Gå til innhold

Svart kjole på fest i slutten av juni

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg skal på en fest i slutten av juni og lurer på om det passer med svart kjole? Har lett litt rundt i butikker, men finner ingen kjoler jeg liker og lurer derfor på om jeg kan bruke en av mine svarte knelange kjoler med korte ermer? Bør jeg da ha stømpebukse til? I så fall hvilken farge? Har tenkt på svarte sko. Festen er i Nord-Norge så sannsynligheten for at det blir så voldsomt sommerlig vær er ikke stor.

Hvis noen har tips om butikker i Oslo med pene kjoler til under 1000 kr er det fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes fint du kan det. Det med strømpebukse handler litt om været den dagen / kvelden, om hvor "stiv" fest det er og om du er brun på beina eller ei. Hva med tights? Gir et litt mer uformelt og tøffere inntrykk. Litt vanskelig å uttale meg om tilbehør når jeg ikke har sett kjølen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det kommer litt an på hvor festen holdes. Er det utendørs eller en uformell fest i sommerlige omgivelser så tror jeg ikke jeg vill ha kledd meg i svart. Er det litt mer formelt og/eller innendørs så kan det godt hende jeg ville gått for svart, evt. med noe tilbehør av gull for å fiffe opp antrekket litt.

Litt usikker på strømpebuksevalget, men jeg tror nok jeg ville gått for brun for at det ikke skal bli for dystert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett flere fine kjoler på Popin. Er noen uker siden jeg var der, men kanskje de fortsatt har dem?

Jeg vil også tro du kan bruke den sorte. Jeg hadde ikke brukt strømpebukse i det hele tatt, men hvis du føler det blir riktigst, så gjør du det. Har dessverre ingen tips til farge...

Endret av Grønt blad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

klart du kan gå i svart kjole! Det er helårs-passende kjole. Tilbehøret kan varieres også. Rosa, gull, sølv, turkis etc..!

Du kan jo se på stjernene som går opp den røde løperen--dekommer også i svarte kjoler, og ser nokså elegante ut fordet selv om det er sommer eller hva det er;-)

Kjør på du!

Skal gå i svart kjole selv i juni:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svart kjole er alltid greit, så lenge den har et sommerlig snitt. Korte ermer er ok. (Hadde vel vært skeptisk hvis den hadde lange ermer og høy hals.)

Som happyhappy sier, så er tilbehøret viktig. Velg sommerlige farger på dette, og kanskje noe blomster-ting i håret hvis du synes det er ok, så er du i boks.

Strømper ville jeg sett an, på vær og vind og egen brunfarge. Hvis du går for strømper, så ville jeg valgt hudfargede. Synes det ser tristere ut med mørke strømper enn mørke klær om sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kaya83

Svart er alltid safe, men jeg personlig hadde ikke valgt svart med mindre det var et coctail-party og kjolen passet til et slikt party.. Jeg syns sorte kjoler med ceriserosa og turkis tilbehør og tights veldig fort blir litt "oh I wanna be a punk star, baby" - bare at det er litt for tydelig at det er noe man vil være og ikke er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svart kjole er fint, ikke noe problem, men dropp for all del strømpebuksen eller velg en helt lys- hvis ikke blir skoene borte og det ser ut som du er kledd for julebord. Er det en casual type fest så kan du jo ha sort tights og sorte pumps og kanskje en sort clutch. Er du så heldig å ha en fin partyveske i en annen farge kan du jo bruke den som blikkfang og la resten være sort, evt ta en matchende blomst i håret eller et langt kjede, så lenge det ikke blir for mye av det gode. Less is more osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...