverne også gjerne er nære, gode venner eller nær familie?
Gjest vimse Skrevet 27. mai 2007 #32 Skrevet 27. mai 2007 Tråden er ryddet, se Kvinneguidens regler. vimse-mod
Kosemose Skrevet 27. mai 2007 Forfatter #33 Skrevet 27. mai 2007 Kanskje fordi forloverne også gjerne er nære, gode venner eller nær familie? Hehe, ja de er vel som regel det
Gjest Revenka Skrevet 28. mai 2007 #34 Skrevet 28. mai 2007 Vi giftet oss på lørdag og vi har fått så utrolig flotte gaver fra folk. Syns det nesten er litt pinlig at folk gir så flotte gaver. 5 av gjestene ga ingen gave, kun kort. 3 gjester (en familie) ga oss 200,-. Folk er forskjellige. Jeg syns det er rart at de ikke gir noe som helst når de kommer til middag, men det får så være. Jeg orker ikke bry meg med det. Jeg har uansett hatt en fantastisk dag og fått så mye fint at jeg har ikke ord. Syns ikke man trenger å gi noe selv om man er invitert og ikke kan komme (kommer litt an på hvem som gifter seg). Det er ikke noen minstepris på gaver heller altså. Vi har fått flere gaver fra folk som ikke har vært invitert, og det er jo kjempekoselig selv om jeg får litt dårlig samvittighet av å ikke å ha invitert dem, men det er snakk om mammas kusiner som bor i nordnorge som jeg ikke har kontakt med.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå