Gå til innhold

Man spiser 500 g insekter i året

Anbefalte innlegg

Gjest Tang Lung
Skrevet (endret)

....det er faktisk umulig å få ut alle insektsdelene i mel o.l.

Snodig at å spise insekter er ekkelt mens honning (som i grunn er bieoppkast) er helt greit....lol

Insekter er jo sunn kost også , man kan vel aldri helt vite hva de har i kjøttproduktene heller....

I Mexico har de spist insekter helt siden aztekernes tid.

Endret av Tang Lung
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hvor vil du med denne informasjonen din om skadedyr og andre ekle ting?

Og i løpet av et år spiser du ca 4 edderkopper som kryper inn i munnen din når du sover!

Gjest _Leela_
Skrevet
Og i løpet av et år spiser du ca 4 edderkopper som kryper inn i munnen din når du sover!

Akkurat dette har jeg også lest før og det får det til å gå kaldt nedover ryggen min. Fysj, håper egentlig ikke at det stemmer. Har jeg virkelig spist over 100 edderkopper... :sjokkert::spy: :dåne:

Skrevet

Og jeg som har hørt det er åtte pr år... :overrasket:

Gjest Gjest
Skrevet

Og jeg som alltid har lurt på hvordan det går an å svelge en edderkopp i søvne (er de selvmordskandidater? kan tro det om en og annen edderkoppen, men flere pr år?), og hvordan er det mulig å telle hvor mange når du sover?

Gjest Gjest_nina_*
Skrevet
Og hvor vil du med denne informasjonen din om skadedyr og andre ekle ting?

Dette er bare en vandrehistorie. Det stemmer muligens hvis man bor i Amazonas, men i Norge..? Neppe.

Gjest Miss Guided
Skrevet

Og takk for den, nå har jeg mistet både apetitten og søvnen. :overrasket:

Edderkoppene i mitt hus er store og jeg regner med at jeg hadde merket om de hadde prøvd seg på selvmordsstunt i munnen min i løpet av natten.

Grøss og dobbeltgrøss!

Skrevet
Dette er bare en vandrehistorie. Det stemmer muligens hvis man bor i Amazonas, men i Norge..? Neppe.

Hadde en edderkopp fra Amazonas krøpe inn i munnen min ville jeg vel merka det? Er ikke det store ekle kryp?

Hvorfor er det så unaturlig at det kan skje her i Norge? For her har vi da masse masse masse små edderkopper. Og de kommer da inn i husene, på soverommet o.s.v. Og når man sover med åpen munn er det jo fuktighet de er ute etter. Og når noe kommer inn i munnen og vil plutselig lukker igjen. Ja da er eddekoppen dødsdømt da! Og vi svelger da i løpet av den tiden vi sover for å få unna spytt, så vips er edderkoppen i magen. Gratuelere du har nettopp spist en edderkopp!!!!

Nå må jeg nesten google etter dette fenomenet og :)

Skrevet

Jeg orka ikke lete lengre. Men det er innmari mange forum son har snakket om det samme. Men jeg fant en side da som jeg syns var litt morsom. Men dette er jo en privatperson som har samlet litt div. info.

Unyttig info

Gjest DyneTryne
Skrevet

Og jeg som er vegetarianer! stakkar lille bille :grine: en slipper visst ikke uansett?

Gjest Tanita
Skrevet

Derfor sover jeg med munnen lukket! :rosasmil:

Gjest Tweek
Skrevet

Men det er gøy med unyttig info og det er jo det man husker :-D

Gjest Tanita
Skrevet

Ja, f eks

97% av alle amerikanske sedler inneholder spor av kokain

kattepiss er selvlysende i ultrafiolett lys

esler dreper flere mennesker hvert år enn flyulykker.

:sol:

Gjest Tweek
Skrevet

Og hvis man roper i 8 år, 7 mnd og 6 dager har man produsert nok lydenergi til å varme opp en kopp med kaffe :legrine:

Gjest Tanita
Skrevet

antall groper på en vanlig golfball er 336 og en vanlig husflue summer i tonen 'F'. Det er det samme som summetonen i vanlige telefoner. :ler2:

Gjest Gjest
Skrevet
Og jeg som er vegetarianer! stakkar lille bille :grine: en slipper visst ikke uansett?

Nix, like lite som du slipper unna å støtte både barnearbeid og annet slavearbeid ;)

Men alle gjør så godt en kan, mer er det egentlig ikke å gjøre :)

Gjest Gjest
Skrevet

Men lille bille?! Du har ikke SPIST den selvlysende grønne s(t)aken vel?!

Gjest Tweek
Skrevet

I Singapore er det ulovlig å selge eller eie tyggegummi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...