Gå til innhold

Gravering

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi vurderer "Vi satser!" + dato (Hans andre ekteskap og mitt tredje..). Nå er det vel heller tvilsomt om vi skal ha ringer i det hele tatt siden jeg kjenner flere som har mistet ringfingeren, og faktisk også hele hånden, i ulykker fordi gifteringen hektet seg fast.

Siden mannen er håndtverker er dette definitivt en aktuell problemstiling, så her blir det ok et tynt gullkjede med medaljong i stedet for ring, ja...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tror det kostet rundt hundrelappen ekstra....ikke store utgiften ihvertfall! Veldig glad vi gjorde det!

Kostet 100 eller 150kr ekstra hos Gull Funn i hvert fall.

Vi endte opp med "Du og jeg Hjerte <navn> 7.7.07

Skrevet

I våre forlovelsesringer står det : Bare din navn og dato.

Hvis vi velger å beholde de gamle ringene når vi gifter oss, er det da vanlig at vi endrer dato og evt teksten, hvis vi ønsker noe annet..?? Eller beholder vi bare den samme gravering og bare legger til vielsesdato?? :sjenert:

Gjest Jytte
Skrevet (endret)
Vi vurderer "Vi satser!" + dato (Hans andre ekteskap og mitt tredje..). Nå er det vel heller tvilsomt om vi skal ha ringer i det hele tatt siden jeg kjenner flere som har mistet ringfingeren, og faktisk også hele hånden, i ulykker fordi gifteringen hektet seg fast.

Siden mannen er håndtverker er dette definitivt en aktuell problemstiling, så her blir det ok et tynt gullkjede med medaljong i stedet for ring, ja...

Samme problem har vi, mannen sin ring ligger fint i smykkeskrinet mitt pga fare for å hekte seg fast på jobben. Jeg har en ufarlig kontorjobb og bruker ringen hver dag ... Bortsett fra et par ganger hvor vi har hatt en skikkelig krangel .. da lå ringen hjemme noen dager.

I ringen min står det Din Thomas 10.02.90

Må legge til at våre ringer er runde inni - dermed viser graveringen veldig dårlig. Må anstrenge oss for å klare å lese hva der står.

Endret av Jytte
Skrevet

Livet ut :hjerte: Din XX Dato

Skrevet

Vi skal ha lillebrud hjerte lillebrudmann 070707

Satse på at de kan gravere inn hjerte! For det blir det beste, og det vi vil ha..:)

Skrevet

og så motsatt da selvfølgelig..

Skrevet (endret)

Vi skal ha hverandres navn gravert utenpå ringen.

Inni står det Til Dovre faller! 07.07.2007

2. ekteskap for oss begge, så litt galgenhumor blir det jo istedenfor de veldig store ordene. ;-)

Endret av Besson
Gjest Gjest
Skrevet

Er det noen som har linken til den siden med alle graverings tipsene som lå i en tråd for noen måneder siden?

Skrevet

Vi har:

"Du og jeg" dato

"Vi to" dato

Vi har sagt det til hverandre i årevis, så valget var enkelt..

Gjest lillelou
Skrevet (endret)
Vi skal ha lillebrud hjerte lillebrudmann 070707

Satse på at de kan gravere inn hjerte! For det blir det beste, og det vi vil ha..:)

Vi skal ha omtrent det samme, i hans ring "lillelou hjerte lilleloumannen"og dato og i min "lilleloumannen hjerte lillelou" og dato. kanskje ikke så originalt,men fint.

Endret av lillelou
Gjest Gjest
Skrevet

I forlovelsesringene våre står det "Enig og tro".

I gifteringene står det "Til Dovre faller" og dato for bryllupet.

• 7 år senere...
Skrevet

Noen som vet hvor mange tegn det er plass til i en ring med vanlig størrelse?

Skrevet

Jeg har en helt vanlig ringstørrelse, og gullsmeden sa det ikke er "den" størrelsen som betyr noe, men hvor bred ringen er. Forloveden min har en bredere ring enn meg, så hos han var det masse plass. Jeg har en 3 mm bred ring, men det gikk akkurat. Vi har gravert 20 tegn og det var mer enn nok plass. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...