sprettball Skrevet 27. mai 2007 #1 Skrevet 27. mai 2007 Har som regel alltid fått hjelp til slike ting, men tenkte jeg skulle prøve meg selv.. Først må jeg vite ip-adr til selve linkys, anyone? Deretter må jeg vel finne mac/ip adr til min nye pc og legge det et sted inne i router grensesnittet...? Lurer på om det ikke var noe med keys også...
Gjest Nedfall Skrevet 27. mai 2007 #2 Skrevet 27. mai 2007 Start - kjør skriv cmd enter skriv ipconfig/all enter IP adressen til ruteren din ligger vanligvis under "Standard gateway" Mac adressen vises også her, se under "Fysisk adresse" - du har en for trådløst og en for kablet nettverk. Hos meg, når jeg skal legge disse inn på ruteren, tar jeg vekk bindestrekene, vet ikke om det er det vanlige, men.. ? En annen ting; du er sikker på at du ikke allerede har en ruter i nettet ditt ? Man skal bare ha en ! Les mer om det her.
sprettball Skrevet 27. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. mai 2007 Tanx! Visste hvordan jeg fant ip-adr til min egen pc.. men visste ikke at ip-adr til linksys lå der også Den man skriver i browseren for å komme inn på router gui. Har fått det til iallefall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå