Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2007 #1 Skrevet 27. mai 2007 Hei alle sammen! Jeg har ofte lagt merke til i diskusjoner både her på KG og ellers, at mange jenter sier at dere vil ha en mann med ambisjoner. Så da lurte jeg på om dere kan si noe om hva dere legger i dette...Er det det samme som at han ikke må "jobbe i kassa på Rimi" elle noe sånt? Eller er det andre ting det går på?
Gjest Deception Skrevet 27. mai 2007 #2 Skrevet 27. mai 2007 For meg betyr det at han er interessert i å utvikle seg, både jobbmessig og på et mer personlig plan. Man lærer så lenge man lever, og en mann som bare slår seg til ro med det han har her og nå, er ikke en mann med ambisjoner i mine øyne. Hva slags yrke han har, er underordnet.
Rosalie Skrevet 27. mai 2007 #3 Skrevet 27. mai 2007 For meg betyr det at han er interessert i å utvikle seg, både jobbmessig og på et mer personlig plan. Man lærer så lenge man lever, og en mann som bare slår seg til ro med det han har her og nå, er ikke en mann med ambisjoner i mine øyne. Hva slags yrke han har, er underordnet.
Gjest Usikker mann Skrevet 27. mai 2007 #4 Skrevet 27. mai 2007 For meg betyr det at han er interessert i å utvikle seg, både jobbmessig og på et mer personlig plan. Man lærer så lenge man lever, og en mann som bare slår seg til ro med det han har her og nå, er ikke en mann med ambisjoner i mine øyne. Hva slags yrke han har, er underordnet. Greed is Good?
Gjest Deception Skrevet 27. mai 2007 #5 Skrevet 27. mai 2007 Greed is Good? Du er saklig og relevant, ser jeg? JEG har ikke sagt ett ord om penger her (for meg personlig er det ingen vesentlig faktor). Finn deg en annen tråd å forsøke å kverulere i.
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 27. mai 2007 #6 Skrevet 27. mai 2007 En mann med ambisjoner betyr: Vellykket advokat eller drive eget firma, kanskje også i konsulentbransjen eller en sivilingeniør, og liknende. De må ha høyere lang utdannelse, ellers er de ikke kompatible. Dersom de suser rundt, blir sent ferdige med utdanningen, ikke vet helt hva de "skal bli", er søkende og rotløse og er svingende i følelseslivet sitt, så er de ikke mye å samle på. Tynne pingler eller overvektige lubbaser som sitter i en middelmådig jobb er heller ikke noe å trakte etter. Backpackers-menn: styr unna! Jenter vil ikke ha filosofiske drømmere, men heller vellykkede menn som er sterke.
Gjest Jytte Skrevet 27. mai 2007 #7 Skrevet 27. mai 2007 For meg er det viktigste at mannen min er en utrolig arbeidssom person som elsker jobben sin ... hva han jobber med betyr ingenting - bare han er fornøyd selv.
Gjest Usikker mann Skrevet 27. mai 2007 #8 Skrevet 27. mai 2007 Du er saklig og relevant, ser jeg? JEG har ikke sagt ett ord om penger her (for meg personlig er det ingen vesentlig faktor). Finn deg en annen tråd å forsøke å kverulere i. Jøss! Har du en dårlig dag? Det var bare et spørsmål, for jeg lurte på om jeg tolket deg rett. Men jeg kunne kanskje toket det som : "En ambisiøs mann er en mann som hele tiden vil ha mer."?
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2007 #9 Skrevet 27. mai 2007 En mann med ambisjoner betyr: Vellykket advokat eller drive eget firma, kanskje også i konsulentbransjen eller en sivilingeniør, og liknende. De må ha høyere lang utdannelse, ellers er de ikke kompatible. Dersom de suser rundt, blir sent ferdige med utdanningen, ikke vet helt hva de "skal bli", er søkende og rotløse og er svingende i følelseslivet sitt, så er de ikke mye å samle på. Tynne pingler eller overvektige lubbaser som sitter i en middelmådig jobb er heller ikke noe å trakte etter. Backpackers-menn: styr unna! Jenter vil ikke ha filosofiske drømmere, men heller vellykkede menn som er sterke. så vist man er f.eks filmskaper så har man ikke ambisjoner ?. Og hvorfor skulle ikke Backpackers ha ambisjoner. Nei sånne kvinner som deg håper jeg alle menn styrer unna
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2007 #10 Skrevet 27. mai 2007 så vist man er f.eks filmskaper så har man ikke ambisjoner ?. Og hvorfor skulle ikke Backpackers ha ambisjoner. Nei sånne kvinner som deg håper jeg alle menn styrer unna Jo, filmskapere er også ambisiøse menn, selvfølgelig! Glemte den gruppen (det er ikke så mange av dem)! Det finnes flere yrkesgrupper der det finnes ambisiøse menn (arkitekter, journalister, musikere, McKinsey-konsulenter, hotellkjedegrunnleggere, kapitalister, osv., kunne bare ikke nevne alle)! Det er bare det at innen alle yrker: hvis mannen ikke får seg jobb før han er 30 og liksom slenger rundt og er underbetalt i en middelmådig jobb og det tar mange år på sultegrensen før han får til noe, da er det ikke spesielt manding. En mann må liksom få det til tidlig og han må hele tiden vite hva han vil!
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2007 #11 Skrevet 27. mai 2007 En mann må liksom få det til tidlig og han må hele tiden vite hva han vil! Deg om det, jeg synes personer (dette gjelder uansett kjønn) som vet hva de skal bli fra barnsben av, og blir nettopp det, er drit kjedelige.. Heller noen som har vært borti mye forskjellig, og vet litt om alt, eller en person som er inngrodd expert på ett knøttlite fagfelt !
Gjest Tanita Skrevet 27. mai 2007 #12 Skrevet 27. mai 2007 Hva han jobber med har lite å gjøre med om jeg elsker han eller ikke. Men såklart det står litt mer respekt av en som jobber for noe og står på og har mål, istedet for en som bare går hjemme og ikke gjør noenting. Ang lønn, syns jeg det har lite med kjærlighet å gjøre.
Champagnepiken Skrevet 27. mai 2007 #13 Skrevet 27. mai 2007 For meg har det å ha ambisjoner med å ville utvikle seg selv å gjøre. Jeg ønsker meg også en mann med ambisjoner. Da mener jeg ikke at han absolutt vil gå over lik for å nå en eller annen toppjobb før han fyller 25 - men at han hele tiden er på jakt etter å utvikle seg selv, har en viss nysgjerrighet og indre drivkraft, og at han ønsker å være den beste mulige utgaven av seg selv, uavhengig av fagfelt. Det handler om å ikke bare tenke og snakke om ting, men å faktisk få gjort noe med drømmene sine. SÅNNE menn liker jeg. Og nå kan det se ut som om jeg har funnet en også.
Kosemose Skrevet 27. mai 2007 #14 Skrevet 27. mai 2007 (endret) Hvilke yrkesmessige ambisjoner mannen har, er ganske så underordnet for meg. Viktigere er det at han ikke er arbeidssky, at han ikke skulker jobben, og at han er fornøyd med egen arbeidssituasjon. Også er det viktig for meg at han ikke roter med penger, og at han akespterer at jeg jobber mye i perioder. Hvis man som kvinne selv har ambisjoner og ønsker å legge mye i jobben sin, kan det vel kanskje være en fordel med en mann som ikke ser på jobben sin som sin eneste realiseringsarena? Endret 27. mai 2007 av Kosemose
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2007 #15 Skrevet 27. mai 2007 1. En som alltid higer etter forfremmelse, er det ambisjoner ? 2. En som helst ikke vil ha det, pga han ikke vet om han takler det ansvaret som følger med, han har relativt lave ambisjoner ?
Kosemose Skrevet 27. mai 2007 #16 Skrevet 27. mai 2007 Menn med store ambisjoner fordrer ofte en kvinne som ikke har tilsvarende ambisjoner - hvis det er barn med i bildet. Det er også verdt å tenke over.
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2007 #17 Skrevet 27. mai 2007 1. En som alltid higer etter forfremmelse, er det ambisjoner ? 2. En som helst ikke vil ha det, pga han ikke vet om han takler det ansvaret som følger med, han har relativt lave ambisjoner ? Svar på nr. 1): Ja. Svar på nr. 2): Ja. En slik er en dott og på ingen måte mann nok.
Adonia Skrevet 27. mai 2007 #18 Skrevet 27. mai 2007 jeg må innrømme at jeg sannsynligvis hadde hatt vanskeligheter med å se på en voksen person som jobber fulltid i kassa på rimi eller lignende som spesielt ambisiøs i jobbsammenheng. ikke det at man må ha høystatus yrker eller høy inntekt for at jeg skal se på dem som ambisiøse..
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2007 #19 Skrevet 27. mai 2007 Morsom tråd dette her. De fleste ambisiøse menn, som har et mål om penger, makt eller rett og slett føler at det er godt å oppnå de målene man setter seg, har vel egentlig ikke tid til trivialiteter som private relasjoner. Jeg antar likevel at tenners gnissel, ensomhet og mangel på oppmerksomhet lett kan døyves med et platinakort i plast.
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2007 #20 Skrevet 27. mai 2007 Morsom tråd dette her. De fleste ambisiøse menn, som har et mål om penger, makt eller rett og slett føler at det er godt å oppnå de målene man setter seg, har vel egentlig ikke tid til trivialiteter som private relasjoner. Jeg antar likevel at tenners gnissel, ensomhet og mangel på oppmerksomhet lett kan døyves med et platinakort i plast. Ambisiøs tolkes av mange kvinner som ambisiøs i forhold til arbeid og familieliv. Mange kvinner forutsetter at mannen har ambisjoner på vegen av sin karriere og for seg selv, sin kone og sine barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå