Gjest Anonymous Skrevet 8. mars 2003 #1 Skrevet 8. mars 2003 jeg er sykemeldt med halsbetennelse og feber, men må si jeg har utrolig dårlig samvittighet for å være borte fra jobben som jeg har vært ansatt i i en måned.. veit jo at det var lurerst å holde senga og bli frisk siden jeg i jobben har kontakt med forskjellige mennesker hele tiden , men jeg har likevel dårlig samvittighet ovenfor sjefen og redd han skal bli sur osv.. har jeg virkelig grunn til å ha så dårlig samvittighet? alle kan jo bli syke??
Gjest Oslotommen Skrevet 8. mars 2003 #2 Skrevet 8. mars 2003 Du har ikke det...men jeg vet åssen det er. Ble det selv da jeg var syk på en tidligere kontorjobb også. Nå kan jeg ikke være borte, ettersom jeg jobber på scenen. Men uansett.... blir din sjef sur for det så er han en dårlig sjef. Du har på en måte en plikt til å holde deg borte, slik at arbeidsplassen din slipper smitten! God bedring... Tom A http://www.cashteam.no
Gjest Diva Skrevet 8. mars 2003 #3 Skrevet 8. mars 2003 Kjære deg. Du har halsbetennelse og feber og er sykemeldt, dvs. at du da også har "bevis" fra legen om at du faktisk er syk og trenger å være hjemme. Jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet jeg. Jeg skjønner at det er litt ekkel følelse når du akkurat har startet i jobben, men det er forskjell på en lett forkjølelse og halsbetennelse med feber. Jeg vil tro din arbeidsgiver har sympati for dette og ønsker at du skal slappe av og bli frisk Det er utrolig viktig å komme til hektene etter en slik tørn. Halsbetennelse er ikke det mest behagelige i verden og tar mye krefter, og feber er heller ikke så oppløftende. ALLE kan bli syke og du har faktisk ikke VALGT / ØNSKET å bli syk. Ikke ha dårlig samvittighet. Ta det heller med ro og ikke tenk så mye på jobben. Er du ordentlig syk, så er du ordentlig syk. Prøv å slappe av og vær god mot deg selv sålenge :D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå