Gjest Deception Skrevet 25. mai 2007 #1 Del Skrevet 25. mai 2007 Hva i huleste er "olivenfarget" hud? Jeg mener, olivener er jo enten grønne eller svarte? Jeg antar "oliven" er en type varm hudtone med gylne undertoner, og hva er i så fall forskjellen mellom "oliven" og "gultonet"? Grunnen til at jeg spør, er at jeg i gloMinerals bruker en farge som blir beskrevet til å passe for "lys, olivenfarget hud" (honey light). Jeg har riktignok gultonet hud, men er ekte skandinav med blå øyne, allikevel blir fargene i golden-skalaen FOR gule for meg. Kan noen de-forvirre meg/opplyse meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramia Skrevet 25. mai 2007 #2 Del Skrevet 25. mai 2007 A simple method of determination is to consider whether your skin burns or tans when exposed to sun: 1. If you tan easily and do not burn, your skin's natural melanin (the pigment that gives skin its color) level is higher, and you most likely have a yellow-to-olive undertone. 2. Those who burn and either tan minimally or not at all have significantly less melanin, which results in a pink, bluish-red, or ruddy skin tone. In addition, look for telltale signs: a ruddy skin tone has obvious signs of redness or is one that tends to flush easily. Some neutral skin tones fall into this category, particularly if rosacea is a factor. 3. If a yellow (usually referred to as "sallow") tone is predominant, you'll notice that a foundation, concealer, or powders with too much yellow will make skin look worse, not better. 4. Olive skin tones tend to look somewhat ashen or gray, from the combination of the natural yellow undertone everyone has and the greenish hue that’s unique to olive skin of any depth. 5. Neutral skin tones are those with no obvious overtones of olive, sallow, or pink. (kilde: http://www.cosmeticscop.com/learn/article....KIN&ID=179) Har også vært forvirret av alle disse hudtonene, men jeg synes denne guiden ga meg en temmelig god pekepinn på hvilken hudtone jeg har. Håper det kan hjelpe deg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 25. mai 2007 #3 Del Skrevet 25. mai 2007 Olivenfarget er som jeg har forstått det farger som passer til latinoer/hispanics. De har vel den virkelige gyldne hudfargen. Selv om de langt i fra er grønne eller sorte. Selv har jeg også litt gule undertoner, men er generelt bleik. Jeg har grønn/brune øyne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 25. mai 2007 #4 Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) Takk for forklaringen! Jeg har gultonet hud, blir raskt brun uten å bli brent (og like raskt blek igjen... ), og jeg blir så godt som aldri rød i kinnene eller noe. Jeg har dessuten blå/grønne øyne og fra naturens side mellombrunt hår. Så jeg er nok gultonet, men allikevel sliter jeg med foundationfargene. Honey Light i gloMinerals (den løse) passer når jeg er brun, og samme tone i den pressede varianten passer når jeg er blekere. Men jeg liker den løse bedre fordi den har mer skinn... I ID brukte jeg 2.3, men den var litt i kaldeste laget, og litt lys. Neste tone opp er altfor mørk. Blir spennende å se om Lily Lolo har en farge som kan passe, hvis ikke holder jeg meg til glo. Endret 25. mai 2007 av Deception Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 25. mai 2007 #5 Del Skrevet 25. mai 2007 Katie Holmes har det jeg har trodd er olivenfarget hud. Altså brun og fin om sommeren, men litt gusten når en ikke er solbrun. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 25. mai 2007 #6 Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) Katie Holmes har det jeg har trodd er olivenfarget hud. Altså brun og fin om sommeren, men litt gusten når en ikke er solbrun. Høres litt ut som meg, Når jeg er blek, er "gusten" rette betegnelsen, og om vinteren er selvbruner nødvendig så jeg ikke skal se syk ut. Kanskje det kan være forklaringen på at jeg faktisk kler å ha svartfarget hår, også? Endret 25. mai 2007 av Deception Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 25. mai 2007 #7 Del Skrevet 25. mai 2007 Høres litt ut som meg, men jeg er ikke like mørk i håret. Men når jeg er blek, er "gusten" rette betegnelsen, og om vinteren er selvbruner nødvendig så jeg ikke skal se syk ut. Ja, akkurat. Sånn farge har samboeren min og, men han blir sjeldent gusten. Håper barna våre arver det, det er så pent. Har alltid ønsket meg olivenhud Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 25. mai 2007 #8 Del Skrevet 25. mai 2007 Ja, akkurat. Sånn farge har samboeren min og, men han blir sjeldent gusten. Håper barna våre arver det, det er så pent. Har alltid ønsket meg olivenhud ...og jeg synes blek hud, evt fresh nordisk hud med litt rosatone, er kjempefint.:-D Jeg har nok arvet hudtonen fra moren min, for hun hadde helt mørkebrunt hår og blå øyne, og ble brun bare noen sa sol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parfumfreek Skrevet 25. mai 2007 #9 Del Skrevet 25. mai 2007 Jeg også sliter med fargene! Virker som jeg har ganske like farger som deg - opprinnelig mellombrunt hår, gultonet hud (som blir fort brun - er aldri helt blek)og øynene er turkise. Jeg har fått beskjed om at fargene mine - bortsett fra øynene er latin/asiatisk. Har akkurat samme problem med fargene på I.d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 25. mai 2007 #10 Del Skrevet 25. mai 2007 I så fall kunne kanskje gloMinerals i honey light være noe for deg, også? Som sagt er den løse en smule mørkere (og har bittelitt mer skimmer) enn den pressede, så jeg varierer mellom dem sommer og vinter. Visstnok finnes det også en tone som heter Honey Fair, men typisk nok bare i presset, som jo er lys nok også om vinteren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parfumfreek Skrevet 25. mai 2007 #11 Del Skrevet 25. mai 2007 I så fall kunne kanskje gloMinerals i honey light være noe for deg, også? Som sagt er den løse en smule mørkere (og har bittelitt mer skimmer) enn den pressede, så jeg varierer mellom dem sommer og vinter. Visstnok finnes det også en tone som heter Honey Fair, men typisk nok bare i presset, som jo er lys nok også om vinteren. Ja, høres faktisk ut som den kan være noe for meg ja. En smule mørkere passer bra tror jeg, og gjør heller ikke noe om det er mer skimmer. Av en eller annen grunn vises ikke skimmeret i I.d på meg, blir bare grå og trist. Noe som var litt merkelig: Jeg kjøpte en pakke med litt forskjellige farger av mineralfoundation - ett merke som heter True (tror jeg) De etterligner fargene til I.d, og det merkelige var at Medium passet meg bedre enn Medium beige .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 25. mai 2007 #12 Del Skrevet 25. mai 2007 ID har mer skimmer enn glo, men honey er betraktelig mer gultonet enn medium beige, så da vil nok honey light passe bra. Den er ikke så veldig lys, mer medium. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå