Flugelhorn Skrevet 24. mai 2007 #1 Skrevet 24. mai 2007 Bestilte pakke fra Strawberrynet på en verdi av hele 42kr og nå har jeg fått hentelapp fra posten der det står at jeg må betale 61kr i mva + 90kr i forenklet fortolling... Dette kan da ikke stemme?? Hva gjør jeg nå? Henter pakken og krever pengene tilbakebetalt eller lar være å hente den??
Scheherazade Skrevet 24. mai 2007 #2 Skrevet 24. mai 2007 Sikkert det samme som jeg har opplevd to ganger i det siste, at Strawberrynet skriver en verdi utpå pakken som de tilsynelatende tar fra løse luften. Tipper at det på pakken står 35 dollar... Jeg skrev en mail og klaget, men fikk bare en standardmail tilbake som ikke hadde noe med saken å gjøre. Gidder ikke bestille derfra flere ganger. Jeg fikk se pakken på posten, og så det stod 40 dollar istedenfor 20 dollar på min. De på posten mente det var vanskeligere å få refundert pengene fra posten i etterkant, enn å ringe til posten og sende faktura, slik at de kunne ordne opp før jeg hentet pakken. Dette ble mye styr, så jeg hentet pakken og betalte. Hadde tenkt å sende kvittering på utlagt moms til strawberrynet, det hadde egentlig vært passende at de betalte siden de har gjort feil. Men dette har jeg selvsagt ikke giddet å gjøre ennå... Men som sagt, null mer strawberrynet på meg.
Flugelhorn Skrevet 24. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. mai 2007 Litt irriterende å måtte ende opp med en sum på nesten 200kr for varer som er verdt rett over 40 Men hvordan kan jeg bevise for posten at verdien på pakken er feil??
Mischa Skrevet 24. mai 2007 #4 Skrevet 24. mai 2007 Litt irriterende å måtte ende opp med en sum på nesten 200kr for varer som er verdt rett over 40 Men hvordan kan jeg bevise for posten at verdien på pakken er feil?? Du har vel fått en kvittering når du betalte for varen? i mail-format om ikke annet.. du kan jo også henvise til kontoutskrift, du trenger sikkert ikke vise hele kontoutskriften, men hvertfall klippe/lime inn den aktuelle transaksjonen. Jeg gjorde dette da jeg måtte betale moms for noe som kostet 120 kr inkl porto.. Tok noen dager ekstra, men er jo verdt det.
Flugelhorn Skrevet 24. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 24. mai 2007 (endret) Har akkurat printa ut betalingsbekreftelsen gjennom paypal, tenkte å ta den med i butikken for å høre hva de kan gjøre. Ett par dager til eller fra gjør ikke noe Endret 24. mai 2007 av Flugelhorn
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2007 #6 Skrevet 24. mai 2007 videresend den mailen du fikk fra SB til posten og skriv hva det gjelder.Har gjort det 2-3 ganger. Eller send den til posten . De på postkontoret har ingenting med det,
Flugelhorn Skrevet 24. mai 2007 Forfatter #7 Skrevet 24. mai 2007 videresend den mailen du fikk fra SB til posten og skriv hva det gjelder.Har gjort det 2-3 ganger. Eller send den til posten . De på postkontoret har ingenting med det, Da prøver jeg det. Takktakk
Parfumfreek Skrevet 24. mai 2007 #8 Skrevet 24. mai 2007 Jeg har også opplevd dette et par ganger nå. Begge gangene sto verdien til $40 - den ene gangen hadde jeg bestilt for over 600,- Den andre gangen hadde jeg holdt meg godt under 200,- Jeg har fått igjen fra SN begge gangene, men det var jo irriterende med den under 200,- Har ikke opplevd noe sånt derfra før, virker som dette skjer etter de har begynt å sende parfyme fra Usa isteden ..? Det var nemlig parfyme i begge mine pakker - var det parfyme i deres pakker også? Eller kosmetikk/hudpleie som fortsatt skal sendes fra Hong Kong??
Flugelhorn Skrevet 24. mai 2007 Forfatter #9 Skrevet 24. mai 2007 Det er parfyme! Noen små slike "prøveflasker".. Har jo bestilt sminke og hårprodukter tidligere, men aldri opplevd dette før.. Men ringte posten nå, og det er tydeligvis en feil ett sted, men måtte ringe tilbake imorgen slik at de kunne sette meg over til Tolletaten..
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2007 #10 Skrevet 24. mai 2007 Jeg tror og dette bare gjelder parfyme, som sendes fra USA. Andre varer som sendes fra Hong Kong har jeg ikke opplevd feil verdi på, fikk pakke senest i går, og der sto det korrekt verdi.
Parfumfreek Skrevet 24. mai 2007 #11 Skrevet 24. mai 2007 Hm, det dreier seg altså kun om parfyme sendt fra Usa ja. Vi må jo prøve å få gjort de oppmerksom på dette på noe vis da. Lite lønnsomt for SN også dette da - de mister kunder + de erstatter unødvendige tollutgifter. Jeg ser fra kvitteringen jeg fikk på posten, at parfymene faktisk nå blir sendt fra Fragrancenet. Tydeligvis der de slurver, og ikke egentlig SN. SN er jo ypperlig å bestille parfyme fra, siden de dekker tollutgiftene. Vanskelig å bestille parfyme fra andre nettbutikker, siden det stort sett blir over kr 200,- Ergelig når det blir tull slik som nå
Nemesis Skrevet 24. mai 2007 #12 Skrevet 24. mai 2007 Synes de er utrolig dårlige til å skrive tall. Jeg har aldri klart å tyde hva som står på forsendingslappen hos SN. Så jeg forstår godt viss tollen ikke helt har sett hva som står og dermed gitt deg tollutgifter!
Parfumfreek Skrevet 24. mai 2007 #13 Skrevet 24. mai 2007 Synes de er utrolig dårlige til å skrive tall. Jeg har aldri klart å tyde hva som står på forsendingslappen hos SN. Så jeg forstår godt viss tollen ikke helt har sett hva som står og dermed gitt deg tollutgifter! Jeg har aldri opplevd noe tull med forsendelseslappen fra SN - har vært helt perfekt! Det er kun nå som parfymene isteden blir sendt fra Fragrancenet i Usa. Egentlig ikke SN sin feil dette da. Vel - Jeg har iallefall sendt mail til SN nå (på engelsk etter beste evne) Har forklart problemet, og bedt de ta kontakt med Fragrancenet
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2007 #14 Skrevet 24. mai 2007 Hadde også det same problemet med forenkla tollbehandling på varer under NOK200. Blei ei lang historie. Tok kontakt med Posten kundeservice som oppgav tlf.nr til Tolletaten som postkontoret kunne ringe medan eg var der. Dei hadde sjølvsagt ikkje ope etter kl. 16 slik at Posten skulle ringe dagen etter. Men det gjekk dårleg. Tolletaten opplyste at det sto 40 USD på pakken, og eg måtte levere fakturakopi på Posten. Så faksa Posten det over til Tolletaten. Så blei det stilt rundt ei veke. Kontaka så kundeservice igjen som kunne fortelje at alt var ok og eg kunne berre hente pakken. Postkontoret hadde gløymt heile greia... Pakken blei liggande å vente i to veker. Eg har gjort Strawberrynet oppmerksom på dette, men ingen respons på det. Synd for eg har berre positive erfaringar med å handle med dei frå før.
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2007 #15 Skrevet 24. mai 2007 Derfor jeg ofte ikke gidder å bestille sånne småting fra utlandet. Tar man alternativkostnaden i betraktning ved å vente lenge + at ting som dette kan skje, blir det like greit å kjøpe det i Norge.
onyx Skrevet 24. mai 2007 #16 Skrevet 24. mai 2007 Skjønner ikke helt at dette er så vanskelig? Jeg tar bare med kvittering til posthuset, og de ringer en kundebehandler og sender en fax av kvitteringen med jeg venter. Bruker å ta noen minutter ekstra, men ikke dager eller uker!
Parfumfreek Skrevet 25. mai 2007 #17 Skrevet 25. mai 2007 Jeg har sendt mail til SN om problemet med feil verdi på pakkene fra Us. Har fått svar: Thank you for your email. We will ask our U.S shippers to change their labelling system. If there are further queries, please don''t hesitate to contact us. Yours sincerely, Ben Lui Customer Service www.StrawberryNet.com Vi får vel tro det ordner seg da
Gjest Gjest_flugelhorn_* Skrevet 25. mai 2007 #18 Skrevet 25. mai 2007 Har nå prata med tollvesenet på tlf, og avsender har skrevet på pakken at verdien er 40$ Hvor de har fåt den summen fra aner ikke jeg.... for jeg handla for 6.93$. Men skulle bare ta med kvittringa på posten, så skulle det ordne seg. Han jeg prata med sa at det hadde vært mye tull fra strawberry i det siste.. (har en til parfymepakke på vei, blir nok samme tullet med den ja...)
Parfumfreek Skrevet 25. mai 2007 #19 Skrevet 25. mai 2007 Har nå prata med tollvesenet på tlf, og avsender har skrevet på pakken at verdien er 40$ Hvor de har fåt den summen fra aner ikke jeg.... for jeg handla for 6.93$. Men skulle bare ta med kvittringa på posten, så skulle det ordne seg. Han jeg prata med sa at det hadde vært mye tull fra strawberry i det siste.. (har en til parfymepakke på vei, blir nok samme tullet med den ja...) Les lengre opp i tråden, så forstår du hva tullet fra SN går ut på
Sweetiepie Skrevet 25. mai 2007 #20 Skrevet 25. mai 2007 Uff, ahr opplevd det samme selv, så vi bruker å gå sammen en venne gjeng når vi bestiller fra SN, så deler vi på porto og toll. Da blir det mye rimeligere enn i Norge uansett, og slipper å tenke på alt tullet.. Prøv å hør om flere av dine venner bestiller fra SN, og slå dere sammen neste gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå