Gjest er Skrevet 25. mai 2007 #1 Skrevet 25. mai 2007 hvor mye sukker er det i vanlig sjokoladeis(pinneis?), samme gjelder vanlig saftis? Og hvordan er det med appelsinjuice vs iste? prøver å legge om kostholdet.' hva er det mest kalorier i? funlight er sunnere? beklager korte stikkord,har senebetennelse.
Fakse Skrevet 25. mai 2007 #2 Skrevet 25. mai 2007 Om du vil ha et alternativ med lite sukker/kalorier kan du jo lage iste selv. Det gjør jeg om sommeren, både billigere og bedre enn kjøpevarianten Jeg søter med en spiseskje honning på halvannen liter te, og bruker i tillegg sitronsaft og en te med god smak på for å få det litt friskt. Om du har kan du også bruke frisk mynte eller sitronmelisse som smaksetter.
Gjest Kristin_ Skrevet 25. mai 2007 #3 Skrevet 25. mai 2007 Gå for saftis hvis du skal spise is om du teller kalorier. (Jeg synes ikke man skal telle kalorier når man spiser is, men begrense inntaket, men uansett) Appelsinjuice har mye sukker i seg. Det har også iste, men appelsinjuice har næringsstoffer i seg isteen ikke har. Fun Light har ingen kalorier, så fra et rent kalorimessig perspektiv er det "sunnere" men samtidig er den full i tilsetningsstoffer. Det aller beste (og med minst kalorier) er å drikke vann. Hvis du virkelig prøver å legge om kostholdet tviler jeg på om dette er det som spiller mest innvirkning på kostholdet ditt med mindre du lever på softis og iste, noe jeg sterkt tviler på at du gjør. Bruk google, finn deg noen næringstabeller. Gå inn på nettsteder som driver med slanking, grete roede, fedon lindberg, les i trådene her på forumet, det er til tider svært motstridende råd der ute, men noen er felles for så og si alle; Masse grønnsaker, vær flink å drikke vann, spis grovt og langsomme karbohydrater, spis fisk og hold deg til det sunne fettet. Å angripe det på detaljnivå på denne måten ser jeg ikke poenget med dersom du skal legge om hele greien. Det er dessuten stort sett oppgitt på matvarer hvor mange kalorier de er pr 100 gram, verdt å sjekke ut. Sjekk også innholdsfortegnelsen, det det er mest av i varen kommer først. Med andre ord; står det sukker eller fett først, er det trolig ikke spesielt sunt (med noen unntak selvsagt)
Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2007 #4 Skrevet 26. mai 2007 kristin har selvfølgelig helt rett. men det er jo greit å vite at det finnes noen lettere varianter, f.eks isen creme d'light fra henning olsen. mmmm! den har mindre sukker og fett, men det er jo ikke slankende. isteen til fakse hørtes god ut!
Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2007 #5 Skrevet 26. mai 2007 Og et rimelig sunt alternativ til is er frosne bananer i ismaskin, sammen med litt kakao og eventuelt ørlite brunt sukker. Og ikke misnt hjemmelaget sorbet
Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2007 #6 Skrevet 26. mai 2007 Og et rimelig sunt alternativ til is er frosne bananer i ismaskin, sammen med litt kakao og eventuelt ørlite brunt sukker. Og ikke misnt hjemmelaget sorbet
Rhiakath Skrevet 26. mai 2007 #8 Skrevet 26. mai 2007 Hvis du spiser ispinner (og ikke fra liter-boksen..) så kommer du egentlig ganske greit utav det. En båtis har 156 kalorier, en kroneis 209 kalorier, en Isabellais 113.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå