Gjest lillebøll Skrevet 27. mai 2007 #61 Skrevet 27. mai 2007 Ikke uten tilsyn nei. Han må først bevise at han faktisk er skikket til jobben. Og det gjør han mens han har fri tilgang til barn? Ikke mine barn, det kan jeg love. Og eldreranere kan holde seg langt unna mine eldre. For i min verden må man ta konsekvenser av sine handlinger, jeg syr ikke puter under noens armer. Ikke utsetter jeg uskyldige overfor fare heller.
Gjest bente85 Skrevet 27. mai 2007 #62 Skrevet 27. mai 2007 Og det gjør han mens han har fri tilgang til barn? Ikke mine barn, det kan jeg love. Og eldreranere kan holde seg langt unna mine eldre. For i min verden må man ta konsekvenser av sine handlinger, jeg syr ikke puter under noens armer. Ikke utsetter jeg uskyldige overfor fare heller. Skal jo være andre tilstede, selvfølgelig. Som har oppsyn.
Gjest lillebøll Skrevet 27. mai 2007 #63 Skrevet 27. mai 2007 Skal jo være andre tilstede, selvfølgelig. Som har oppsyn. Og når disse andre er på do? Hvorfor legge så mye penger og arbeid bak dette, bare fordi at en som har gjort noe han/hun viste var kriminelt skal få lov til å gjøre som han vil?
Gjest bente85 Skrevet 27. mai 2007 #64 Skrevet 27. mai 2007 Alle er vel ikke på do samtidig vel. Liten sannsynlighet for det kanskje.
Gjest bente85 Skrevet 27. mai 2007 #66 Skrevet 27. mai 2007 Så du mener det at alle ansatte i barnehagen går på do samtidig? Så da er det ingen som kan passe på. Tror ikke det du.
Gjest lillebøll Skrevet 27. mai 2007 #68 Skrevet 27. mai 2007 Så du mener det at alle ansatte i barnehagen går på do samtidig? Så da er det ingen som kan passe på. Tror ikke det du. Men svar meg på dette. Hvorfor skal vi bruke resurser på at en tidligere kriminell skal få lov å gjøre som han/hun vil? Hvorfor skal skattebetalerene betale ekstra fordi vi vil være snille og ta fra de kriminelle ansvaret de har som mennesker?
Gjest bente85 Skrevet 27. mai 2007 #69 Skrevet 27. mai 2007 Men svar meg på dette. Hvorfor skal vi bruke resurser på at en tidligere kriminell skal få lov å gjøre som han/hun vil? Hvorfor skal skattebetalerene betale ekstra fordi vi vil være snille og ta fra de kriminelle ansvaret de har som mennesker? Gjøre som han/hun vil: hvis vedkommende vil jobbe, må da de få lov til det. Er ikke det bare bra da, at folk vil gjøre noe. Istedenfor å sitte på rompa hele dagen. Dem skal da ikke få lov til å gjøre som dem vil dem heller, det å sone straffen er bra, men det som kommer etterpå, hvorfor nekte og se ned på dem. Nei, det forstår jeg ikke.
Gjest Emera Skrevet 27. mai 2007 #70 Skrevet 27. mai 2007 Himmel og hav! Ikke for alt i verden hadde en heroinmisbruker med eldreranskarriere fått komme i nærheten av mine besteforeldre! Og en pedofil kunne bare ha glemt å få jobbe med mitt barn i en barnehage. Risikoen for at noe forferdelig skulle skje ville vært altfor stor. Det vitner ikke om mye forståelse av verden rundt seg heller, å selv ønske å jobbe med akkurat disse tingene. Av alt hun kan jobbe med når hun har begynt et "bedre liv," så skal hun altså jobbe som hjemmehjelp! Klart at det er bra å ville jobbe. Men det finnes mange andre ting å prøve seg på enn hjemmehjelp for eldre. Hvis hun ikke forstår dette, ja da har hun mye å lære.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå