Snippa Skrevet 27. mai 2007 #21 Skrevet 27. mai 2007 (endret) Vi skal ha indisk festbuffet med diverse kjøttretter, sauser, salater., ris og nanbrød I tillegg lager vi en del vanlige koldtbordretter -regner med at både de yngste og de eldste heller vil ha det enn indisk. Vi skal ikke ha vanlig dessert, men bestiller ostefat, fruktfat og iskake i tillegg til vanlige kaker. Til nattmat serverer vi enkel grillmat (bakte poteter, pølser av ymse slag og hamburgere). Endret 27. mai 2007 av Snippa
trønderrock Skrevet 27. mai 2007 #22 Skrevet 27. mai 2007 Vi har så vidt begynt å snakke meny vi. Jeg har smakt kamskjell til forrett ett par ganger, og det var bare nyyydelig godt! Til middag blir det sannsynlig viltkjøtt. Vi er begge elgjegere så det passer bra! Det er også mulig å få kjøpt hjortekjøtt i nærheten her, så det finnes flere alternativ... Skal bruke god tid på å bestemme oss tror jeg :-D Til dessert kan det være godt med noe friskt og lett etter en slik middag. På nyttårsaften spiser vi noe vi kaller gammeldags julkveldssteik. DET er godt!!!! Kanskje det blir det??
snøblomst Skrevet 27. mai 2007 #24 Skrevet 27. mai 2007 vi skal ha røkt unghanebryst til forret, krondyr duet til hovedrett og sommerens bær i tulippe kurv med champagne sorbet til dessert det var noe av det "vanligste" vi kunne bestille.. det er jo greit at folk liker det de får servert, ikke bare at det høres fancy ut hi hi..
Frey Skrevet 27. mai 2007 #25 Skrevet 27. mai 2007 Vi skal ha scampi med pesto og spekeskinke til forrett. Helstekt reinsdyrfilet med sautert løk, sjampinjong, rødvinskokt pære og viltsaus til hovedrett. Dessert dropper vi og burker kakebordet som dessert så vi ikke blir holdende på ved bordet til langt på natt
Brura2007 Skrevet 27. mai 2007 #26 Skrevet 27. mai 2007 forrett: terrinè av lettrøket laks og hellefisk, dillkrem og sitronsmør hovedrett: duxelles spekket okse indrefilet. Artiskokkrem og smågrønnsaker. Rødvinsjy og ovnsbakte Pommes de Ratte dessert: parfait av hvit sjokolade og kanel. Kryddermarinerte bær og citrus cestè
*Emma* Skrevet 27. mai 2007 #27 Skrevet 27. mai 2007 (endret) Vi hadde få gjester og slo til med den største menyen de hadde der vi var...det var nesten ingen som klarte å spise opp alle rettene...ble rett og slett altfor mye mat Forretter Et utvalg av ovnsstekte flatbreads (dette var nesten som italienske pizzaer...masse deilig fyll. De ble delt ut da vi kom til restauranten og mens vi bare "minglet" liksom.) Suppe Sesong inspirert suppe (dette viste seg å være en nydelig kremet soppsuppe.) Salat Babyspinat med lun chèvre, sprøstekt shitake-sopp og vinaigrette med tre typer ristede nøtter Sorbet Sorbet av sesongens frukter (Og her fikk vibringebær sorbet) 2 hovedretter - alle fikk begge Smørposjert Maine-hummer med hummerrisotto og Grillet oksefilet med kremet polenta og blandet skogssopp Dessert Luftig vaniljekake med honning stenket krem, aprikoser og søtt tilbehør Også serverte vi bryllupskaken sammen m desserten- siden vi bare hadde lokalet til 23 Endret 27. mai 2007 av *Emma*
-Alvildebrud- Skrevet 27. mai 2007 Forfatter #28 Skrevet 27. mai 2007 Vi hadde få gjester og slo til med den største menyen de hadde der vi var...det var nesten ingen som klarte å spise opp alle rettene...ble rett og slett altfor mye mat Forretter Et utvalg av ovnsstekte â€?flatbreadsâ€? (dette var nesten som italienske pizzaer...masse deilig fyll. De ble delt ut da vi kom til restauranten og mens vi bare "minglet" liksom.) Suppe Sesong inspirert suppe (dette viste seg å være en nydelig kremet soppsuppe.) Salat Babyspinat med lun chèvre, sprøstekt shitake-sopp og vinaigrette med tre typer ristede nøtter Sorbet Sorbet av sesongens frukter (Og her fikk vibringebær sorbet) 2 hovedretter - alle fikk begge Smørposjert Maine-hummer med hummerrisotto og Grillet oksefilet med kremet polenta og blandet skogssopp Dessert Luftig vaniljekake med honning stenket krem, aprikoser og søtt tilbehør Også serverte vi bryllupskaken sammen m desserten- siden vi bare hadde lokalet til 23 Oi oi oi!! GODT! Og dere må ha blitt gode og mette
*Emma* Skrevet 27. mai 2007 #29 Skrevet 27. mai 2007 He he vi ble kvalmt mette....jeg var faktisk mett etter suppa...men klarte likevel å spise litt hummerog litt biff...det var helt nydelig. Salaten likte jeg ikke så den hoppet jeg glatt over Var litt trist å ikke klare å spise opp den deilige desserten og bare såvodt smake på bryllupskaka da men. Vi regnet med at m 7 retter er de bittesmå..men nei du vet i USA er allting stort
-Alvildebrud- Skrevet 27. mai 2007 Forfatter #30 Skrevet 27. mai 2007 He he vi ble kvalmt mette....jeg var faktisk mett etter suppa...men klarte likevel å spise litt hummerog litt biff...det var helt nydelig. Salaten likte jeg ikke så den hoppet jeg glatt over Var litt trist å ikke klare å spise opp den deilige desserten og bare såvodt smake på bryllupskaka da men. Vi regnet med at m 7 retter er de bittesmå..men nei du vet i USA er allting stort Godt iallefall at det var GOD mat da!
Gjest Lund Skrevet 28. mai 2007 #31 Skrevet 28. mai 2007 (endret) vi skal ha kalvestek med poteter å grønnsaker,stekt sopp til hovedrett og Is med skogsbær.Er ikke helt enig hva vi skal ha til forrett Endret 28. mai 2007 av Lund
Gifteklar:) Skrevet 28. mai 2007 #32 Skrevet 28. mai 2007 Vi skal ha røkt laks i potetlemse med snøfrisk++ til forrett (mye bedre enn det høres ut som), marinert lammelår m/ fløtegratinerte poteter, rosmarinsaus og grønnsaker til hovedrett, og svigermors nydelige hjemmelagde karamellpudding m/krem og saus til dessert. Og selvsagt god vin/øl til for de som vil ha det:) Sikkert ikke så veldig spenstig, men mat som vi liker veldig godt (og mange av gjestene, etter hva jeg har hørt).
Gjest Gjest_tone040807_* Skrevet 28. mai 2007 #33 Skrevet 28. mai 2007 vi skal ha: Gratinerte kamskjell.... ( forloveren til sambo dykker etter!!) Oksestek, kjøttkaker, poteter og grønnsaker. Multekrem...med selvplukket multer:)
Lourdes Skrevet 28. mai 2007 #34 Skrevet 28. mai 2007 Melon og skinke til forrett, oksesteik med poteter og grønnsaker som hovedrett, og is med bær til dessert. Og kjøttsuppe til nattmat, om jeg ikke husker feil. (ikke så opptatt av den nattmaten, jeg er ikke glad i suppe, men det er det de serverer. Tenk så mye festligere det hadde vært med grillpølser da, på St.Hans-aften...) Enkelt og greit. Lokalet vårt viste seg å ikke ha de helst store valgmulighetene, (skuffet der ja, de sa de hadde kokk, men det de har er ei dame som lager mat, og hun gir mege begrensede valg...) Prøver å ikke tenke så mye på det, for maten blir helt sikkert kjempegod uansett (regner med hun kan lagfe god mat selv oim hun ikke kan lage mer enn tre forskjellige ting... de påstår i alle fall det.) Det hørtes godt ut jeg. Noe som de aller, aller fleste liker. Synes mange brudepar velger litt små-sære retter. Jeg spiser det meste, men vet at veldig mange jeg kjenner hadde ikke spist halvparten engang. Litt synd mener jeg da.
Gjest Lund Skrevet 28. mai 2007 #35 Skrevet 28. mai 2007 Vi har ikke bestemt forretten ennå. Hovedretten blir enten kastanjestekt dåhjort med kremet persillerot, portobello-sopp og fikensjy, eller kalv med petit pois-puré (ertepuré) og tomat- og vårløkkompott. Desserten blir sannsynligvis sjokolade- og karamellfondant med epleparfait. Må man ha fisk til forretten,vist man tar kjøtt til hovedrett?
Gjest bada Skrevet 28. mai 2007 #36 Skrevet 28. mai 2007 Må man ha fisk til forretten,vist man tar kjøtt til hovedrett? Det er i hvertfall best å unngå å ha to kjøttretter etter hverandre, da det kanskje kan bli litt tungt.
Arkana Skrevet 28. mai 2007 #37 Skrevet 28. mai 2007 Må man ha fisk til forretten,vist man tar kjøtt til hovedrett? Nei, det må man ikke. Vi er ikke spesielt glad i fisk eller skalldyr, så vi velger nok en vegetarrett til forrett. Etter det jeg ser av menyen på restauranten blir det enten asparges med hollandaise eller italiensk spekemat, men de var også åpne for våre egne forslag, så jeg har tenkt å spørre dem hva de tror kan passe til den hovedretten vi velger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå