Frk Johansen Skrevet 27. mai 2007 #21 Skrevet 27. mai 2007 Du sier du skal i utdrikningslaget, er det på din kant av landet da? Kan du ikke være ærlig med din venninne og si at du synes det blir dyrt. Kan jo hende du kan få bo hjemme hos noen i hennes familie. Jeg har åpnet huset mitt mange ganger for tilreisende som skal i diverse anledninger og trenger et sted å sove. Da slipper du jo unna flyturen, og dessuten blir du litt bedre kjent med de du bor hos, da kjenner du jo noen i tillegg til de du skal i utdrikningslag med. Hadde jeg hatt råd ville jeg reist, at samboer velger ikke bli med ville ikke forhindret meg i å være i bryllupet til en god venninne. For henne er dette en av de største dagene i hennes liv og hun ønsker å dele den med deg!
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2007 #22 Skrevet 27. mai 2007 For en skremmende uttalelse! Det er faktisk ikke alle som har råd eller kan ta seg råd! Det er ikke alle som har jobb sånn at de får jobbet ekstra heller. Dessuten, det å leve på knekkebrød og suppe NOEN MÅNEDER(!!?!?) er kan kanskje greit for deg, mens andre derimot trenger et variert kosthold av helsemessige årsaker. Sier ikke at TS er en sånn person, men jeg blir utrolig provosert når noen kommer med slike uttalelser som du gjør her! Bryllup til en venninne kommer høyt opp på lista av ting man prioriterer, men man skal ikke måtte leve på fattiggrensa i flere mnd for å få råd. Hei, jeg tror du misforsto innlegget mitt. Det jeg sa er at all økonomi er snakk om prioriteringer, men jeg selv synes jo ikke det er verdt det å leve på knekkebrød i flere måneder. Grunnen til at jeg skrev det var for å vise hva enkelte eventuelt måtte ha ofret for å komme i et bryllup. Og det var særlig ment til de bridezillaene som mener at bryllupet deres er århundres begivenhet som man ikke har noen unnskyldning til å utebli fra. Som jeg også skrev synes jeg ikke det er verdt å dra i et bryllup på bekostning av egen ferie heller, så da synes jeg iallefall ikke det er verdt å spare i månedsvis på sprasommelig kosthold. Skjønte du innlegget mitt nå?
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2007 #24 Skrevet 30. mai 2007 Er invitert i bryllup til en god venninne, hun skal gifte seg på sitt hjemsted som er en flytur unna. Samboeren min har bestemt seg for å ikke bli med. Så dermed har han satt meg i et lite dilemma... Vet at hun kommer til å bli skuffa om jeg ikke kommer. Jeg tenker: 1. Det blir veldig dyrt for meg å med fly, to netter på hotell osv 2. Kjenner nesten ingen andre som skal i bryllupet, ser for meg at det kan bli litt ensomt under hele oppholdet og spes under middagen hvis de fleste andre kommer i par. Jeg er med på utdrikkningslaget og skal selvfølgelig kjøpe gave uansett. Trenger deres råd/tips til å finne ut hva jeg skal gjøre! Hvis det er en nær vennine av deg burde du dra. Hvorfor blir ikke samboeren din med da? Det hadde jeg KREVD!
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2007 #25 Skrevet 30. mai 2007 Er det fordi du reiser alene du ikke har lyst? Skal man la være å gå i bryllup fordi man er singel? (kommenterer ikke bare ditt innlegg nå, altså) Det er faktisk endel single som etter hvert velger å takke nei til bryllup fordi de erfaringsmessig vet at det ikke er verdt det å bruke en helg og 2-5000 kr på å sitte alene/sammen med noen man ikke har særlig kjemi med under middagen og festen. Det er litt lettere når man drar sammen med partner, eller man kjenner flere av gjestene godt. Om man har felles venninner som kommer i bryllupet ville det ikke spilt særlig rolle for meg om de kom i par og jeg alene, forresten. Men om jeg ikke kjente noen, og måtte dra alene - OG bruke mye penger på fly og hotell, ville jeg trolig takket nei til de fleste bryllup, unntatt søsken og de aller, aller nærmeste vennene. Økonomisk er det snakk om prioritering, men for mange i etableringsfasen er et innhogg på noen tusen for en helg såpass merkbart at i hvert fall jeg ville tenkt på om jeg virkelig hadde lyst. Dessuten ville jeg sett an opplegget forøvrig - når vi har vært invitert i bryllup hvor mange av gjestene har vært tilreisende (små steder), har det gjerne vært et hyggelig selskap med mat og mulighet for å bli kjent kvelden før. Det hjelper jo litt på isbrytingen. En siste kommentar til trådstarter: Ville du dratt om samboern din ble med?
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2007 #26 Skrevet 30. mai 2007 Hvis det er en nær vennine av deg burde du dra. Hvorfor blir ikke samboeren din med da? Det hadde jeg KREVD! Nesten enig, dvs, det er jo helt feil å kreve at samboer blir med. Men jeg ville nok kanskje forventet det av min egen, om det er snakk om nære venner av en av oss.
Tusenfryd Skrevet 31. mai 2007 #27 Skrevet 31. mai 2007 Jeg hadde strukket meg langt og erfaringsmessig går det an å få rimelige billetter om man er ute i god tid. Men siden det er snakk om to netter på hotell (Oslo-Bergen fx kan man jo reise på morgenen samme dag som bryllupet) er det kanskje lenger og mer kronglete. Uansett - nær venninne og bryllup = deltakelse fra min side. Men det er klart, har man dårlig råd, det er snakk om mange tusen kroner... alle må gjøre sine vurderinger. Jeg hadde som sagt strukket meg svært langt - hadde jeg vært brud hadde jeg forstått. Og min samboer hadde blitt med.
sprettball Skrevet 31. mai 2007 Forfatter #28 Skrevet 31. mai 2007 (endret) Hvis det er en nær vennine av deg burde du dra. Hvorfor blir ikke samboeren din med da? Det hadde jeg KREVD! Synes ikke jeg kan kreve det, hadde forsåvidt forventet det.. men synes ikke jeg kan pese om det om han ikke har lyst til å være med. Dessuten så er han en god venn av hennes x-kjæreste. Men ja, jeg hadde helt klart dratt om han ble med. Da hadde man gjort en liten ferie ut av det. Jeg drar nok uansett assah... men denne avgjørelsen har ikke vært lett. Endret 31. mai 2007 av sprettball
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå