Gå til innhold

Anabole steroider

Anbefalte innlegg

Gjest Undrende..
Skrevet

Har hatt en liten magefølelse lenge.. rart med intuisjonen.. Ble bekreftet i går da jeg fant et hetteglass med testosteron. Min samboer trener og bruker tydeligvis intramuskulære injeksjoner med dette. Jeg vet bivirkningene om denne, og vet hvor farlig, ulovlig og ille dette er, samt at det strider mot mine prinsipper om juksing og det som verre er.

Jeg vil en gang ha flere barn. At han muligens velger bort muligheten frustrerer meg og sier vel litt om valget han tar med å bruke dette. Og hva er det verdt?? Å oppnå en tilsynelatende muskulær kropp... for hvem?? Det er ikke for min del hvertfall.. Bare noen tanker jeg gjør meg.. Er forvirret og vet ikke helt hvordan jeg skal håndtere dette.

Jeg ønsker å få svar fra noen som har erfaring med hva dette har gjort med dem, eller en de kjenner.

På forhånd takk..

Videoannonse
Annonse
Gjest lillebøll
Skrevet

Jeg synes det er skummelt. For det første går han allerede bak ryggen din, og for det andre risikerer han å bli en hissig jævel av disse injeksjonene.

Noen blir ikke bare hissige heller. De blir direkte rasende..

Gjest Gjest
Skrevet

Bruker han testosteron vil ikke dere bli gravid med det samme. Det blir som når kvinner bruker p-pillen, da tar det gjerne en uke eller 1- 1/5 år før hun blir gravid. Men han vil nok få tilbake fertiliteten når han slutter.

Han får også naturlig nok et høyere aggressjonsnivå, uten at han trenger å bli "gal" av den grunn. Men er han av den typen som bruker narkotiske midler i tillegg, ville jeg nok vært særlig skeptisk. Da ville jeg anta at han er av den ustabile typen og seriøst vurdert forholdet.

Har bekjentskaper som bruker dette til kroppsbygging. De utvikler gjerne det som kalles megareksi, som vil si at de aldri føler seg stor nok, uansett hvor stor de faktisk er. Litt motsatt av anorexia nervosa kanskje? De har gjerne ofte amerkanske kroppsbyggere som idoler, kjøper byggeblader etc. Bruker mangfoldige tusen kroner på proteintilskudd, aminosyrer +++. Endel bruker også andre hormoner som insulin og tyroksin i tillegg. Sikkert andre typer også.

Dosende de bruker er som regel milevis unna terapautiske doser. Hestedoser kalle jeg det. Faktisk er det vanlig å bruke veterinærpreparater også, av androgen typen.

Kroppen bruker lang tid på komme seg igjen etter at en slutter. Hvis han slutter kommer gjerne depresjoner, generelt svingninger i humøret.

Ved bruk av ulike hormoner øker risikoen for kreft. Alle preparater som øker metabolismen/proteinsyntesen gir økt sjangse for dette. Det samme gjelder østrogener også!

Noen går også så langt at de pumper olje inn i musklene de syns er for små!

I tilleg til kosttilskudd og androgener, har de i "bulkperioder" et solid matbudsjett, så det går endel penger med som de bare bruker på seg selv.

Såvidt jeg vet er det ikke ulovlig å bruke androgener så lenge det ikke er brukt i konkuranseøymed, som sykling og andre som driver med profesjonell idrett.

Beklager at innlegget ble noe uryddig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...