Gå til innhold

Slipe, beise, lakke parkett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi skal slipe ned den beisede bøkeparketten vår, og gjøre den enda ett hakk mørkere, samt fjerne riper som håndtverkere har laget etter en tids oppussing.

Siste råd å komme med?

Prosessen begynner i morgen tidlig, vi har satt det bort til to litauere (jeg vet:fyfyfyfyfy på meg), men nå er den saken oppe og avgjørt. Vi har kjøpt in Herdins pulverbeis, da det var den eneste fargen jeg synes var fin (har brukt den på en plate tidligere). Har også kjøpt inn silkematt lakk.

Problemet er at jeg skjønner at dette ikke er noen enkel oppgave, og vi reiser til utlandet i en uke fra lørdag, så jeg får ikke fulgt med i prosessen. Skal ha morgen møte med de i morgen kl 0800, og tar gjerne i mot råd sånn helt på tampen! Jeg har tenkt til å si at hvis de føler at de ikke takler jobben må de for all del trekke seg... Vi er veldig fornøyd med hva de har gjort før, arbeidsjern fra en annen verden, men utdannet malere er det jo slettes ikke sikkert at de som kommer i morgen er...

Jeg har litt kalde føtter akkurat nu :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde aldri turt å la noen uten erfaring få beise og lakkere parkett. Det er veldig vanskelig å få det fint. Jeg kunne kanskje overlatt slipejobben til noen uten for mye erfaring, men også det er en vanskelig jobb som kan bli stygg hvis det ikke gjøres riktig. Skeptisk :forvirret:

Skrevet

Sliping og lakking, er normalt ikke noe problem for vanlige folk å gjøre (vi har gjort det selv, ingen problem) men å la folk uten erfaring beise gulvet hadde jeg vært skeptisk til, men mest sansynlig går det nok helt sikkert bra

Skrevet

La nytt parkett gulv for noen år siden. Fordi jeg ville ha det helblankt ringte jeg et enmannsforetak. Han tok på seg jobben. Lakken han skulle lakke med reagerte med lakken på gulvet, sånn at den kokte opp. Det nye gulvet måtte slipes helt ned, og lakkes på ny. Det ble aldri fint igjen, for i den nye lakken ble det lett riper, og gulvet ble ujenvt under pussing. Til skrekk og advarsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...