Gå til innhold

Hvordan møter man sin ex?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Shelly_*
Skrevet

Min kjæreste gjennom tre år og jeg gjorde det slutt for omtrent et år siden. Jeg har ikke orket å se ham siden bruddet og ønsker null kontakt med ham som "venn". Han er mer en casual og easygoing type så for ham er det antakelig det samme. Tror ikke han bryr seg noe særlig.

Anyway, hvordan møter man på sin ex - når dere har felles interesser? Hva om man liker de samme tingene, er medlem i de samme fritidsforeninger og er i et miljø der en møtes på de samme festene, møtene, arrangementene, turene, osv.?

Han tenker sikkert ikke på dette i det hele tatt men jeg har holdt meg borte fra det som før var våre felles fritidsinteresser. Hvis jeg nå går tilbake til gamle bekjente og tar opp tråden/starter på nytt, blir det pinlig med ex på samme sted?

Har noen erfaringer OG RÅD fra sånt?

Videoannonse
Annonse
Gjest überhorny
Skrevet
Hva om man liker de samme tingene, er medlem i de samme fritidsforeninger og er i et miljø der en møtes på de samme festene, møtene, arrangementene, turene, osv.?

Det høres jo nesten ut som om dere passer sammen likevel.. Er det dette du er redd for innerst inne?

Gjest Gjest_Shelly_*
Skrevet
Det høres jo nesten ut som om dere passer sammen likevel.. Er det dette du er redd for innerst inne?

Nei, har gjort meg ferdig med ham. Men man kan jo ikke slette et samliv sammen som var seriøst i tre år. Kan ikke late som om det aldri fantes. Derfor, selv om vi ikke har kontakt vil jeg bli minnet på en historie når jeg ser ham. Men har ingen følelser i parforholdgaten for ham, nei. Avsluttet er avsluttet.

Jeg frykter at han vil tro at jeg fortsatt er i miljøet på grunn av ham? Han er jo en selvgod mann og liker å tro det beste om seg selv, så det hadde vært typisk ham å tro at jeg er interessert.

Kan man fortsatt være i samme miljø som ex'er?

Er det i orden å ha felles miljø men ikke på talefot med ex'n?

Miljøet for denne fritidsinteressen er ikke så stort og vi bor i samme by...men denne interessen betyr mye for meg.

Gjest Gjest_Shelly_*
Skrevet

Blir ex'n innbilsk og tror at den dumpede forfølger ham, når en har samme fritidsinteresser på samme sted?

Skrevet

Jeg har hatt 3 seriøse forhold, og jeg har god kontakt med alle sammen. Spesielt 2 av dem er nære venner, så for meg er det ikke noe problem selvom det har vært føleser i bildet før. Tror nok at du skal takle det greit :)

Gjest Gjest_Shelly_*
Skrevet
Jeg har hatt 3 seriøse forhold, og jeg har god kontakt med alle sammen. Spesielt 2 av dem er nære venner, så for meg er det ikke noe problem selvom det har vært føleser i bildet før. Tror nok at du skal takle det greit :)

Hva om han blir innbilsk og tror liksom at jeg "forfølger" ham? Jeg skulel gjerne ha valgt fritidsinteressen et annet sted i byen men det er liksom bare dette og miljøet er ikke så stort. Hadde jeg kunnet unngå ville jeg ha gjort det. Men ok, folk har vel gjort det før meg.

Skrevet

Hev deg over han. Hils på han som du hilser på andre, og gjør det du liker. Han skal da ikke hindre deg i å pleie fritidsinteressene dine!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har det på samme måte, bare at vi går i samme forlesninger på Universitetet. Det er ganske kjipt, ja, men jeg holder en lav profil. Holder meg med "mine folk", og smiler, sier hei og snakker kanskje litt når jeg treffer på ham. Nå skal det sies at det er ganske mange studenter i disse forelesningene, så det er ikke alltid jeg støter på ham.

I begynnelsen er det alltid vanskelig uansett, men det blir en vane etterhvert, og du klarer å takle det. Rett etter bruddet grudde jeg meg slik til å treffe ham, at jeg nesten unngikk å gå i forelesningene, men det hadde blitt helt feil. Plei fritidsaktivitetene dine, uten at han skal spille noe rolle oppi dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...