Gjest Revenka Skrevet 25. mai 2007 #1 Skrevet 25. mai 2007 Ja nå sitter jeg her med lettere panikk etter at jeg regnet på kakestykker i forhold til kaker. Vi har 3,5 kakestykker til hver i snitt. Er dette for lite? Alle gjestene får middag hos oss. Kakene blir servert et par timer etter middagen. I tillegg har vi konfekt, frukt og snacks som nøtter og potetgull, og litt twist.
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2007 #2 Skrevet 25. mai 2007 Jeg vil tro dere har mer enn nok kake til alle mann
Doratheexplorer Skrevet 25. mai 2007 #3 Skrevet 25. mai 2007 Hei! Tror ikke du skal bekymre deg for at det skal bli for lite, tror det blir nok til alle
Leo Skrevet 25. mai 2007 #4 Skrevet 25. mai 2007 Jeg blir kvalm bare jeg tenker på 3,5 kakestykker. Spesielt etter middag og dessert. I slike sammenhenger er det mange som nøyer seg med ett lite stykke og det betyr at det er mer enn rikelig igjen til kakemonsene.
Frk.L Skrevet 25. mai 2007 #5 Skrevet 25. mai 2007 Jeg blir kvalm bare jeg tenker på 3,5 kakestykker. Spesielt etter middag og dessert. I slike sammenhenger er det mange som nøyer seg med ett lite stykke og det betyr at det er mer enn rikelig igjen til kakemonsene. Må si meg helt enig med denne! 3,5 kakestykke høres overveldende ut for meg! Tror nok du har mer enn nok!
panda Skrevet 25. mai 2007 #6 Skrevet 25. mai 2007 Må si det samme som de andre. Du har mer enn nok kake.
Gjest Tabby Skrevet 25. mai 2007 #7 Skrevet 25. mai 2007 Du kommer garantert til å ha masse kake til overs!
Badlands Skrevet 25. mai 2007 #8 Skrevet 25. mai 2007 Det høyrest mykje ut ja. MEN: når eg sjølv tenkjer over korleis eg (og mange med meg) gjer det når eg kjem til eit kakebord i bryllaup, er det gjerne slik at ein vil smake på fleire ting. Så eg tek eit bittelite stykke av MANGE kaker og klesser oppå eit lite fat, berre for å smake litt på det meste. He he det høyrest kanskje litt barbarsk ut? Men eg meiner å hugse i dei fleste bryllup eg har vore i at mange gjer det slik. I allefall menn Det er jo nesten litt frekt å ikkje smake på kaka som tante Magda har laga, og venninna di har strevd med heile kvelden, og den spanande sjølvkomponerte kaka til brudens mor, etc etc. Så det vil nok sikkert vere minst 3.5 stykker, men berre VELDIG små fliser / stykker av kvar. I mitt tilfelle, altså!
flickan Skrevet 25. mai 2007 #10 Skrevet 25. mai 2007 Jeg spurte tanten min, som lager masse kaker til bryllup, om dette for noen dager siden og hun sa regn ca 3-4 kakestykke på hver Og ca 18-20 kakestykker på en kake. Folk har lyst å smake flere sorter og tar derfor små stykker. Så du ligger bra an i forhold til det hvertfall...
Majabeth Skrevet 25. mai 2007 #11 Skrevet 25. mai 2007 Kanskje du kan invitere til restekakefest etterpå?
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2007 #12 Skrevet 25. mai 2007 Jøss, spiser virkelig folk så mye kake?!!! Det må jeg si...det er vel ikke om å gjøre å gafle i seg bare fordi noen byr på kake?
Gjest Skrevet 25. mai 2007 #13 Skrevet 25. mai 2007 Jeg ville sikkert etterhvert spist mer enn 3.5 kakestykker, men det er fordi jeg er kakemoms og eeeeeelsker kaker Men for en normal person så høres det greit nok ut, kanskje for mye for noen..
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 25. mai 2007 #14 Skrevet 25. mai 2007 Jeg ville sikkert etterhvert spist mer enn 3.5 kakestykker, men det er fordi jeg er kakemoms og eeeeeelsker kaker Men for en normal person så høres det greit nok ut, kanskje for mye for noen..
Flua Skrevet 25. mai 2007 #15 Skrevet 25. mai 2007 Høres ut som du har nok kaker. Men, hvis det kommer mange bare til kaffen så er nok de litt mer sultne enn de andre, og enkelte karer "hiver innpå" hvis anlednngen byr seg! Jeg hadde tre iskaker på luringa i frseren, det kan du jo bruke senere evt, men det ble ikke behov for de nei....! Lykke til med dagen!!
Rainbow Brite Skrevet 25. mai 2007 #16 Skrevet 25. mai 2007 Vi hadde MENGDER kake igjen! Folk spiser ikke så mye kake som man tror!
Rosalie Skrevet 25. mai 2007 #17 Skrevet 25. mai 2007 Jeg ville sikkert etterhvert spist mer enn 3.5 kakestykker, men det er fordi jeg er kakemoms og eeeeeelsker kaker Men for en normal person så høres det greit nok ut, kanskje for mye for noen.. Jeg hadde nok også spist minst 5 kakestykker... Men jeg elsker kaker, og kan gå til og fra kakebordet hele kvelden dersom kakene står framme. Også har jeg venner som tar et tynt stykke bare for syns skyld. Så 3.5 stykker pr stykk burde holde det, altså! Lykke til i morgen! Håper dere får en uforglemmelig dag!
kitekatt Skrevet 25. mai 2007 #18 Skrevet 25. mai 2007 Du har evig nok, vi hadde maaaaasse kake igjen, nesten 2 etg..hehe. Folk spiser ikke så mye kake egentlig..
Noodle Skrevet 25. mai 2007 #19 Skrevet 25. mai 2007 Huff, ble kvalm av tanken på 3,5 kakestykke jeg, og enda mer.....Nei, folk får da begrense seg litt....
Malama Skrevet 25. mai 2007 #20 Skrevet 25. mai 2007 Det avhenger litt av hvilke gjester du har da... I de fleste familier er nok dette mer enn nok. I min familie... vel, min farsfamilie i alle fall... for å si det sånn, jeg nøyer meg kanskje med ca 3 ulike kaker (men ikke så mye av alle da) pluss et par desserter, men min bror forsyner seg minst en gang mer enn meg, og det gjør et par av mine fettere også. Pappa kan trenge en middagstallerken til kakene, og ja, jentene er ikke stort dårligere, min forlover kan gå min bror en god gang, og småmobber sin samboer som ikke har de helt samme kake-genene og derfor gir seg når hun er halvferdig... Med denne typen gjester beregner man litt mer kake enn vanlig, men ettersom vi har et sunnmørsbryllup har vi et sunnmørsk kakebord også, så det er nok ikke noe problem med nok kaker. Men sånn med normale gjester, så har du nok kaker ja...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå