Titta Skrevet 25. mai 2007 #1 Skrevet 25. mai 2007 Var litt uheldig og fikk en parkeringsbot idag. Sto parkert utenfor en butikk hvor det sto max 1 time (som er gratis, og trengte ikke trekke billett eller noe), og jeg var borte i 1time og 20 min. Så jeg må jo bare akseptere boten, jeg sto for lenge. Min feil. Men boten jeg fikk var på hele 700,- og det må jeg si var litt av et sjokk. Parkerer en for lenge på en offentlig parkeringsplass (altså en lovlig parkering uten å betale/betale for lite) blir boten på 300,- Det er vel forsåvidt ingen stor overraskelse at et privat parkeringsselskap tar mer enn det offentlige, men likevel...700,- er kjempedrøyt. Kan private selskap ta så mye de vil, eller er det en makspris på slikt? Er jo så teit, jeg så jo skiltet om makstid, men hadde jeg vært klar over at en eventuell bot kom til å bli så stor hadde jeg ikke tatt sjansen på å stå over tiden.
Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2007 #2 Skrevet 26. mai 2007 Leste nettopp en artikkel om dette i Budstikka: http://www.budstikka.no/sec_nyheter/article130983.ece Der kommer det frem at på offentlige plasser er gebyret for ulovlig parkering kr. 500,-, men private kan ta det de vil. Det er ikke anbefalt at de tar over det offentlige, og "tilleggsavgiften" kan ikke være urimelig høy, men det er ikke prøv rettslig hva som er urimelig. Så de 700 kronene er kjedelig å betale, men tror ikke du har noe valg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå