Gå til innhold

KVIR MEG!

Anbefalte innlegg

Gjest -Angst!!-
Skrevet

Hei!

Jeg skal til gynekolog neste uke og ta ut hormonspiralen, og sette inn ny.

Sist gang jeg var på GU hos fastlegen fant han ikke trådene. Nå kvir jeg meg sinnykt til å ta den ut!!!!! Gynekologen må jo inn i livmora mi for å finne den. Det må vel gjøre sinnsykt vondt? Jeg har helt angst jeg!

Noen som har gjort dette og vil dele sin erfaring? Pliiiiiiiis!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da legen tok ut min, kjente jeg ingenting.

Gjest Blondie65
Skrevet

Min vanlige lege fant heller ikke snorene, men det gjorde gynekologen.

Jeg kan huske at det gjorde veldig vondt å sette den inn, men kan ikke huske hvordan det var å ta den ut.

Gjest -Angst!-
Skrevet

Ja, sist gang jeg bytta var det ikke ovndtå ta den ut, for da var jo trådene der! Men nå har jeg blitt henvist til gynekolog fordi trådene er borte. Spiralen har ikke falt ut for jeg har vært til ultralyd for et annet problem og da fant de den.

Det var også sinnsykt vondt å sette den inn og jeg blødde sinnsykt mye,, men det var legen min som satte den inn og ikke en gynekolog.

Denne gangen kvir jeg meg vanvittig mye til å ta den ut. Vet ikke hvordan gynekologen kommer til å gjøre det, men han må jo inn i livmoren for å få tak i trådene....

INGEN som har gjort dette før?

Gjest Blondie65
Skrevet

Som jeg sa før: Det er ikke noe problem at ikke trådene er lett å få tak i og det er ikke det som gjør vondt. Gynekologen vet hvordan det gjøres og har "redskap" til det. Det var en gang jeg var usikker på om den var der fortsatt eller om den satt riktig, da fant ikke fastlegen trådene. Det gjorde gynekologen og han fikk konstatert at den satt rett på null komma svisj. Uten at det gjorde vondt.

Skrevet

Det gjør ikke vondt i det heøe tatt:) du kommer ikke til å kjenne at de tar den ut:)

så du må ikke gå rundt å ha angst ang det:)

Skrevet

Har også måttet til gynekolog, men har aldri merket noe vondt når den har blitt fjernet.

Skrevet

Sikkert ikke det du vil høre nå, men.... :ler:

Jeg fjernet hormonspiralen, fordi vi skulle begynne prøvinga. Jeg hadde hatt den i 2 år. Den var begynt å gro fast! Det gjorde sinnsykt vondt å fjerne den. Hadde jeg venta lenger måtte den blitt operert ut, sa legen min. Hun hadde aldri vært borti det før, så hun var like forfær som meg.

Jeg fjernet kobberspiralen for ca 2 mnd siden. Det gikk helt greit. Den hadde jeg hatt i nesten 1,5 år, så jeg var litt nervøs ja....

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg fjernet kobberspiralen min i dag og det var mye mindre vondt enn en vanlig celleprøve, gikk helt fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...