Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da venninnen min flyttet for ca 1 måned siden spurte hun om jeg kunne hjelpe til å lage mat til "bæregjengen". Jeg er for tiden ufør pga nakken, så jeg kan ikke bære, men jeg sa selvfølgelig ja til å være med på å lage mat.

Flyttedagen kom, og jeg satt hjemme hele dagen og ventet på telefon fra venninnen min, som skulle si i fra når de var i leiligheten og når de ville ha mat.

Seint utpå ettermiddagen, fikk jeg en sms fra henne hvor det sto at jeg ikke behøvde å komme, for noen der hadde laget mat allerede.

Så i dag ringte hun igjen. Spurte om jeg hadde noe sprit og låne henne. Det har jeg aldri i huset, og fortalte henne det. Lurte på hva hun skulle i kveld osv. Da fortalte hun meg at hun skulle ha innflyttningsfest for de som hadde vært med på å flytte for henne. Jeg ble ikke invitert... OK, jeg var ikke fysisk med, men jeg hadde holdt av hele dagen for henne, noe hun visste godt, og jeg syns faktisk det var dårlig av henne å ikke engang spørre om jeg ville komme i kveld. Særlig siden hun fikk vite at jeg skulle være hjemme alene.

Er det jeg som er hårsår?

Burde jeg ta det opp med henne?

Er fryktelig usikker akkurat nå. Totalt ulikt meg, men så har jeg aldri opplevd en sånn situasjon før heller.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Først spør hun deg og avtaler med deg at du skal hjelpe til med mat.

Når dagen så kommer sier hun at hun har skaffet en annen.

Det er ikke noe galt med deg, det er din "venninne" som er helt på bærtur.

Skrevet

TAKK gjest! :)

Skrevet

Det var litt av en venninne, Annie, henne ville jeg flyttet fra venninne til bekjent!

Ikke deg det er noe galt med her, nei :klem:

Gjest Gjest_ola_*
Skrevet

Hun venninnen virker kjip :S

Skrevet

Enig med kamela - ei venninne oppfører seg ikke slik. :klem:

Skrevet

Skal ta det opp med henne til uka, og spørre henne om det var noen grunn til at jeg ikke var invitert. Så får jeg vurdere utifra svaret jeg får. Er lei av å hjelpe henne, men ikke få i nærheten like mye tilbake.

Skrevet

Det er jo noen som tar og tar og tar hele tiden, da, uten å gi noe igjen - og det er i slike settinger man avslører de...

Skrevet

Er godt å få bekreftet det jeg selv føler.

Hun rykka mange steg tilbake i dag gitt..

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er enig med de andre. Dårlig gjort å la deg holde av en hel dag, og merkelig tankegang å ikke regne deg inn i flyttegjengen (festen) etter at du både har holdt av dagen og vært innstilt på å hjelpe til. Og i tillegg be om å låne sprit til festen hvor du ikke er invitert - litt frekt, kanskje?

Du skrev i det første innlegget at du var usikker på om du var hårsår eller om dette var noe å ta opp med venninnen din. Jeg er av den oppfatning at når man blir usikker, eller reagerer, i en situasjon med andre, er det oftest greit å ta det opp med den andre etterpå. Om man føler man kan bli irrasjonell, så tenk litt, kjenn etter hva du har reagert på, og vent med å ta det opp til du er rolig.

Skrevet

Veldig sant det du skriver der "gjest" :Nikke:

Skrevet

Dette hørtes ikke noe okay ut nei Annie. Synes du var veldig flink jeg som har stått på hele dagen, og må innrømme at jeg synes din venninne var litt frekk. Jeg sier meg enig i de andre, at det beste er om dere snakker ut sammen. Uansett - håper alt ordner seg til slutt. :klem:

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Kristin_
Skrevet

Enkelte mennesker er robbet for sosiale antenner. Og når man ikke ser lenger enn til nesetippen, skjønner man ikke at man skal ta hensyn til andre heller. For å si det sånn, hvis jeg hadde bestemt meg for å ikke invitere en venn/venninne til en fest, hadde jeg aldri, ALDRI tatt kontakt for å få låne alkohol til festen av vedkommende! Det er så taktløst at jeg har nesten ikke ord. Enten er denne venninnen din veldig egoistisk, eller så er hun bare utrolig korttenkt.

Skrevet

Utrolig dårlig gjort, sånne skal man ikke bruke så mye mer energi på synes jeg.

Gjest Gjest
Skrevet

Høres veldig demonstrativt ut å be om å få sprit at deg til festen du ikke er invitert på! Som om hun virkelig ønsker at du skal få vite hvordan det ligger an, liksom? Det virker helt tilbakestående å ringe opp mennesker og nærmest fortelle dem at "jeg skal ha fest i kveld og du er IKKE invitert". Ekstremt barnslig og litt ondsinnet mener nå jeg.

Skrevet

Dårlig "venninne"

Skrevet
Jeg er enig med de andre. Dårlig gjort å la deg holde av en hel dag, og merkelig tankegang å ikke regne deg inn i flyttegjengen (festen) etter at du både har holdt av dagen og vært innstilt på å hjelpe til. Og i tillegg be om å låne sprit til festen hvor du ikke er invitert - litt frekt, kanskje?

hva du har reagert på, og vent med å ta det opp til du er rolig.

Helt enig. Jeg ville også ha reagert som deg Annie.

Gjest Mrs. Potter
Skrevet
Må si meg enig, hun hadde rykket ned noen hakk på vennelista ja..

Skriver under på denne!

Gjest Gjest
Skrevet
Skal ta det opp med henne til uka, og spørre henne om det var noen grunn til at jeg ikke var invitert. Så får jeg vurdere utifra svaret jeg får. Er lei av å hjelpe henne, men ikke få i nærheten like mye tilbake.

Tror jeg ville droppet å ta det opp med henne om jeg var deg. Bare la henne seile sin egen sjø. Det er ikke alltid så lurt å prate og diskutere alt, da blir det bare krangling og enda dårligere stemning.

Gjest lillebøll
Skrevet

Hun hadde nok rykket ut av vennelista for min del. Og hun skulle fått ofret noe snørr og tårer for å få kommet tilbake. For ei megge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...