Gå til innhold

Hvilket merke bruker dere på fòret til katta?

Anbefalte innlegg

Gjest Tanita
Skrevet

Jeg har brukt Royal Canin, men akkurat nå er jeg tom for det og kjøper fra dagligvarebutikk. Hvilke merker bruker dere å kjøpe til katta?

Videoannonse
Annonse
Gjest baby-E
Skrevet (endret)

bruker vanligvis royal canin, men de hadde ikke den vi pleide sist, så da kjøpte vi hills, tror jeg det heter.

Endret av baby-E
Skrevet

Kun Hills til mine. Jeg vil ikke anbefale mat fra daglivarebutikk. Men om det er krise, så mener jeg har hørt at Purina er den "beste"..

Skrevet

Hills. Mistenker at hun hadde sultet i hjel framfor å spise noe annet.

Gjest Tanita
Skrevet

Der jeg handler, er det Whiskas, Gourmet, Friskies og et nytt merke der bagene er hvite med bilde av katt på. Husker ikke hva det heter. Så lenge jeg ikke kommer meg til dyrebutikk nå, så lurer jeg på hva som er det beste og hva er Purina?

Skrevet

Jeg hadde ventet til i morgen og kjøpt ordentlig for i stedet.

Gjest Tanita
Skrevet

Jo, men det er krise. Får ikke kommet meg til dyrebutikk på en liten stund.

Skrevet
Jo, men det er krise. Får ikke kommet meg til dyrebutikk på en liten stund.

Kan du ikke få noen til å handle for deg? Mine katter har blitt dårlige i magen av butikkfor, når de til slutt har blitt så sultne så de har kapitulert og spist det. Her i Oslo er det forøvrig flere dyrebutikker som leverer på døra. Du kan jo ta en ringerunde og høre om noen har et slikt tilbud der du bor.

Gjest Tanita
Skrevet

Gosh, nå fikk jeg skikkelige dårlig samvittighet for å gi katta mi dårlig tørrfòr... Litt sent å ringe nå, men kanskje jeg skal prøve det imorgen...

Skrevet (endret)

Ikke ha dårlig samvittighet. Bare prøv å få tak i ett godt for så fort som mulig. Daglivaremat er "junk food" for katter..

Purina er ett kattemat merke.

Endret av -Simba-
Skrevet

Iams og royal canin. Blander to sorter på sommeren for å holde han litt lubben. Han blir så uuuutrolig tynn på sommeren hvis ikke. Kastrert og alt, men vil ikke inn...... Men etter jeg begynte å blande i et annet for som gir mere appetitt titter han innom litt oftere :D

Katta mi spiser butikkfor om han blir tilbudt det han ja. Liker litt variasjon i kosten tror jeg. Men det er sjelden han får.

Gjest Tanita
Skrevet

Ja, merket fort at hun liker Royal Canin bedre enn det jeg kjøpte til henne nå. Skal kjøpe Royal Canin så snart jeg får det til. Håper bare hun ikke spiser for lite i disse to dagene. Har litt fisk å gi henne imellom også da.

Skrevet

Det går helt sikkert helt fint.

Det finnes jo hundretusenvis av katter som lever på slikt for hele livet, så noen dager er IKKE noe problem. Bare pass på magen hennes. SÅ kanskje du har igjen litt av det andre foret og blande det i?

ELller gi endel fisk attåt ja...

Trenger IKKE ha dårlig samvittighet, det høres ut som du tar veldig godt vare på pusekatten din :D

Gjest Tanita
Skrevet

Vil det beste for henne, og det er vel ekstra viktig siden hun er kattunge og vokser enda.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Vi bruker også royal canin. Er absolutt mest fornøyd med den, ser tydeligat pelsen er finere og avføringen mindre enn med andre for som hills og eukanuba. Har lest litt rundt, og det royal caninforet vi får kjøpt her til lands er produsert i frankrike. De er uhyre nøye med råvarene som blir levert til fabrikken - hvis kvaliteten er for dårlig blir lastebiler sendt tilbake der de kom fra, og dette skjer hver dag!

I bruker de masse ressurser på forskning, de har et katteri med alle mulige slags katter som følges nøye. Så må si jeg stoler veldig på dette foret.

Skrevet

Har royal canin eget fòr for langhårete katter?

Det er litt viktig hos oss, da katten vår slikker i seg uante mengder pels som ikke kommer ut igjen, og det er litt kjipt kan man si ;)

Om de har det må jeg kanskje vurdere å gå totalt over til det m merket om det virkelig er så bra.

Hva er galt med iams? Kommer vel fra eukanuba det...

Skrevet

Har de? Ja da må jeg vurdere det da når det blir tomt i spannet.... Kanskje lese litt på nettet...

Skrevet

Bruker alt fóret jeg fikk med fra oppdretteren; Hills Kitten, Eukanuba og Iams. Men lurer på om jeg skal prøve Royal Canin nå. Har hørt at kattene liker det innmari godt, og vil han skal spise seg stor og fin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...