Gjest Turist Skrevet 25. mai 2007 #1 Skrevet 25. mai 2007 Bør man tegne ekstra forsikring når man leier bil i utlandet? (Portugal) Noen som har erfaringer eller som kan anbefale bilutleiebyrå?
Bhrsrk Skrevet 27. mai 2007 #2 Skrevet 27. mai 2007 Holiday autos er bilutleiemegler og gir deg en bil fra de kjente bilutleiefirmaene, vanligvis billigere enn om du går direkte til utleiefirmaet. Når du bestiler krysser du av for ekstraforsikringen som koster noe slikt som 500 kroner, som er vesentlig billigere enn om du kjøper det direkte av utleiefirmaet.
Kaffegjesten Skrevet 27. mai 2007 #3 Skrevet 27. mai 2007 (endret) Holiday autos er bilutleiemegler og gir deg en bil fra de kjente bilutleiefirmaene, vanligvis billigere enn om du går direkte til utleiefirmaet. Når du bestiler krysser du av for ekstraforsikringen som koster noe slikt som 500 kroner, som er vesentlig billigere enn om du kjøper det direkte av utleiefirmaet. Har jobbet masse i Italia - og det finnes ikke noe land du blir lurt mer grundig i enn der, Malpensa og Roma - vær særs forsiktig. Følg boka til punkt og prikke. Ingen steder i Europa har jeg hatt mer problemer enn der. Kan koste deg dyrt om du ikke passer deg. Synd at det har gått sport i å lure andre for italienerne. Viktig, sjekk hva du trenger av forsikring FØR du drar Endret 27. mai 2007 av Kaffegjesten
Jalp Skrevet 28. mai 2007 #4 Skrevet 28. mai 2007 Har jobbet masse i Italia - og det finnes ikke noe land du blir lurt mer grundig i enn der, Malpensa og Roma - vær særs forsiktig. Følg boka til punkt og prikke. Ingen steder i Europa har jeg hatt mer problemer enn der. Kan koste deg dyrt om du ikke passer deg. Synd at det har gått sport i å lure andre for italienerne. Viktig, sjekk hva du trenger av forsikring FØR du drar Hvis du har muligheten: Lei bil gjennom et reisebyrå her i landet, og sørg for alt formelle med betalig og forsikring FØR du reiser.
Kaffegjesten Skrevet 29. mai 2007 #5 Skrevet 29. mai 2007 Hvis du har muligheten: Lei bil gjennom et reisebyrå her i landet, og sørg for alt formelle med betalig og forsikring FØR du reiser. Enig med Jalp - og jeg hadde ALT av forsikring +++ gjennom å ha firmakort hos Europcar, Hertz og Avis. Plutselig hadde de sleipe italienerne belastet deg for store skader på en bil jeg hadde leid - ikke en gang, men flere. Måtte tilslutt gå gjennom politi osv her i landet og masse bråk med Avis i Roma. Det løste seg jo alle gangene, men det tar sånn tid. Gjentar at i ingen land i Europa har jeg blitt lurt så mye og så ofte som i Italia. Pass deg og sørg for å ordne alt med leiebil FØR du drar.
Gjest Turist Skrevet 29. mai 2007 #6 Skrevet 29. mai 2007 TS her. Takk for svar. Jeg skal ikke til Italia da, men til Portugal. Har sjekket litt rundt og funnet ut at det ikke er så store prisforskjeller når man sammenligner med samme biltype. Vurderer å leie hos budget, de virker å ha helt ok priser samtidig som de er et stort selskap og jeg innbiller meg at det er mindre sjans for å bli lurt der enn hos noen helt ukjente. (men hva vet jeg..) Forsikring for å få redusert egenandelen har jeg i hvertfall bestemt meg for at jeg skal ha.
Bhrsrk Skrevet 29. mai 2007 #7 Skrevet 29. mai 2007 TS her. Takk for svar. Jeg skal ikke til Italia da, men til Portugal. Har sjekket litt rundt og funnet ut at det ikke er så store prisforskjeller når man sammenligner med samme biltype. Vurderer å leie hos budget, de virker å ha helt ok priser samtidig som de er et stort selskap og jeg innbiller meg at det er mindre sjans for å bli lurt der enn hos noen helt ukjente. (men hva vet jeg..) Forsikring for å få redusert egenandelen har jeg i hvertfall bestemt meg for at jeg skal ha. Med Holidayautos vil du typisk få bil fra Budget, Avis, Hertz eller Sixt i Portigal. Det er forskjell på prisen på ekstraforsikring, den blir gjerne 2000 eller mer om du kjøper den hos utleiefirmaet, mens Holidayautos har bedre tilbud, særlig om du skal leie bilen 1 uke eller lenger.
Gjest Turist Skrevet 3. juni 2007 #8 Skrevet 3. juni 2007 Holiday autos er bilutleiemegler og gir deg en bil fra de kjente bilutleiefirmaene, vanligvis billigere enn om du går direkte til utleiefirmaet. Når du bestiler krysser du av for ekstraforsikringen som koster noe slikt som 500 kroner, som er vesentlig billigere enn om du kjøper det direkte av utleiefirmaet. Dette var jo et supert tips, jeg ender nok opp med å bestille herfra. Tusen takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå