lulle Skrevet 26. mai 2007 #1 Skrevet 26. mai 2007 Fikk en sms tilsedt hvor en ble oppfordret til å be for Madelein McCann som forsvant i Portugal. Det var en tydelig kjedesms som sikkert har gått rundt land og strand. Den var skrevet på engelsk. Innholdet oppfordret meg til å sende den til alle mødrene jeg kjente. Dette var forsåvidt greit. Følte det "gikk til en god sak" Alle kan nok sette seg inn i hvordan foreldrene til den lille jenta har det. Men så tenker jeg , kan det være tlf selskapene selv som setter i gang slike sms?? Og på den måten tjene på saken. Kjenner det blir helt feil. At noen skal tjene på andres ulykke ..... Uansett om den er startet av telefonselskap eller ei, så sitter jo de igjen med mye fortjenste. Synes vell nesten at sms av denne typen burde vært mulig å sende gratis.
lulle Skrevet 26. mai 2007 Forfatter #2 Skrevet 26. mai 2007 Jeg må vel innrømme at jeg ikke helt ser poenget med å videresende slike sms'er, jeg da. Hva nøyaktig skulle det hjelpe Madeline (Madeleine?) med? Så jeg synes ikke de burde være gratis, jeg synes ikke de burde sendes i det hele tatt. Det blir litt for mye føleri, og litt for lite praktisk, til at jeg ser hensikten med det. Nå kan det jo tenkes- siden sms'en oppfordrer til bønn- at noen mener at det i seg selv har en effekt, men det er vel en diskusjon under "Religion". At selve sms- sendingen skulle hjelpe Madeline eller familien en centimeter, er jeg i sterk tvil om. Og i tillegg så blir det veldig fokus på en enkeltsak. Vi skal ikke glemme alle de barna som lider hver dag hjemme i Madelines hjemland- eller i Norge, for den saks skyld. Det er jeg enig i . Sendte den ikke videre jeg heller, men for min del opplevde jeg smsen mer som en oppvekker , og at det er viktige er å være bevist på hva som skjer rundt oss.
Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2007 #3 Skrevet 26. mai 2007 Ja, det er teleselskapene selv osm setter iogang dette. Fenomenet er også kjent rundt jul og nyttår, bare se på meldingene du selv mottar: alle går over minst to meldinger, og når du da videresender dem betaler du altså dobbelt så mye som du ville om du skrev en hilsen selv på EN melding.
ATV Skrevet 26. mai 2007 #4 Skrevet 26. mai 2007 er så utrolig lei av og få slike idiot meldinger hele tiden. For ikke og snakke om på meil! "send denne bamsen til ti stk og du vil aldri mer ha stive hånkler", "vis at du bryr deg om hjemløse maur ved og sende denne til 8 venner" (jeg som ikke har 8 venner en gang),
Gjest Bellatrix Skrevet 26. mai 2007 #5 Skrevet 26. mai 2007 er så utrolig lei av og få slike idiot meldinger hele tiden. For ikke og snakke om på meil! "send denne bamsen til ti stk og du vil aldri mer ha stive hånkler", "vis at du bryr deg om hjemløse maur ved og sende denne til 8 venner" (jeg som ikke har 8 venner en gang), Helt enig. Sånt blir bare teit. Å be for Madeleine klarer jeg fint uten å ha fått en sms om det, å tenke på Madeleine klarer jeg også fint uten å ha fått sms om det, men uteover det så hjelper det hverken med, Madeleine eller foreldrene at jeg får en sånn sms.
Gjest Miss Cutie Skrevet 26. mai 2007 #6 Skrevet 26. mai 2007 Jeg må vel innrømme at jeg ikke helt ser poenget med å videresende slike sms'er, jeg da. Hva nøyaktig skulle det hjelpe Madeline (Madeleine?) med? Så jeg synes ikke de burde være gratis, jeg synes ikke de burde sendes i det hele tatt. Det blir litt for mye føleri, og litt for lite praktisk, til at jeg ser hensikten med det. Nå kan det jo tenkes- siden sms'en oppfordrer til bønn- at noen mener at det i seg selv har en effekt, men det er vel en diskusjon under "Religion". At selve sms- sendingen skulle hjelpe Madeline eller familien en centimeter, er jeg i sterk tvil om. Og i tillegg så blir det veldig fokus på en enkeltsak. Vi skal ikke glemme alle de barna som lider hver dag hjemme i Madelines hjemland- eller i Norge, for den saks skyld. Signerer denne. Sender heller aldri videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå