Gjest Anonymous Skrevet 8. mars 2003 #1 Skrevet 8. mars 2003 Vi er en gjeng som skal lage til klassefest - 10 år siden vi gikk ut av ungdomsskolen. Vi har leid lokale og har bestillt koldtbord. Det vi lurer på er om det er noen som har noen tips til "ting å gjøre" på festen. Leker o.l. Vi føler vi må gjøre noe ! Presentasjon av oss selv..? Sanger..? I allefall...vi er veldig glad for tips !!
brum Skrevet 8. mars 2003 #2 Skrevet 8. mars 2003 Jeg var på reuninon for 1 år siden.(10 år siden vi sluttet i 9 klasse) Vi hadde ikke noen leker osv. men det var veldig morsomt. Hadde så mye å prate om at kvelden ble egentlig litt for kort.
Usikker Skrevet 8. mars 2003 #3 Skrevet 8. mars 2003 Jeg har også vært på noen (!!!!!! - ja - det er visst blitt noen) slike fester og det har vært veldig gøy. Når vi hadde 25-års-fest for barne-skolen så fikk vi "frøken" til å stille oss opp på 2 rekker - armlengdes avstand - og masjere til bords! Hun dirigerte oss akkurat slik som før............ Og etter maten, så kom selvfølgelig tann-pusse-dama!!!!! Så da var det skikkelig tannpuss, akkurat som i barndommen - noen prøvde jo selvfølgelig å "sluntre unna" - også akkurat som før.... Og da fikk vi premier........... små tannkremtuber og plastikk-ringer osv. Men bortsett fra dette så har vi aldri hatt noen leker e.l. Den barne-skole-festen var jeg med i arr.komiteèn på............. og vi i komiteèn diskuterte om vi skulle ta en slik presentasjons-runde. Vi gikk bort fra det............ vi fant ut at ikke alle var like komfortable med å reise seg opp og fortelle "sin historie"......... Noen hadde kanskje historier som hadde vært vonde osv. Så det droppet vi. Men - det var veldig gøy å treffe igjen tidligere klasse-kamerater! Veldig gøy. :D (En litt tristere vinkling: En bekjent av meg ble innvitert til en slik fest - 30 år siden barneskolen.......... og for han var barne- og ungdomsskolen et helvete med mobbing av værste sort. Han gikk ikke på festen - det var for han helt uaktulet......... Idag - 25 år etter - så sliter han fortsatt med de opplevelsene. Ikke alle kan se tilbake på den tiden som god - dessverre!)
siina Skrevet 8. mars 2003 #4 Skrevet 8. mars 2003 Hør med læreren om det finnes videopptak eller lysbilder dere kan vise. Oppfordre alle til å ta med album og bilder fra skolen, eventuelt minnebøker eller skoledagbøker. -siina-
Gjest Lea Skrevet 8. mars 2003 #5 Skrevet 8. mars 2003 Jeg har vært på 2 slike reunions. Det har ikke vært noen form for underholdning/aktiviteter, utenom et band som spilte på den ene. Det var trykket opp 2-3 sanger (sånne litt morsomme) som vi sang før maten og komiteen holdt en kort tale (Velkommen-tale). Ellers hadde alle nok med å snakke med hverandre, danse, drikke og mimre. Det hadde ikke blitt plass til noe annet tror jeg. Så jeg ville nok ikke ha overdrevet noe særlig når det gjaldt aktiviteter på en slik "fest". Presentasjonsrunde ville jeg ikke satt pris på.
Gjest Zalomine Skrevet 8. mars 2003 #6 Skrevet 8. mars 2003 Var på en slik for 10 år siden avsluttet barneskole jeg (ja, jeg er ikke så gammel, har ikke kommet lengre!) Ja, jeg gledet meg, til tross for at barenskolen var preget av mobbing, så så jeg av en eller annen grunn på dette som en "kjekk gjeng" likevel, helt til jeg tenkte over det. Vel, kvelden var kjekk for meg (selv om jeg måtte tåle litt kommentarer for at jeg ikke drikker da) Sikkert fordi jeg hadde "hevdet meg" i forhold til det de sa om meg på den tiden. (ja, jeg ar ikke blitt tykk enda de sa at de som var tynn som barn ble tykke som voksne. Jeg var snart ferdig utdannet siviløkonom også, til tross for at de sa jeg var dum. Og, jeg hadde en samboer ja! ) vi så på video fra barneskolen, det var kjekt, men ellers hadde vi ikke så mye leker (vi dansa litt da, til sånne absurde ting som "the støveldans2 og sånn tull) Trenger ikke så mange leker, det er bare kjekt og treffe hverandre igjen (vi hadde forøvrig nissefest vi da, siden vi tok det rett før jul)
Mann 40 Skrevet 9. mars 2003 #7 Skrevet 9. mars 2003 Presentasjon av oss selv..? Sanger..? Kjenner til folk som ikke har gått på slike fester p.g.a. presentasjonsrunde.
Gjest Embla s Skrevet 9. mars 2003 #8 Skrevet 9. mars 2003 Var på 10-års fest for ungdomsskolen for noen år siden. Det eneste som var organisert var a)maten; vi satt lenge til bords, (ved en tilfeldighet havnet jeg ved siden av min gamle bestevenninne (han som skulle sitte mellom oss dukket ikke opp) og min første kjæreste havnet ovenfor meg, mens gutten jeg alltid kranglet med hadde meg til bords. Alle folk jeg ikke har hatt kontakt med siden den gang. Kjemperart og hyggelig. Vi hadde taler (mennenes og damenes tale) - det hører med. og B) fotografering. Vi stilte oss opp og tok klassebilder. Det er en god idè. For to år siden var jeg på 10 års russetreff. Vi hadde festen der vi hadde russekroene. Før middag var den en jente som minglet rundt og sa "heeeei, så koooos å se deg igjen" (klem, klem). Jeg var skråsikker på at jeg aldri hadde sett henne før (veninnene mine mente hun "sikkert gikk i c-klassen"). Vel - under middagen reiste hun seg opp, presanterte seg og takket for seg (hun var utsendt fra en naboskole ) Ettter middag spaserte vi til vår kjære gamle skole og tok bilder. Etterpå var det fest med utdeling av diverse diplomer (rettet mot ting som skjedde for ti år siden). Gøy. men jeg kenner også folk som nekter å komme på sånne arangemanger..
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2003 #9 Skrevet 11. mars 2003 Jeg var også på ti-år-siden-ungdomsskolen-fest i fjor, og det var kjempegøy. De som arrangerte den hadde gjort en fin jobb. Bordplasseringen skjedde ved at man trakk et kort med bilde av en kjendis på. Og så skulle man sitte ved siden av den mannen som hadde kjendisen som hørte sammen med seg. Egentlig litt lurt å ha bordplassering på slike fester. Ellers kan man fort bli sittende med bare dem man har hatt kontakt med de siste årene. I tillegg viste de bilder fra ungdomsskolen på storskjerm. Noe som naturligvis førte til stor latter. (Gikk vi virkelig i de klærne??? Og så rar jeg var på håret...) En liten gruppe hadde dessuten laget en liten uhøytidelig konkurranse som også foregikk mens vi satt ved bordet. Det var en spørrekonkurranse med spørsmål fra tiden på ungdomsskolen. (Eks: Hva het den kvinnelige læreren med bart? Hva het studieinspektøren? etc) Det ble også delt ut priser til den som har forandret seg minst og den som har forandret seg mest. Dette var veldig vellykket. Men jeg tror ikke dere bør planlegge altfor mye. Det viktigste er at man får tid til å snakke med folk man ikke har sett på lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå