Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Vært inne på nettsiden til ryanair, og man kan jo få tur-retur london for 350 kr. Selv om man må reise til sandefjord først, blir det jo veldig billig. Er dette for godt til å være sant, bør man være skeptisk på noen som helst måte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vært inne på nettsiden til ryanair, og man kan jo få tur-retur london for 350 kr. Selv om man må reise til sandefjord først, blir det jo veldig billig. Er dette for godt til å være sant, bør man være skeptisk på noen som helst måte?

Niks. Det er ingen grunn til skepsis. Har ikke reist med Ryanair selv, men en jeg kjenner gjør det stadig vekk og er storfornøyd. Det er litt trangt på flyene (selvsagt) og jeg tror man må betale tillegg for bagasje som sendes, men ellers er det visstnok helt kurant.

Gjest gloria
Skrevet

RyanAir er jo et kjent lavprisselskap (og seriøst for alt jeg vet og har hørt), så nei, ville ikke stilt meg skeptisk til dette. Har hørt om folk som har fått langt billigere flybilletter til London enn dette også. Tror heller jeg ville kasta meg over billettene! I tilfelle kan du vel sende en mail eller ringe selskapet for å få bekreftet at prisene er reelle.

Gjest yoletta
Skrevet

Jeg har reist med Ryan Air mange ganger. Kan anbefalles :)

Skrevet

Jeg bestilte billetter til London i forrige uke, skal reise i september. Totalpris tur/retur for to personer, inkludert innsjekk av bagasje: 208 kroner!

Skrevet

Bare sjekk at alle avgifter er med i regnestykket, mener å huske noe om at ikke alt blir oppgitt.

Skrevet

Ryanair e r så billig, men problemet er at de bruker flyplasser som er ganske langt fra byene det står at de reiser til. (Som for eksempel Torp som de kaller Oslo.)

Derfor må man alltid huske på at det blir noen ekstra kroner for transport til og fra flyplassen(e).

Skrevet
Ryanair e r så billig, men problemet er at de bruker flyplasser som er ganske langt fra byene det står at de reiser til. (Som for eksempel Torp som de kaller Oslo.)

Derfor må man alltid huske på at det blir noen ekstra kroner for transport til og fra flyplassen(e).

Det er min erfaring også. Har kjørt Ryanair kjempebillig, men så brukte vi også flere timer hver vei for å komme til flyplassen (fra bergen til haugesund). Med bensin/ferge/bom så var det ikke mange hundrelappene som var spart, og alle timene med transport som gikk med gjorde at det ikke er verd det.

Men hadde jeg bodd nærmere et sted de drar fra flyr jeg gjerne Ryanair igjen. Har ingenting negativt å si om selve turen/servicen osv.

Gjest Blondie65
Skrevet

Pass også på å lese det med liten skrift på reisedokumentet. De har f.eks. helt andre regler for bagasjevekt og størrelse - f.eks. er størrelsen på vesker du kan ta med inn i kabinen 5 cm mindre i alle retninger enn på alle andre fly. Og de vet å ta seg betalt for overvekt, der overvektgrensene er langt lavere enn det er på vanlige fly.

For 350 t/r London kan man reise mye i begge ender før det ikke svarer seg lenger - men det er også andre som har billige billetter fra mer "kurante" flyplasser.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg sjekket den reelle prisen på en tur som ved første blikk så ut til å koste 300 kr t/r med Ryan Air. Den reelle kostnaden ble 665,- (billett+flyplassavgifter + avgift for bagasje, det holder sjelden med håndbagasje til London). For min del kan jeg legge til 300 kr ekstra i merkostnad for buss kontra å reise fra Gardermoen. Da kommer plutselig turen på 965 kr. Tur til London med f.eks Norwegian kom på 786,- kr (ikke på sammen tidspunkt), da kan jeg ha med en ekstra bag tilbake (man shopper i London!!).

Med Ryanair kan du ha med 15 kg bagasje samt ubegrenset vekt i håndbagasjen (innenfor gitt størrelse). Med Norwegian kan du ta med 40 kg bagasje dersom du har betalt gebyr for 2 kolli.

Ryanair var billigst før, men jeg vil si de har fått konkurranse og det kan lønne seg å sjekke nøye før man bestemmer seg, særlig hvis det ikke er så nøye når man reiser. Ellers har jeg god erfaring med RA.

Skrevet

Jeg har reist masse med ryan air og er kjempefornøyd. Greit, det er ingen ekstra service, men det trenger jeg ikke for en liten tur til london. Har aldri opplevd at de er noe særlig mer enn 5-10min forsinket på avganger, men dette tar de nesten alltid igjen i lufta og lander faktisk før tiden (ofte).

Vil absolutt anbefale å reise med dem, men pass på at dere får sitte sammen på flyet, ingen plassbestilling, kun "førstemann til mølla". Men har alltid fått sitte med de jeg reiser sammen med :)

GOD TUR!

Gjest Gjest
Skrevet

Så lenge jeg reelt hadde spart mange hundre kroner på å reise fra torp med ryan air hadde jeg nok gjort det igjen. Men har reist med de en gang før og sitter ikke igjen med npe positivt inntrykk. Utrolig masete reklmer (høylytte) over høytalerne før avgang, skikkelig uhøflige og grinete flyvertinner og det var generelt skittent i flyet og dårlig luft. Kip flytur altså og hadde valgt noe annet dersom det ikke var altfor mye dyrere, men kan som sagt hende jeg gjør det en gang til om det er mye å spare på det igjen.

Skrevet

Jeg har reist masse med Ryanair, det har alltid vært billigste alternativ for meg som bor en times kjøring fra Torp.

Det eneste jeg har å utsette på dem er at de relativt ofte forandrer avgangstider. Sist jeg var ute og reiste så fremskyndet de avgangen (hjemturen) med over en time, og jeg hadde ikke tilgang på e-mail så dette fikk jeg ikke vite. Heldigvis var jeg tidlig på flyplassen så det gikk bra. De burde kanskje ringe folk som ikke svarer på e-mail?

Nåja, dette er vel kanskje sånn som skjer med alle flyselskaper av og til. Uansett har jeg lært å sjekke dagen før at flyet går når jeg tror det går.

Skrevet

Jeg bruker Ryanair hver gang jeg er i London. De har endel gebyrer så det ser billigere ut enn det er, men likevel kommer man stort sett billigere ut enn med andre flyselskap. Det er ingen servering ombord, og alt man skal spise eller drikke er svinedyrt. Dette er en av hovedinntektene deres tydeligvis, og den andre er bagasje. Man kan kun ha med 15 kg, og de tar seg betalt om du har overvekt, sist jeg reiste var det 8 £ pr kg, og det kan bli dyrt! Så jeg vil ikke anbefale Ryanair om man er på shoppingtur...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...