Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest bente85
Skrevet
:Nikke: Stakkars de kriminelle. Har det så gruuusomt, vet du...

Synes man faktisk kunne ta vare på alle jeg, uansett hva dem har gjort.

Men det er min mening, og dere har deres mening.

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg synes også man skal ta vare på alle. Også de kriminelle, men man ksal ikke ta vare på de kriminelle på bekostning av ofrene.

Gjest lillebøll
Skrevet
Det er da viktigere å ta vare på de kriminelle enn ofrene, må du forstå. :forvirret:

Hvorfor er det noen som faktisk mener dette? Jeg låner ikke bort penger til min venninne som aldri gir tilbake fordi hun FAKTISK har endret seg. Konsekvenser kalles det. Slik er det ellers i livet og. Man handler ikke, og lar andre handle, etter hvor snill man vil være. Man handler, og lar andre handle, etter hvor smart det er. Å rane eldre et et stort minus på smartskalaen. Da må man bruke lang tid for å bygge opp den tilliten som har forsvunnet. Den tilliten er ikke noe man får fordi andre vil være snill.

(langt svar på syrlig kommentar, ja jeg vet ;) )

Gjest bente85
Skrevet
Så da hadde du latt den som hadde overgrepet seg mot barn jobbe i en barnehage siden han sa han FAKTISK hadde endret seg?

Ville gjerne ha sett det med egne øyne først.

Men da skal det være synlig å.

Skrevet

Naturligvis skal man ta vare på alle. Men ved å la denne damen jobbe med svekkete eldre, tar man vare på henne på bekostning av de eldre.

Gjest lillebøll
Skrevet

Men jeg venter enda på en begrunnelse på meningen din. Du mener vel noe av en grunn gjør du ikke?

Skrevet

Hvordan vil dert være synlig, da? Og hvordan vil det være synlig at damen i startartikkelen har endret seg?

Gjest lillebøll
Skrevet

Da er vi inne på noe. Bygge opp et tillitsforhold. Dette gjør man ikke med å sone, men å leve "rett" og "riktig" etter soning. Hvor lenge vil du da ha sett an denne personen? I hvilket miljø?

Gjest Bellatrix
Skrevet
Hvorfor er det noen som faktisk mener dette? Jeg låner ikke bort penger til min venninne som aldri gir tilbake fordi hun FAKTISK har endret seg. Konsekvenser kalles det. Slik er det ellers i livet og. Man handler ikke, og lar andre handle, etter hvor snill man vil være. Man handler, og lar andre handle, etter hvor smart det er. Å rane eldre et et stort minus på smartskalaen. Da må man bruke lang tid for å bygge opp den tilliten som har forsvunnet. Den tilliten er ikke noe man får fordi andre vil være snill.

(langt svar på syrlig kommentar, ja jeg vet ;) )

Jeg er helt enig med deg. Når folk gjør dumme ting må det være lov for ofrene å beskytte seg selv.

Gjest bente85
Skrevet

Men jeg synes det at de som har gjort noe galt, at det er feil av folk å sette stempel på de, og sette de i en egen bås, eller på et lukket rom og ikke tenke mer på de.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Men jeg synes det at de som har gjort noe galt, at det er feil av folk å sette stempel på de, og sette de i en egen bås, eller på et lukket rom og ikke tenke mer på de.

Hvem har snakket om å sette folk i et lukket rom og ikke tenke mer på de? Kriminelle skal tilbake til samfunnet. Rehabilitering av kriminelle er svært viktig. Det betyr ikke at man skal utsette andre for fare.

Gjest bente85
Skrevet
Da er vi inne på noe. Bygge opp et tillitsforhold. Dette gjør man ikke med å sone, men å leve "rett" og "riktig" etter soning. Hvor lenge vil du da ha sett an denne personen? I hvilket miljø?

Over en lengre periode, på den arbeidsplassen han jobber på da.

Gjest lillebøll
Skrevet

Det er dette som er konsekvensene av handlingene deres. Og absolutt noe de burde ha overveid før de gjorde noe som var galt.

I første omgang får hun nå fengselstraff for senere å få "straffen" ute i samfunnet. Den straffen vil bli mindre og mindre ettersom hun bygger opp tillitt.

Og alt dette skjønner barna mine, og de er små. Stjeler du noe fra kompisene dine vil de ikke leke med deg senere. Slik er det med eldre og.

Gjest lillebøll
Skrevet
Over en lengre periode, på den arbeidsplassen han jobber på da.

Så den pedofile skal jobbe i barnehagen mens han bygger opp tillitt. Skal man ansette noen som overvåker han hele tiden da, eller ville du latt barnet ditt være alene med denne mannen?

Gjest Bellatrix
Skrevet
Så den pedofile skal jobbe i barnehagen mens han bygger opp tillitt. Skal man ansette noen som overvåker han hele tiden da, eller ville du latt barnet ditt være alene med denne mannen?

Så enig, så enig.

:overrasket: Mener du dette seriøst?

Gjest bente85
Skrevet

Mannen burde jo selvfølgelig ikke være alene med barn sånn med det første.

Og en voksen burde være i nærheten.

Gjest bente85
Skrevet
:overrasket: Mener du dette seriøst?

Det var ikke det jeg svarte at jeg var enig i, det var et annet innlegg.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Det var ikke det jeg svarte at jeg var enig i, det var et annet innlegg.

Godt å høre, men det høres likevel ut som at du mener at det er greit at en pedofil jobber med barn?

Gjest bente85
Skrevet
Godt å høre, men det høres likevel ut som at du mener at det er greit at en pedofil jobber med barn?

Ikke uten tilsyn nei.

Han må først bevise at han faktisk er skikket til jobben.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...