Gå til innhold

Mannens utdrikningslag

Anbefalte innlegg

Gjest kommende brud
Skrevet

Mannen ble kidnappet (med min hjelp) i dag tidlig av noen venner, og har fått masse oppgaver før i dag. Etter disse var han hjemme igjen en liten tur for å dusje. Da visste han planene for dagen, han skulle først drikke litt øl med noen barndomskamerater, før det var middag med en hel haug med venner. Fra klokka 24 i natt skal de være på et utested, og i følge nettsida til guttegjengen er alle da velkommen til å dukke opp.

Mannen sa til meg at han syntes at jeg også gjerne kunne komme da. Jeg sa at jeg syntes det ble litt rart, forloveden skal jo liksom ikke komme i utdrikninglaget. Men mannen mente at vi ikke trengte å være så tradisjonelle, og skulle spørre forloveren sin og en annen som er med å arrangerer om det var greit, og deretter sende en melding. Han ringte meg og sa at for forloveren var det helt greit.

Så får jeg plutselig melding av en helt annen av mannens venner, om at mannen hadde sagt at jeg kanskje dukket opp, "men det stemmer vel ikke, gjør det vel?" Jeg sender melding tilbake "hvordan det?" "Fordi dette er guttas kveld på byen, og vi har opplegg for hele kvelden" Da sender jeg melding tilbake "Opplegg som jeg ødelegger? Det var forøvrig mannen som ville at jeg skulle komme." Svaret da var "Han er den siste som bestemmer noe om det i kveld. Forloveden er uansett den siste som skal være med på utdrikningslaget"

Overreagerer jeg når jeg synes dette var utrolig frekt? Hadde mannen ringt meg eller sagt melding om at "nei, jeg kunne ikke komme" hadde det vært helt greit, men at en av vennene hans skal begynne å diktere hva jeg og vi får lov til å gjøre ble jeg faktisk veldig sint for.

Jeg synes egentlig hele tradisjonen er litt merkelig, vi er nesten alltid på fest sammen, ikke fordi det ikke er greit å gå alene, men fordi vi liker det og fordi vi har felles venner. Men fordi vi skal gifte oss må vi ha en fest hver for oss, der kun ett kjønn får dukke opp, selv om både jeg og han faktisk hadde hatt det mye gøyere om vi fikk lov til å være sammen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis mannen din vil at du skal komme, så stikker du dit. Det hadde vært noe annet dersom de skulle være hjemme hos noen og ha guttefest hele natta, men når de drar på vanlig utested syns jeg det er helt greit.

Var forresten i utdrikkingslag i fjor, hvor brudens og brudgommens utdrikkingslag var samtidig, og hvor begge lagene møttes på et forsamlingslokale for å spise og feste utpå kvelden. Rett og slett fordi paret ikke likte å feste hver for seg, og heller ikke trivdes ute på byen. De ble fraktet til stedet med bind for øynene, og du skulle sett hvor lykkelige de to var når de så hverandre! De stakk for øvrig på do og pulte litt ved første anledning. :ler:

Skrevet

Det syns jeg var merkelig!

Syns egentlig at det er guttas kveld og motsatt (jentekveld)

Men at noen andre skal skrive melding til deg etter mannen har sakt kom ble helt bak mål.

De har nok noen planner som mannen din ikke vet om da, men å si det på den måten ble idiotisk!

Gjest kommende brud
Skrevet
Hvis mannen din vil at du skal komme, så stikker du dit. Det hadde vært noe annet dersom de skulle være hjemme hos noen og ha guttefest hele natta, men når de drar på vanlig utested syns jeg det er helt greit.

Var forresten i utdrikkingslag i fjor, hvor brudens og brudgommens utdrikkingslag var samtidig, og hvor begge lagene møttes på et forsamlingslokale for å spise og feste utpå kvelden. Rett og slett fordi paret ikke likte å feste hver for seg, og heller ikke trivdes ute på byen. De ble fraktet til stedet med bind for øynene, og du skulle sett hvor lykkelige de to var når de så hverandre! De stakk for øvrig på do og pulte litt ved første anledning. :ler:

Det hørtes ut som det perfekte utdrikningslaget! :ler: Skulle ønske vennene våre også skjønte det. :forvirret:

Jg fikk en annen melding fra han som er med og arangerer, og der sto det "Beklager, men det var klønete av [mannen] å si at du kunne komme. Vi har planlagt morsomme ting i hele kveld som spiller på at dette er siste kvelden med gutta, så jeg håper du ikke tar dette ille opp."

Når det blir sagt på denne måten er det jo helt greit, jeg regner med det er bare han andre som har en utrolig dårlig måte å utrykke seg på. Jeg ble så sint at jeg sendte han en melding om at han var den siste jeg brydde meg om hva syntes.

Jeg blir hjemme nå da, selv om mannen syntes at jeg skulle komme ville jeg nok ikke føle meg spesielt velkommen.

Gjest Frysepulver
Skrevet

Godt du innså det selv. Nei, man møter ikke opp i utdrikningslaget til mannen sin. Punktum.

Skrevet

Ufin måte å si at du ikke kunne komme, men synes det hadde vært rart om du dukket opp i utdrikkingslaget til mannen din.

Det er definitivt guttas kveld.Tipper kameratene hadde blitt veldig skuffet om du kom, de har sikkert lagt mange planer for kvelden som ikke blir det samme med deg tilstede.

Gjest Gjest
Skrevet
Det hørtes ut som det perfekte utdrikningslaget! :ler: Skulle ønske vennene våre også skjønte det. :forvirret:

Jg fikk en annen melding fra han som er med og arangerer, og der sto det "Beklager, men det var klønete av [mannen] å si at du kunne komme. Vi har planlagt morsomme ting i hele kveld som spiller på at dette er siste kvelden med gutta, så jeg håper du ikke tar dette ille opp."

Når det blir sagt på denne måten er det jo helt greit, jeg regner med det er bare han andre som har en utrolig dårlig måte å utrykke seg på. Jeg ble så sint at jeg sendte han en melding om at han var den siste jeg brydde meg om hva syntes.

Jeg blir hjemme nå da, selv om mannen syntes at jeg skulle komme ville jeg nok ikke føle meg spesielt velkommen.

Da er det vel noe innleide strippere eller noe annet tull på gang. Jeg blir så overrasket hver gang jeg hører om menn som arrangerer slike utdrikningslag for en kamerat som er som din mann som er typen til å ta med seg dama på utdrikningslaget. Hvor godt kjenner de kameraten sin da?

Men, var nok lurt av deg å ikke dra.

Skrevet

I min omgangskrets er det vanlig at den forlovede er med å planlegge sin tilkommendes utdrikkingslag. Riktignok ikke i detalj, men h*n kommer med ideer og forslag til gjøremål, og ikke minst sier ifra om hva den som skal drikkes ut ihvertfall ikke vil. Tross alt - hvem kjenner personen som skal drikkes ut best..?

Gjest Piper
Skrevet
Da er det vel noe innleide strippere eller noe annet tull på gang. Jeg blir så overrasket hver gang jeg hører om menn som arrangerer slike utdrikningslag for en kamerat som er som din mann som er typen til å ta med seg dama på utdrikningslaget. Hvor godt kjenner de kameraten sin da?

Men, var nok lurt av deg å ikke dra.

Og du kjenner de så godt, at du vet at de har leid inn en stripper? Det kan jo være de har planer om helt andre ting.

Men jeg mener at man fint kan klare å holde seg unna denne ene dagen, selv om man trives godt sammen. Men klomsete sagt av han kameraten, men godt det var en annen som kunne forklare det bedre

Skrevet
I min omgangskrets er det vanlig at den forlovede er med å planlegge sin tilkommendes utdrikkingslag. Riktignok ikke i detalj, men h*n kommer med ideer og forslag til gjøremål, og ikke minst sier ifra om hva den som skal drikkes ut ihvertfall ikke vil. Tross alt - hvem kjenner personen som skal drikkes ut best..?

:klappe:

Likte også den varianten hvor begge "lagene" møttes utpå kvelden. :Nikke:

Gjest Gjest
Skrevet
Og du kjenner de så godt, at du vet at de har leid inn en stripper? Det kan jo være de har planer om helt andre ting.

Men jeg mener at man fint kan klare å holde seg unna denne ene dagen, selv om man trives godt sammen. Men klomsete sagt av han kameraten, men godt det var en annen som kunne forklare det bedre

Vet du, du er en av de registrerte brukerene her som ofte svarer ganske frekt i tråder og tolker alt i verste mening, det har jeg lagt merke til.

Spiller det noen rolle om det er en stripper de har leid inn eller andre "gutteting"? Det kom kanskje litt feil ut i innlegget, men poenget var ikke akkurat denne stripperen, heller at forloveren burde vite at brudgommen er typen til å ville ha med seg forloveden sin i utdrikningslaget så hvorfor legge opp til et lag hvor det ikke passer?

Skrevet

Klønete formulert av kompisen, men jeg syns heller ikke du hadde noe i det utdrikningslaget å gjøre.

Skrevet

Jeg hadde syntes det var rart om mannen hadde dukka opp i brudens utrdikningslag om jeg var gjest. Hørtes merkelig ut. Er jo gutte-, og jentekveld det skal være! Da mannen min hadde u-lag, traff jeg dem tilfeldigvis i byen da han holdt på med noen sprell. Jeg ble viftet vekk av både mannen og kompisene, noe jeg syntes var helt greit!

Skrevet

Jaha. Rene jente- og guttekvelder. Så jeg - som stort sett bare er sammen med menn (90% av mine venner er menn), skal plutselig ha en hel dag og kvled sammen med bare jenter? Logisk...

Skrevet
Jaha. Rene jente- og guttekvelder. Så jeg - som stort sett bare er sammen med menn (90% av mine venner er menn), skal plutselig ha en hel dag og kvled sammen med bare jenter? Logisk...

Enig med deg der!

folk er forskjellige å derfor har man forskjellige typer u-slag!

Mitt blir foreksempel uten alkohol :)

Skrevet

Du må selvfølgelig ha med hvem du vil i ditt utdrikningslag, ingen andre kan bestemme det.

Men her var det faktisk snakk om et utdrikningslag der det bare var gutter....

Skrevet

Men jeg mener at utdrikkingslaget i radisjonell form har utspilt sin rolle. Tidligere giftet folk seg når de var 18-20 år, og utdrikkingslaget var kanskje første flatfylla de hadde, i tillegg til at å gifte seg betydde å flytte hjemmefra. Slik er det ikke lenger, men det virker som en del vennegjenger retarderer tilbake til tenåringsstadiet når de skal planlegge utdrikkingslag.

Skrevet (endret)
Men jeg mener at utdrikkingslaget i radisjonell form har utspilt sin rolle. Tidligere giftet folk seg når de var 18-20 år, og utdrikkingslaget var kanskje første flatfylla de hadde, i tillegg til at å gifte seg betydde å flytte hjemmefra. Slik er det ikke lenger, men det virker som en del vennegjenger retarderer tilbake til tenåringsstadiet når de skal planlegge utdrikkingslag.

:Nikke:

Endret av Latee
Gjest Bellatrix
Skrevet

Så enig, så enig. Et utdrikninglag skal være en dag/kveld med venner. Kompiser er også venner.

Skrevet

Synes denne kameraten hadde en lite diplomatisk måte å skrive til deg på!!!

Jeg og min kjære skal arrangere felles vennefest i stedet for utdrikningslag. Ingen av oss orker tanken på den "vanlige" typen utdrikningslag, så vi har dermed annonsert for forloverene våre at vi vil ha det slik :sjarmor: Og jammen meg så ser det ut til at vi får viljen vår :Hehe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...